Beantwoord

Traagheid mobiel internet

Goedmiddag,

Sinds afgelopen weken ervaar ik geregeld traag internet. Whatsapp die zoekt naar verbinden, spotify die geregeld een offline melding aangeeft, Tomtom app die connectie moet zoeken en pas na enkele minuten het verkeer aangeeft maar ook berichten die uit mijn mail worden geladen duren erg lang voordat deze worden getoond tevens duurt het ook een kleine 1 -2 minuten voordat ik dan de de bijlage uit de mail kan openen.

Lange tijd heb ik nooit problemen gehad met mijn verbinding en werkte alles prefect maar het lijkt er nu op dat sindsdien er datavrije muziek wordt aangeboden, ik heb moeten inleveren op mijn snelheid.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn dat mijn snelheid niet meer optimaal is? Mijn Iphone 7 heb ik al opnieuw opgestart, netwerkverbindingen hersteld en ook IOS daarvan is de laatste versie actief op mijn telefoon.

Overigens heb ik dit probleem niet op 1 locatie maar op diverse locaties zoals mijn werk, wanneer ik onderweg ben en als ik thuis ben..Kortom heel erg vervelend.

Graag jullie reactie.
icon

Beste antwoord door David 12 december 2016, 12:41

Hey Mark_1,

Die databundel waar Pilovali naar vroeg heb je in ieder geval nog! Meer dan genoeg zelfs! ;)

Zou je een bepaald moment kunnen aanduiden wanneer je deze problemen het eerst begon te ervaren? We hebben nu ongeveer 2 maanden Datavrije Muziek en dit heeft verder geen effect ook op het netwerk, dit werkt nog precies hetzelfde.

Ik heb jouw internet in ieder geval even een reset gegeven, om te kijken of dit misschien al de oplossing is. Zou je kunnen checken of het beter werkt?

Je gaf ook al aan dat je het probleem niet op één locatie ervaart, dus dit zou een netwerkprobleem ook alweer uitsluiten. Zeker als het op willekeurige momenten gebeurt. Op de dekkingskaart is rond jouw thuislocatie ook niets bijzonders te zien, zoals verminderde dekking of een storing. Zou je jouw simkaart eens kunnen controleren? Je doet dat via deze manieren. Met name de kruistest is hierin uitermate handig, want dan weten we direct of het aan jouw toestel of de simkaart ligt.

We horen graag wat je bevindingen zijn en hopelijk kunnen we dit gauw oplossen voor je! 🙂

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Is je databundel misschien op? Óf heb je überhaupt een actieve databundel?

Groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hey Mark_1,

Die databundel waar Pilovali naar vroeg heb je in ieder geval nog! Meer dan genoeg zelfs! ;)

Zou je een bepaald moment kunnen aanduiden wanneer je deze problemen het eerst begon te ervaren? We hebben nu ongeveer 2 maanden Datavrije Muziek en dit heeft verder geen effect ook op het netwerk, dit werkt nog precies hetzelfde.

Ik heb jouw internet in ieder geval even een reset gegeven, om te kijken of dit misschien al de oplossing is. Zou je kunnen checken of het beter werkt?

Je gaf ook al aan dat je het probleem niet op één locatie ervaart, dus dit zou een netwerkprobleem ook alweer uitsluiten. Zeker als het op willekeurige momenten gebeurt. Op de dekkingskaart is rond jouw thuislocatie ook niets bijzonders te zien, zoals verminderde dekking of een storing. Zou je jouw simkaart eens kunnen controleren? Je doet dat via deze manieren. Met name de kruistest is hierin uitermate handig, want dan weten we direct of het aan jouw toestel of de simkaart ligt.

We horen graag wat je bevindingen zijn en hopelijk kunnen we dit gauw oplossen voor je! 🙂
Goedenavond,

Ik heb even de afgelopen week het aan gekeken maar het lijkt er nu op dat mijn internet nu weer op de gebruikelijke wijze functioneert. Whatsapp online zonder eerst te zoeken naar het netwerk. Mal wordt nu meteen binnengehaald.Spotify werkt nu ook zonder problemen.

De reset die is gegeven lijkt het probleem opgelost te hebben.

Dank hiervoor.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Mark,

Top om te lezen dat de rest het heeft opgelost! 🙂

Reageer