Vraag

Traag internet&telkens melding Netwerkfout/IP adresconflict

Ik heb internet via web&walk internetstick op mijn laptop en kan op dit moment nauwelijks internetten, omdat internet zo traag is en sommige pagina's helemaal niet laden. Telkens krijg ik een melding van een Netwerkfout:''Ér is een IP-adres conflict gedetecteerd. een ander computer in dit netwerk heeft hetzelfde Ip adres als deze computer. neem contact met de netwerkbeheerder op voor ondersteuning bij het oplossen van dit probleem".Ik heb zelf verder geen andere PC's in huis.Wat kan ik hier aan doen en waar komt dit door? alvast veel dank!

3 reacties

Reputatie 7
@Terra; Welkom op het T-Mobile Forum.

IP conflict houd in dat er 1 of meerdere apparaten gebruik maken van hetzelfde ip adres. Aangezien dat jij een internet stick gebruikt en daarnaast maar 1 pc/laptop/werkstation thuis hebt staan, vind ik dit een beetje vreemd. Helaas kan ik jou hiermee niet verder helpen omdat ik niet werkzaam ben bij T-Mobile. Ik raad jou aan om even contact op te nemen met de T-Mobile servicedesk. Zij kunnen jou hiermee vast verder helpen.

Vanaf je mobiele telefoon:
Als je met je T-Mobile telefoon belt, kun je T-Mobile Klantenservice bereiken via 1200*.Vanaf een andere telefoon: Bel je met een andere telefoon, dan kun je T-Mobile Klantenservice bereiken via 06 - 2400 1200*. Vanuit het buitenland is dat: 0031 6 - 2400 1200.

*PrePaid: je betaalt € 0,25 per minuut met een maximum van € 12,50 per gesprek
Abonnee: je betaalt het standaard tarief voor bellen naar een mobiel nummer binnen Nederland. Voor klanten met een Relax-abonnement van vóór januari 2010 of een i-Abonnement van vóór 4 april 2011 geldt dat bellen met T-Mobile klantenservice gratis is.
Thanks, Killerbee89.Ik heb gebeld en ik word morgen teruggebeld door de technische dienst.
  • Maar heeft echt niemand anders hier met internet op de laptop dezelfde probleem met IP adres conflict?Voor zover ik weet betekent deze melding of dat er 2 of meerdere PC's met dezelfde IP adres in huis op 1 router zijn aangesloten OFdat er iemand anders gebruik maakt van je netwerk omdat het niet beveiligd is. dat zou in mijn situatie dan wel het geval zijn, maar ik zou niet weten hoe ik deze netwerkverbinding moet beveiligen. Of het ligt helemaal ergens anders aan, dat kan ook.
Reputatie 7
@Terra; Fijn om te horen dat ze jou terug bellen.

Ik heb heel wat evaring met ip conflicten omdat ik zelf een opleiding volg als netwerkbeheerder. Heb ik perongelijk 2 pc's hetzelfde ip adres gegeven, dan krijg ik natuurlijk een ip conflict. Helaas weet ik niet hoe het zit met een internetstick. Ik denk dat je een ip adres krijgt van T-Mobile, maar volgens mij is dit door jou als gebruiker niet te veranderen. Volgens mij moet T-Mobile dit doen.

Ik heb namelijk bijna tot geen ervaring met internetsticks. Excuses hiervoor.
Ik hoop dat jou probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.

Zou jij mij wel even op de hoogte kunnen houden van de voortgang van jou probleem?

Alvast bedankt en succes ermee 😉

Reageer