Beantwoord

T-Mobile vs Tele2 Unlimited

• 24 maart 2018
  • 10 reacties
  • 10678 Bekeken

Beste Allemaal,
momenteel hebben wij thuis KPN ( twee aansluiting) en zijn aan verlenging toe.
gisteren zijn wij bij t-mobile winkel gewest en vroegen naar de unlimited data abonnement en waarom is het 10 euro duurder dan tele2.
de medewerker gaaf aan dat er veel voorwaarden aan verbonden zijn.
zoals snelheid van tele2 en niet altijd 4g bereik, ook in het buitenland is slecht 4g bij tele2 dan t-mobile.
bellen naar het buitenlands vanuit tele2 netwerk geldt een toeslag elke keer dat je naar het buitenlands belt.
t-mobile bied 10GB EU per maand terwijl tele2 maar 8GB EU per maand.
kan iemand mij hier een advies geven ? wat de medewerk zie is waar ? en waarom t-mobile en niet tele2 ?

bij voordank.
icon

Beste antwoord door Folkert 25 maart 2018, 13:37

Ik heb 2 huisgenoten die intensief Tele2 gebruiken en ik kan je zeggen dat Tele2 prima werkt ook al ligt hun maximale snelheid lager. Je bent bij Tele2 wel verplicht een 4G telefoon te gebruiken omdat ze zelf geen 3G hebben, dat lenen ze van T-Mobile en daar moeten ze T-Mobile voor betalen. Dat is dan natuurlijk alleen bedoeld voor de 3% van Nederland waar ze geen dekking hebben of soms in gebouwen.

Tele2 heeft als nadeel dat ze in de meeste EU landen alleen 3G roaming aanbieden (4G soms alleen waar Tele2 ook actief is) en dat heeft met roaming overeenkomsten te maken.
Zelf heb ik met T-Mobile dan wel 4G in de hele EU maar dat blijkt ook niet altijd een garantie voor echt snel internet zoals we in Nederland gewend zijn.

Ik blijf bij T-Mobile omdat ik een klein verbruiker ben en dan is T-Mobile voordeliger maar als ik alles unlimited wilde hebben was ik allang naar Tele2 overgestapt. Ik heb zowel met T-Mobile als met Tele2 alleen maar positieve ervaringen met klantenservice.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10
hallo julien,

je vergelijkt de provider met de grootste dekking met een met de laagste dekking. premium provider tegen een budget provider. onafhankelijke onderzoeken hebben aangetoont dat T-Mobile het beste netwerk heeft.
Bij tele2 ben je verplicht een telefoon te gebruiken die op het lijstje staat. Ook mag je je simkaart niet tijdelijk in een mifi-apparaat, tablet of laptop stoppen. Service schijnt ook slechter te zijn en ook het netwerk van tmobile is minder.
Met tmobile heb je 4g in het buitenland, maar dat was afgelopen zomer prut. Er zijn verschillende toppics over met veeal smoesjes van tmobile waarom dat het niet werkte. Hopelijk wordt het deze zomer beter.
Ik bedoel natuurlijk dat het netwerk van tele2 minder is.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb 2 huisgenoten die intensief Tele2 gebruiken en ik kan je zeggen dat Tele2 prima werkt ook al ligt hun maximale snelheid lager. Je bent bij Tele2 wel verplicht een 4G telefoon te gebruiken omdat ze zelf geen 3G hebben, dat lenen ze van T-Mobile en daar moeten ze T-Mobile voor betalen. Dat is dan natuurlijk alleen bedoeld voor de 3% van Nederland waar ze geen dekking hebben of soms in gebouwen.

Tele2 heeft als nadeel dat ze in de meeste EU landen alleen 3G roaming aanbieden (4G soms alleen waar Tele2 ook actief is) en dat heeft met roaming overeenkomsten te maken.
Zelf heb ik met T-Mobile dan wel 4G in de hele EU maar dat blijkt ook niet altijd een garantie voor echt snel internet zoals we in Nederland gewend zijn.

Ik blijf bij T-Mobile omdat ik een klein verbruiker ben en dan is T-Mobile voordeliger maar als ik alles unlimited wilde hebben was ik allang naar Tele2 overgestapt. Ik heb zowel met T-Mobile als met Tele2 alleen maar positieve ervaringen met klantenservice.
Reputatie 6
Badge +11
Ik heb een aantal maanden Tele2 abo gehad, hoofdreden was dat het maandelijks opzegbaar was. Zelfs in buitengebied in mijn geval verrassend goede performance, ook binnenshuis binnen bebouwde kom. Je kan bundel maandelijks aanpassen in grootte, werkt fijn en direct via mijntele2. Nadeel is dat het voor consumenten alleen een 06-nummer is, waar sinds dit jaar strict ACM beleid op zit, dwz als de SIMkaart niet in een bij Tele2 bekend type 4G smartphone zit, je na melding van Tele2 en zonder actie van jezelf, wordt afgesloten.
Reputatie 3
Badge +2
Heb al een tijdje Tele2 unlimited. Het prettige vind ik dat je veel meer vrijheid hebt bij Tele2. Dus altijd een maandelijks verlengbaar abonnement mogelijk en gewoon direct die 25 euro (of 26 bij maandelijks opzegbaar) zonder eerst 3 andere unlimited abonnementen te moeten kopen EN behouden..Ook de 5Gb beperking kun je al direct per sms een paar keer upgraden zonder eerst de verbinding te verliezen zoals bij T-Mobile. Dus aanvang dag, stuur 2 x NOG 1 GB en dan kun je de dag zonder onderbrekingen doorkomen met 15 GB.
Maar om eerlijk te zijn, ik kom meestal niet aan die 5Gb, dus is het vooral prettig dat je gewoon niet op je datameter hoeft te kijken.
Super duidelijk allemaal.
Wat vinden jullie van KPN vergeleken met T-Mobile en Tele2?
Nadeel is dat het voor consumenten alleen een 06-nummer is, waar sinds dit jaar strict ACM beleid op zit, dwz als de SIMkaart niet in een bij Tele2 bekend type 4G smartphone zit, je na melding van Tele2 en zonder actie van jezelf, wordt afgesloten.

Je haalt twee dingen door elkaar: Tele2 wil dat klanten hun 4G-netwerk gebruiken (minder kosten). Daarom zijn er restricties op wat voor toestel je mag gebruiken.

De ACM (Autoriteit Consument & Markt) zegt alleen dat er geen 06-nummers mogen worden uitgegeven voor apparaten anders dan telefoons (bijv routers). Daarom sluit Tele2 klanten af die hun simkaart in routers gebruiken. Dit staat los van het feit dat Tele2 geen 3G-toestellen of 4G-toestellen met de 'verkeerde' frequenties accepteert op zijn netwerk.

Oftewel: Volgens wet-en regelgeving mag Tele2 gewoon klanten laten bellen en internetten via het 3G-netwerk van T-Mobile, maar zij kiezen ervoor om dat niet te doen om kosten te besparen. Wat uiteraard begrijpelijk is gezien hun positie als prijsvechter. Maar zij zullen er ongetwijfeld een pr-draai aan geven om niet onsympathiek over te komen.
Reputatie 7
Badge +18
Super duidelijk allemaal.
Wat vinden jullie van KPN vergeleken met T-Mobile en Tele2?

Goed maar duur. Ik heb een aantal jaren een Simyo abonnement gehad. Werkte prima en goede klantenservice maar de bundelprijzen stegen mij te snel.
Reputatie 6
Badge +11
@BewusteConsument
De analyse die je noemt is mij wel bekend en inderdaad terecht, maar ik heb een aantal zaken niet genoemd.
O.a. het voordeel bij T-Mobile dat je niet binnen 2 weken een brief krijgt van T-Mobile met voorgenomen afsluiting als je een SIMkaart met bestaand 06-nummer 3 weken in een 4G USB stick of ander apparaat wat een mobile chipset bevat actief hebt. Idem voor Vodafone. Tele2 weet ook ergens tussen de 24 en 48 uur te melden wat voor apparaat de SIMkaart zit. En T-Mobile biedt wel data-only abo's (voorzien van een nummer langer dan 10 cijfers) voor consumenten, helaas weer niet maandelijks opzegbaar, bij KPN dan weer wel, om ook gelijk @Julien-NL maar feedback te geven. Dit alles was in 2017. Tele2 heeft ook veel meer werkt gemaakt van VoLTE

Mijn focus is vooral data en/of 4G en IoT, spraak deed ik al jaren over data. Een plan was om een Tele2 abo SIM in een 4Gmodemrouter te stoppen waar je ook mee kan bellen (b.v. 11 euro per maand, ook nog 1GB data), b.v. de Huawei E5186s-22a, zodat bestaande vaste telefonie apparatuur blijvend gebruikt kan worden (niet door mij persoonlijk). Dat gaat dus niet op, omdat dit betreffende apparaat niet te boek staat als dat je er ook mee kan bellen.

Reageer