Beantwoord

Totaal onbereikbaar via mobiele telefoon / 4G netwerk - en nu?

• 29 mei 2018
  • 2 reacties
  • 146 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 5 reacties
Sinds een paar weken ben ik total onbereikbaar met mijn nieuwe iPhone 8. In de eerste instantie ging de transitie naar een nieuw toestel prima en werkte alles zonder problemen, maar sinds een week of 3 kan ik uit het niets eigenlijk mijn telefoon nergens meer voor gebruiken tenzij ik thuis van mijn wifi netwerk gebruik maak.

- Verbinding valt om de haverklap helemaal weg van zogenaamd vol bereik en 4G naar "No Service".
- Binnenkomende oproepen komen niet door ook als mijn telefoon aangeeft gewoon verbonden te zijn: ik krijg bijna alleen nog sporadische SMSjes van "gemiste oproepen".
- Gesprekken die wel op de een of andere manier nog doorkomen vallen na zo'n 10 seconden weg, waarna ik niets meer hoor, de teller nog enkele seconden doorloopt (5-10) en mijn telefoon vervolgens Call Failed aangeeft.
- Uitgaande gesprekken zijn vrijwel onmogelijk. Het netwerk wordt niet gevonden (ook als ik verbonden zou moeten zijn) en mijn telefoon blijft hangen in het zoeken naar contact (haalt de eerste kiestoon dus niet eens) en valt na 30 seconden tot een minuut in een inmiddels zeer bekend Call Failed verhaal.
- 4G netwerk is ook total onbruikbaar. Op de momenten dat mijn telefoon aangeeft nog verbonden te zijn met dit netwerk is alles enorm traag, maar doorgaans zie ik alleen nog 3G of GPRS, als ik al wat zie.
- Ondanks dat het vrijwel onmogelijk is nog enige data te benutten lijkt mijn bundel veel harder data te gebruiken dan normaal. Best knap, aangezien ik buitenhuis de poging al bijna niet eens meer waag (en ik nota bene binnen op mijn eigen wifi netwerk zat toen ik een melding kreeg dat halverwege de maand al 80% van mijn bundel was verdampt).

Het probleem is niet locatiegebonden, duurt inmiddels al weken, en is niet te verklaren aan de hand van enige storingen in de regio (spoiler: die zijn er niet) / op de locaties waar ik veel tijd doorbreng. Ik ben totaal onbereikbaar geworden. Erg fijn als het dagverblijf van je kind als er iets aan de hand is, not.

Ik heb het eventjes aangekeken met het idee dat het vast iets tijdelijks was of een freak accident of zo, maar het is een structureel probleem en ik weet eerlijk gezegd niet eens waar ik zou moeten beginnen om dit op te lossen.
icon

Beste antwoord door Jaimy 30 mei 2018, 10:40

Hoi Elv en Angela,

Dat moet natuurlijk zo snel mogelijk opgelost worden! Zeker met zo'n nieuw toestel, gaan wij zorgen voor een goede afloop!

In dit geval wil ik jullie aanraden het toestel ter reparatie aan te bieden. Zeker als het toestel al eens gereset is, lijkt het een hardwarematig probleem. Op dit moment is de gemiddelde reparatietijd van Apple 8 dagen en dus hebben jullie het toestel heel snel weer terug.

Wanneer je het toestel opstuurt ter reparatie, dan zal het toestel uitgebreid onderzocht worden en op basis daarvan wordt gekeken wat de beste oplossing is. Het toestel kan gerepareerd worden en als dat niet lukt, dan krijg je een omruiling.

Ik hoop dat ik jullie op deze manier een heldere uitleg heb gegeven! Mochten er nog vragen over zijn, laat het me weten!
Bekijk origineel

2 reacties

Precies het zelfde probleem met mijn iPhone x
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Elv en Angela,

Dat moet natuurlijk zo snel mogelijk opgelost worden! Zeker met zo'n nieuw toestel, gaan wij zorgen voor een goede afloop!

In dit geval wil ik jullie aanraden het toestel ter reparatie aan te bieden. Zeker als het toestel al eens gereset is, lijkt het een hardwarematig probleem. Op dit moment is de gemiddelde reparatietijd van Apple 8 dagen en dus hebben jullie het toestel heel snel weer terug.

Wanneer je het toestel opstuurt ter reparatie, dan zal het toestel uitgebreid onderzocht worden en op basis daarvan wordt gekeken wat de beste oplossing is. Het toestel kan gerepareerd worden en als dat niet lukt, dan krijg je een omruiling.

Ik hoop dat ik jullie op deze manier een heldere uitleg heb gegeven! Mochten er nog vragen over zijn, laat het me weten!

Reageer