Beantwoord

Totaal geen ontvangst

• 17 maart 2016
  • 7 reacties
  • 311 Bekeken

Ik heb de SAMSUNG Galaxy GT-S58391i. Mooi toestel maar: als ik bij mij in het winkelcentrum kom bij Albert Heijn XL welk op level -1 ligt (dus zeg maar in de kelder), heb ik totaal geen ontvangst. Ik zie iedereen bellen of weet ik veel wat doen met hun telefoon maar ik kan dus niets. Bellen kan ik dus niet (internet wil ik niet op mijn telefoon). Lastig als je tijdens het boodschappen doen even het thuisfront wilt bellen omdat je iets niet weet of wilt vragen. Ik heb bij T-Mobile hier al een paar keer melding van gemaakt maar een bevredigend antwoord krijg ik telkens niet. Laatst kreeg ik € 2,50 korting op mijn factuur "omdat het toch wel vervelend is" maar wat koop ik daar voor? Ik wil, net als een ander die daar loopt, kunnen telefoneren! Aan mijn telefoon zal het toch niet liggen want zo oud is hij niet. Ik word er moedeloos van en als T-Mobile hier niets aan kan doen, koop ik voor de gein een pre-paid kaartje van een andere telefoonprovider, stop deze in mijn (simlockvrije) Samsung Galaxy GT-S58391 en dan maar eens kijken. Dan zal ik toch een andere provider moeten nemen denk ik zo. Iemand een idee of ondervindt hetzelfde als ondergetekende?
icon

Beste antwoord door Pilovali 17 maart 2016, 17:52

Het kan verschillende redenen waarom je onder de grond geen bereik hebt;
- Muren/plafond/vloer houd het 3G of 2G signaal tegen.
- Antenne van de telefoon is niet zo sterk.
- Storingsbron
- Verouderde simkaart
- Werkzaamheden/storingen

Als je bij de AH bent, zou je dan je telefoon handmatig op 2G zetten, en kijken als je dan wel gewoon bereik hebt? Het kan zijn dat het 3G signaal gewoonweg niet sterk genoeg is.

Ik heb een paar vraagjes voor je:
- Wat zijn de eerste 10 cijfers van je simkaart?
- Wat is de postcode van de AH?

Ik kan trouwens geen antwoord geven op je laatste vraag, dit weet ik helaas ook niet.

Groet,
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Je zou ook eens aan iemand die wel belt kunnen vragen welke provider hij/zij heeft. Als dat dan T-Mobile is, is er iets anders aan de hand (miischien je telefoon of simkaart). In het andere geval weet je, als je weggaat, welke provider je moet hebben.
Uiteraard heb ik dat gedaan... meerdere keren zelfs en tussen de "gevraagden"' zat altijd wel een T-Mobile klant. Voor de rest heb ik beslist geen problemen met mijn telefoon en/of de simkaart.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Heb je eens je telefoon handmatig op 2G gezet? Werkt dit wel?
Ik zie dat de Galaxy Ace best een oude (2011) toestel is. Zou je misschien eens willen proberen om je simkart in een ander toestel te stoppen, en kijken als het dan beter werkt?

Groet,
Wat is oud? Heeft "oud" te maken met telefoneren? Ik heb nog steeds een Nokia 3310 en daar kan ik uitstekend mee bellen op -1 dus lijkt het me dat het niet aan de simkaart ligt en ook niet aan mijn Samsung.
Maar goed.... een ieder mijn dank voor het meedenken met mij.
Einde oefening maar want ik denk niet dat ik verder kom. Trouwens, als mijn Samsung "best een oud toestel" zou zijn, waarom heeft T-Mobile mij dat dan niet eerder gezegd??? Als dat het probleem was, dan had men dat als eerste gezegd.
Reputatie 6
Badge +17
De Nokia 3310 werkt alleen op het 2G netwerk, je Samsung Ace werkt op 2G en op 3G, daarom vroeg ik als je je telefoon handmatig op 2G kunt zetten, en als het dan beter werkt.

Een oud toestel zegt inderdaad niks, maar aangezien je zei dat je telefoon 'niet zo oud is', terwijl 2011 behoorlijk oud is, in technologie termen.

Groet,
Aha... je hebt dus oud en oud... Mijn Samsung is dus oud. Oké maar met dat "ouwe" ding kan ik nog wel overal bellen maar kennelijk niet in een winkel op -1.
Het is maar dat ik het weet.
Zoals ik al zei: waarom vertelt T-Mobile mij dat dan niet... dat van dat 2G en 3G of weet ik veel wat?
Reputatie 6
Badge +17
Het kan verschillende redenen waarom je onder de grond geen bereik hebt;
- Muren/plafond/vloer houd het 3G of 2G signaal tegen.
- Antenne van de telefoon is niet zo sterk.
- Storingsbron
- Verouderde simkaart
- Werkzaamheden/storingen

Als je bij de AH bent, zou je dan je telefoon handmatig op 2G zetten, en kijken als je dan wel gewoon bereik hebt? Het kan zijn dat het 3G signaal gewoonweg niet sterk genoeg is.

Ik heb een paar vraagjes voor je:
- Wat zijn de eerste 10 cijfers van je simkaart?
- Wat is de postcode van de AH?

Ik kan trouwens geen antwoord geven op je laatste vraag, dit weet ik helaas ook niet.

Groet,

Reageer