[Storing] Geen netwerk in Weesp

• 10 november 2016
  • 25 reacties
  • 1667 Bekeken

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 9712 reacties
Momenteel ervaart een deel van onze klanten in Weesp een storing met ons netwerk. De oorzaak van deze storing heeft te maken met de brand in de Sint Laurentius-kerk in Weesp. Onze mast hing in de toren van deze kerk, maar helaas is door de brand de kerktoren ingestort. Hierdoor kunnen klanten in Weesp minder tot geen bereik hebben met ons netwerk.

Sinds vandaag is het veilig genoeg bevonden om een bezoekje te brengen aan de mast om de schade te controleren. Pas na het bezoek weten we meer over de schade.

Update 10/11: Er is vandaag geen toegang mogelijk tot de mast. Wij hebben morgenochtend vanaf 09:00 uur wel toegang tot de mast en zullen dan onderzoeken hoe wij de mast zo snel mogelijk weer werkend kunnen krijgen. Naast de zendmast in/bij de kerk zijn er ook andere 2 masten getroffen.

Wij willen jullie graag van een back-up voorzien door een tijdelijke mast te plaatsen, alleen moeten wij hier ook een vergunning voor aanvragen. Mocht het zo zijn dat het fixen van de huidige mast langer gaat duren dan zal er uiteraard een tijdelijke mast komen.

Update 11/11: Onze engineers zijn druk bezig om de antennes weer online te krijgen. Doordat er een probleem was met de straalverbinding waren er meerdere antennes in de omgeving offline. De straalverbinding is inmiddels hersteld en de antennes (muv de antenne die in de kerk hing) zouden weer online moeten zijn! Klanten in Oost en Zuid Weesp zouden nog wel problemen kunnen ervaren omdat de antenne in de kerk die delen voorzag van signaal.

Zouden jullie eens je toestel kunnen herstarten en ons laten weten of jullie weer bereik hebben?

Update 16/11: We hebben de masten in de regio bijgedraaid waardoor het grootste deel weer verbinding moet hebben. Alleen de mast die aan de kerktoren zat, moet opnieuw worden opgebouwd. Wij onderzoeken nu hoe snel we weer de mast online kunnen krijgen en/of er een tijdelijke mast noodzakelijk is. Voor een tijdelijke mast moet er ook een overeenstemming met de gemeente komen en dit kost ook tijd. Onze excuses voor het ongemak!

Update 17/11: Sinds afgelopen maandag (14-11-16) wordt er gezocht naar een tijdelijk vervangende locatie voor de kerktoren.

Update 18/11: We hopen na het weekend meer te weten over de vervanging van de mast die op de kerk stond. Voor nu moeten we helaas even afwachten tot we hier meer informatie over hebben. Excuses hiervoor!

Update19/12: Er staat nu een tijdelijke mast. De planning is om een permanente mast neer te zetten.

Houd dit topic in de gaten voor updates! Als er vragen zijn, laat het ons dan weten!

25 reacties

Erg vervelend.. jullie kunnen hier ook niets aan doen, maar ik heb geen vaste telefoon thuis en gebruik m'n mobiel hiervoor .
Nu dus geen gebruik.. hoop wel dat jullie ons tegemoet komen... ik woon zelf in Weesp .
Jullie kunnen hier niks aan doen maar aangezien wij onze rekening wel gewoon door moeten betalen terwijl wij geen gebruik kunnen maken van ons netwerk en voor diverse doeleinden slecht tot niet bereikbaar zijn zien wij onze compositie voor dit probleem wel tegemoet...
Wel slordig dat er geen back-up is in noodgevallen zoals deze....
Mee eens Carolina.. hoe nu verder?? moet ik nu overstappen op KPN of zo.. aangezien er schijnbaar geen backup is.
Reputatie 7
Badge +20
Update: Er is vandaag geen toegang mogelijk tot de mast. Wij hebben morgenochtend vanaf 09:00 uur wel toegang tot de mast en zullen dan onderzoeken hoe wij de mast zo snel mogelijk weer werkend kunnen krijgen. Naast de zendmast in/bij de kerk zijn er ook andere 2 masten getroffen.

Wij willen jullie graag van een back-up voorzien door een tijdelijke mast te plaatsen, alleen moeten wij hier ook een vergunning voor aanvragen. Mocht het zo zijn dat het fixen van de huidige mast langer gaat duren dan zal er uiteraard een tijdelijke mast komen.

Wij kunnen jullie morgen van meer informatie voorzien dus houd dit topic in de gaten.
Ik woon ook in Weesp ! Dus geen netwerk! Bedankt ! Wij moeten wachten! Wij hebben nog een Kerk!
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Onze collega's zijn nu op locatie bezig en het onderzoeken duurt langer dan verwacht. Zodra er meer bekend is zulen wij dat met jullie delen in dit topic!
Reputatie 6
Mee eens Carolina.. hoe nu verder?? moet ik nu overstappen op KPN of zo.. aangezien er schijnbaar geen backup is.

Waarom zou je dat doen? KPN heeft zijn dichtstbijzijnde mast (vanuit de kerk gezien) verder weg staan dan T-Mobile.

En wat als er dan een stormpje voorbij komt die de KPN mast omwaait, moet je daardoor weer overstappen.

En wat bedoelen jullie met een back-up? Er staan nog meerdere masten in Weesp. Willen jullie dat T-Mobile binnen een uur een mobiele mast tovert? Als jullie allemaal zo ernstig bereikbaar dienen te zijn (en dat kan) dan behoor jezelf een backup te hebben in de vorm van bv een prepaidkaart van een andere aanbieder.

T-Mobile zal echt niet met opzet brand hebben gesticht zodat jullie zonder bereik zitten. Wanneer de mast weer bereikbaar zal zijn (en dat zal komende tijd echt niet zijn om aan te werken) zal er onderzoek gaan worden.
Reputatie 7
Badge +20
Update: Onze engineers zijn druk bezig om de antennes weer online te krijgen. Doordat er een probleem was met de straalverbinding waren er meerdere antennes in de omgeving offline. De straalverbinding is inmiddels hersteld en de antennes (muv de antenne die in de kerk hing) zouden weer online moeten zijn! Klanten in Oost en Zuid Weesp zouden nog wel problemen kunnen ervaren omdat de antenne in de kerk die delen voorzag van signaal.

Zouden jullie eens je toestel kunnen herstarten en ons laten weten of jullie weer bereik hebben?
Helaas is dit probleem nog niet opgelost. Nog steeds slecht bereik en geen internet. Ook naar herstarten toestel. Ik hoop dat er snel een vervangende antenne komt op de plek van de kerk.
Reputatie 6
Helaas is dit probleem nog niet opgelost. Nog steeds slecht bereik en geen internet. Ook naar herstarten toestel. Ik hoop dat er snel een vervangende antenne komt op de plek van de kerk.

Wat is je postcode?
Wel iets verbetering. Ik heb nu weinig/geen bereik in plaats van helemaal niet. Internet is slechts af en toe. Geen 4g in ieder geval. Ik ben op 200 meter van de locatie van de zendmast in de kerktoren.
Ik werd zowaar net gebeld en het gesprek kunnen aannemen, bereik is nu 2 tot 3 streepjes, is niet optimaal maar blij dat ik thuis iig weer telefonisch bereikbaar ben...
Postcode is 1382MN
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Het probleem lijkt grotendeels opgelost en ik zie dat sommigen ook al weer verbinding hebben. We houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen, maar we horen natuurlijk ook graag van jullie of er nog problemen zijn!
Reputatie 6
Postcode is 1382MN

Hoi Bart,

Je bevindt je inderdaad aan die kant van Weesp waar de mastlocatie in de kerk verantwoordelijk voor is. De mast aan de Ingelandenstraat neemt nu even alles over en ondanks de 900Mhz op deze mast zal hij er moeite mee hebben jouw locatie te bereiken. Vandaar nog de verminderde dekking.

Ik begreep dat T-Mobile snel aan de locatie kan werken, echter zal dit weekend de dekking nog zowiezo verminderd zijn. Excuus!
Koen, dank voor de update we wachten nog even af. Ik zit pas sinds november bij T-Mobile dus lastige start met deze problemen.
Reputatie 7
Badge +20
Update: We hebben de masten in de regio bijgedraaid waardoor het grootste deel weer verbinding moet hebben. Alleen de mast die aan de kerktoren zat, moet opnieuw worden opgebouwd. Wij onderzoeken nu hoe snel we weer de mast online kunnen krijgen en/of er een tijdelijke mast noodzakelijk is. Voor een tijdelijke mast moet er ook een overeenstemming met de gemeente komen en dit kost ook tijd. Onze excuses voor het ongemak!
De afgelopen dagen heb ik prima verbinding gehad, maar sinds een half uur is het weer dramatisch en kan ik bijna niks.
Hier, pal tegenover de kerk, ook een paar dagen goede verbinding gehad maar sinds vanochtend is het weer helemaal mis. Ik krijg wel verbinding maar een gesprek voeren is onmogelijk door zwak volume en veel digitale storingen op de lijn. Heeft T-mobile misschien antennes weer teruggedraaid?
Reputatie 7
Badge +20
Update 17/11: Sinds afgelopen maandag (14-11-16) wordt er gezocht naar een tijdelijk vervangende locatie voor de kerktoren.
Ik kan nog steeds niet bellen. Gisteren was mijn dochter van 1 van de bed gevallen we konden de huisarts niet bellen. Zaken kunnen niet geregeld worden geen vaste telefoon. En jullie als tmobile moeten zich schamen. Miljoenen verdienen en geen zend mast plaatsen. Ja met profiteren van de kerk . Ik ben er egt pissig boos over
Rustig blijven is belangrijk. Dit is logischer wijs overmacht en de gemeente moet ook maar mee willen werken voor een tijdelijke mast. De kerk is pas sinds korte tijd "veilig" dus dat het daar nog niet gelukt is begrijp ik wel.

Het bereik is hier sinds twee dagen echter opnieuw sterk terug gelopen. Zeker in het gebied vlak bij de kerk zelf. Ik heb zelf binnen geen bereik meer. Ik moet ervoor naar buiten. Het was daarvoor (voor het bijdraaien vermoed ik) beter.
Reputatie 3
Ik kan nog steeds niet bellen. Gisteren was mijn dochter van 1 van de bed gevallen we konden de huisarts niet bellen. Zaken kunnen niet geregeld worden geen vaste telefoon. En jullie als tmobile moeten zich schamen. Miljoenen verdienen en geen zend mast plaatsen. Ja met profiteren van de kerk . Ik ben er egt pissig boos over
Ik heb bij het Antennebureau werkt, de reden dat T-Mobile daar in de kerk zit is dat de gemeente gaf eerder geen T-Mobile geen toestemming gaf daar in de duurt een mast te plaatsen 2004

1 jaar 2005 later kwam de kerk ter sprake, daar gaf de gemeente wel toestemming voor om antenne's te plaatsen
Je kunt wel zo veel geld hebben als de gemeente zegt nee dan is het nee, dan schiet je met geld niks op
Met de tijdelijk vervangende locatie kan gemeente ook weer moeilijk gaan doen door het te weigeren, waar door jij bijvoorbeeld geen bereik hebt
Hoop dan ook dat de bestaande locatie snel weer up en running is

Vind wel een slechte zaak, dat er volgens de storingskaart er niks aan de hand is alles groen is, en dat vrienden uit Weesp T-Mobile Klantenservice bellen en zij dood leuk zegen dat het er prima werkt en het aan je simkaart ligt en dat er geen storingen bekend zijn daar dan gaat erbij T-Mobile toch iets fout met communiceren naar elkaar, en kan ik het begrijpen dat het geduld bij sommige op raakt
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen allemaal,

We snappen dat het hele vervelend is dat jullie nu weinig tot geen bereik hebben. We doen echt ons uiterste best om dit weer zo snel mogelijk in orde te krijgen.

Update 18/11: We hopen na het weekend meer te weten over de vervanging van de mast die op de kerk stond. Voor nu moeten we helaas even afwachten tot we hier meer informatie over hebben. Excuses hiervoor!

Reageer