Beantwoord

Traag

• 4 april 2015
  • 7 reacties
  • 221 Bekeken

Waarom is mijn 4g 10gb bundel nooit sneller dan soms als ik mazzel heb dan 20 mb , terwijl jullie adverteren met tot wel 120 mb snelheid , ik betaal wel voor een 4 g verbinding en ook nog edns voor edn 10gb bundel
icon

Beste antwoord door picassootje 6 april 2015, 23:39

@ Arie

Je koopt idd een bundel van 10Gb maandelijks van T-Mobile. Tot 120Mb ps wil ook echt TOT zeggen. Dat wil niet zeggen dat je altijd en overal maar die snelheid moet en kunt halen. Daar horen dus ook locaties bij die bijvoorbeeld lager scoren. Dat heeft met meerdere oorzaken te maken. In dit geval is het redelijk duidelijk Voor jouw situatie.

Andere providers kunnen ook niets beloven overigens én geldt ook voor Vodafone of KPN hoe verder van een zendmast hoe trager de internetsnelheid. Ook drukte speelt daarbij een rol. Gemiddeld gezien is T-Mobile overigens het snelst van alle providers wat 4G snelheden betreft door het land. http://www.bestemobieleproviders.nl/8-beste-mobiele-providers/119-t-mobile-gemiddeld-snelste-4g-provider

In juni gaat T-Mobile 4G op de 900-band uitrollen. Het bereik zal alleen maar verbeteren. En uiteraard is T-Mobile nog niet klaar met de klus om heel NL te voorzien van 4G op de 1800-band.
Wellicht dat er bij jou nog locaties bijkomen Omdat ze er niet klaar zijn met ombouwen.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hi arieman,

Vervelend om te lezen dat je snelheid niet boven de 20Mbps uit komt! Dit kan verschillende oorzaken hebben: er is een slechte 4G dekking in je omgeving, je gebruikt een verouderde simkaart of er is een probleem met je toestel. Zou je het volgende willen testen:
  • Ervaar je overal de relatief lage snelheid of alleen op bepaalde plaatsen? Hoe veel streepjes ontvangst heb je?
  • Begint je simkaartnummer met 8931163111? In dat geval gebruik je een verouderde simkaart.
  • Welk toestel gebruik je?
  • Wat gebeurt er als je je simkaart in een ander toestel doet? Ervaar je dan een hogere snelheid?

Alvast bedankt voor je antwoorden! 🙂
Mijn ontvangst is maar 2 streepjes , toestel is iphone 5s en heb dit vaker , het is zelfs zo als ik in de omgeving brielse meer zit het nog slechter wordt en alleen maar 3 g, beetje vreemd als je een 4g abbo hebt van 10gb en er wordt geadverteerd met tot wel 120Mbps en daar betaal ik dan voor
en ik zit ook niet in een dorp , ik zit midden in de randstad , mag je toch zeker wel verwachten dst het minimasl 50 Mbps is , ben ik benieuwd wat andere gebruikers in een dorp voor verbinding hebben , Brielse meer is al hopeloos en dat is toch ook randstad en dan maar switchen naar 3g en dan weer 4g , toetsel is van apple en lijkt mij ook oke denk
Alvast bedankt voor je reageren trouwens
Reputatie 7
Badge +9
Ik vrees dat je precies op de rand van het 4G gebied zit. Hoe verder je van de mast zit, des te trager je verbinding. (Ik zit aan de rand en haal ook maar 30Mbps.)

De 4G uitrol is pas eind 2015 voltooid, dus er zijn nog flink wat gaten, ook in de Randstad.

Als ik de Dekkingskaart zo bekijk heeft het noorden en Centrum van Brielle (Brielle is het toch? Brielse kent hij niet, en Google noemt het Brielle.) op 't randje net wel net niet 4G. Het Meer een heel deel zelfs niet.

Is de snelheid hoger als je het test in een gebied met meer streepjes?

Er bestaan trouwens geen 4G abonnementen bij T-Mobile. Dat is een beetje verwarrend omdat andere providers klanten wél laten betalen voor 4G, maar je krijgt hier 4G gewoon gratis, ongeacht welk abonnement je hebt. 😉
Hoi bedankt voor het reageren ,

Ik had al gereageerd maar denk iets verkeerds gedaan.
Het is raar natuurlijk dat als je een 10 gb supersnel abbo hebt en zelf in de randstad woont vlak bij de beneluxtunnel dat je zo'n trageverbinding hebt en t-mobile adverteerd met tot wel 120Mbps snelheid kan behalen.Hier voor had ik een 3g abbo en behaalde dezelfde snelheid op deze locatie, ben benijwd wat andere ervaren die dan niet in de randstad wonen en ook een abbo afsluiten van 10 Gb supersnel internet.

Zelf zal ik bij mijn volgende abbo naar andere providers kijken die dit dus wel kunnen garanderen waar ze mee adverteren.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties op mijn probleem.

Groet , Arie
Reputatie 1
Badge
@ Arie

Je koopt idd een bundel van 10Gb maandelijks van T-Mobile. Tot 120Mb ps wil ook echt TOT zeggen. Dat wil niet zeggen dat je altijd en overal maar die snelheid moet en kunt halen. Daar horen dus ook locaties bij die bijvoorbeeld lager scoren. Dat heeft met meerdere oorzaken te maken. In dit geval is het redelijk duidelijk Voor jouw situatie.

Andere providers kunnen ook niets beloven overigens én geldt ook voor Vodafone of KPN hoe verder van een zendmast hoe trager de internetsnelheid. Ook drukte speelt daarbij een rol. Gemiddeld gezien is T-Mobile overigens het snelst van alle providers wat 4G snelheden betreft door het land. http://www.bestemobieleproviders.nl/8-beste-mobiele-providers/119-t-mobile-gemiddeld-snelste-4g-provider

In juni gaat T-Mobile 4G op de 900-band uitrollen. Het bereik zal alleen maar verbeteren. En uiteraard is T-Mobile nog niet klaar met de klus om heel NL te voorzien van 4G op de 1800-band.
Wellicht dat er bij jou nog locaties bijkomen Omdat ze er niet klaar zijn met ombouwen.

Reageer