Beantwoord

Traag internet 4g

• 28 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 378 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ha allen, 

De laaste tijd is de 4g verbinding op m'n telefoon ronduit traag. Ik reis een paar keer per week het traject Nijmegen - Amsterdam en eigenlijk nooit problemen gehad. Tegenwoordig op meerdere plekken zeer slechte ontvangst. Werkt voor geen meter eigenlijk. Is dit een bekend probleem?

Alvast bedankt. 

icon

Beste antwoord door Evy 29 oktober 2019, 12:27

Hi @nrbrtml 

Geen zorgen, ik ga je zo goed mogelijk verder helpen! Logisch dat je een goede internetverbinding wilt hebben, overal waar je bent! Zelfs op het traject die jij meerdere malen per week neemt zou je dit ook moeten hebben. Laat me je uitleggen waarom dit tijdens reizen niet altijd lukt. Je mobiele telefoon ontvangt het signaal van de dichtstbijzijnde zendmast in de buurt. Deze zendmasten zijn gericht op de gebieden in Nederland met de meeste inwoners en dus niet op de gebieden waar bijvoorbeeld een trein doorheen rijdt. Dus hoe dichter jij bij een mast bent, hoe beter jouw bereik zal zijn. Tijdens het reizen van Nijmegen naar Amsterdam sta jij niet stil, en sprint jouw telefoon constant van de ene mast naar de andere! Dit kan nog wel eens een grote invloed zijn op jouw netwerk tijdens het reizen van een traject. 

Neem eens een kijkje in dit topic op onze Community. Je geeft aan dat je op meerdere locaties geen of slecht netwerk ervaart? Ik wil je dan vragen om je netwerk instellingen te resetten. Op onze website kun je vinden hoe dit moet. Ik wil je wel meegeven dat je wachtwoorden van je WiFi netwerken verloren gaan. Je zult dus opnieuw verbinding moeten maken met je WiFi netwerk.

Laat je even weten of het is gelukt? Als je verder nog vragen hebt dan ben ik er altijd om je verder te helpen!:smile:

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hi @nrbrtml 

Geen zorgen, ik ga je zo goed mogelijk verder helpen! Logisch dat je een goede internetverbinding wilt hebben, overal waar je bent! Zelfs op het traject die jij meerdere malen per week neemt zou je dit ook moeten hebben. Laat me je uitleggen waarom dit tijdens reizen niet altijd lukt. Je mobiele telefoon ontvangt het signaal van de dichtstbijzijnde zendmast in de buurt. Deze zendmasten zijn gericht op de gebieden in Nederland met de meeste inwoners en dus niet op de gebieden waar bijvoorbeeld een trein doorheen rijdt. Dus hoe dichter jij bij een mast bent, hoe beter jouw bereik zal zijn. Tijdens het reizen van Nijmegen naar Amsterdam sta jij niet stil, en sprint jouw telefoon constant van de ene mast naar de andere! Dit kan nog wel eens een grote invloed zijn op jouw netwerk tijdens het reizen van een traject. 

Neem eens een kijkje in dit topic op onze Community. Je geeft aan dat je op meerdere locaties geen of slecht netwerk ervaart? Ik wil je dan vragen om je netwerk instellingen te resetten. Op onze website kun je vinden hoe dit moet. Ik wil je wel meegeven dat je wachtwoorden van je WiFi netwerken verloren gaan. Je zult dus opnieuw verbinding moeten maken met je WiFi netwerk.

Laat je even weten of het is gelukt? Als je verder nog vragen hebt dan ben ik er altijd om je verder te helpen!:smile:

Reputatie 1

ha @nrbrtml ,

hier vind je een mogelijk eerlijker antwoord:

https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/latency-problemen-voor-4g-klanten-zijn-echt-nog-niet-opgelost-316516

er is namelijk een hele berg klanten met jou bij wie het helemaal niet aan hen zelf of hun instellingen ligt.

en gek genoeg hebben die tot nu toe nog steeds geen antwoord gehad

Reputatie 6

Antwoord zal er ook niet snel komen.

Zwijgen en hopen dat het overgaat, dat is de policy oop het moment.

Reputatie 1

T-Mobile is al zijn klanten al weken aan het naaien!!!

Lees de andere topics ook maar!

Ik was ook een jarenlange trouwe klant, met echt nul problemen.

Maar sinds een paar weken werkt alles slecht!

Veel uitval van alle diensten van T-Mobile Thuis en ook mijn mobiele verbinding van T-Mobile is echt shit!

Heb diverse malen gebeld maar ik wordt gewoon niet geholpen!!

Ja een mailtje sturen dat je minimaal 10 werkdagen moet wachten, dat lukt ze wel!

Verder niets, nada noppes!!

T-Mobile wil van al zijn klanten af, dat is het enige wat ik merk!

Reputatie 7
Badge +20

Tonytee heeft al een topic gedeeld waar dit verder opgepakt wordt. Dit topic gaat op slot.