Vraag

Trage internetverbinding op camping

Op de camping heb ik vreselijk trage verbinding. Via de hotspot is alles prima, maar internet via de telefoon is drama.Bellen gaat ook goed.
De beheerder verwees naar de eigen provider... dus... wat kunnen we er aan doen?

19 reacties

Reputatie 1
Volgende keer een 5 sterren hotel boeken, ik heb nergens last van hier met de gratis WIFI........ -:)
Moest het van de beheerder melden bij de provider...
Nogmaals op de laptop/ tablet via de hotspot prima, maar 3g doet nietsss...
Fijn voor jou...
Reputatie 4
@ Christa3

http://www.youtube.com/watch?v=lojo2nQXNXo&hd=1
Ik ga al jaren elk jaar naar Duinrell camping, veldje achterin, vlakbij de kust. Heb daar ook nooit 3G. Van de week naar strand bij Noordwijk geweest, ook geen 3g. een whatsapp met foto sturen duurde 20 minuten. Zal met de afstand tot een paal te maken hebben..
Reputatie 1
Snap in het algemeen nooit zo dat mensen op vakantie gaan om vervolgens massaal te gaan zitten Internetten met het thuisfront. Ben je eindelijk eens even verlost van die dagelijkse sleur/ het dagelijkse gezeur, ga je met zijn allen die ene zendpaal aan de randgebieden van Tietsjerkstradeel zitten overbelasten...:rolleyes:
Ik internet niet met thuisfront maar lees wel de kranten online ;)

Aan het strand had ik een zoontje van een vriendin mee, wilde een foto sturen dat ie het naar zijn zin had.

Maar tegenwoordig kunnen mensen tijdens een verjaardag al niet eens meer gezellig zijn, zitten alleen maar met telefoons in de hand...
Reputatie 7
Badge +9
@Dwieb Ik gebruik anders aardig vaak het internet op vakantie. (Heb van Tmo DE een Web 'n Walk stick :)). En ik heb niemand aan het thuisfront om mee te internetten, dus dat is 't niet :p

- uit te plannen wat we gaan doen die dag,
- openingstijden opzoeken,
- entreeprijzen op te zoeken,
- FILEBERICHTEN (Zeer belangrijk! Vooral als je dagelijks door de Tauerntunnel moet.. Je weet wel, die in oostenrijk met 150km file per dag :p)
- Info opzoeken over dingen
- routes plannen
- Trein/buslijnen opzoeken...

Kun je allemaal niet zonder Internet, vooral niet op Zondag (dag na aankomst) :p 
Reputatie 1
Man man, moet opeens weer terug denken aan de tijd dat je door regen, kou en wind 10 km. naar school fietste. Als je dan halverwege een lekke band kreeg was je gods zo blij als er binnen 1 km. afstand een telefooncel stond. En nog blijer als je 1 kwartje in je broekzak had zitten en geen knaak, want dat was zonde van je geld. Als je dan doorweekt en/ of bevroren op school aan kwam riskeerde je vervolgens ook nog eens een uur nablijven als straf omdat je te laat was. En als de jeugd van tegenwoordig even zonder (internet)verbinding zit denken ze meteen dat ze dood gaan: "HELP, URGENT! SPOED! DRINGEND!"  Zucht....... -:)

@ShadowLea: vroeger had je twee keer vakantie en was je een maand van te voren al bezig om de dingen die jij beschrijft uit te zoeken........
Bij mij stonden er onderweg geen telefooncels, ik moest bij wildvreemden aanbellen.
Tegenwoordig is dat wel anders, maar of het een vooruitgang is... ?
Reputatie 1
@Gwendolyn: het is ZEKER geen vooruitgang als je ziet in welke extreme mate veel mensen die smartohone tegenwoordig gebruiken! Het hele intermenselijke contact c.q. gezelligheid is er door aan het verdwijnen. Of je nu gaat bowlen of wat gaat drinken in het cafe, mensen zitten alleen maar te klooien met hun tig sociale profielen, oftewel vrienden die zo een druk leven hebben dat ze geen tijd hebben om vrienden met je te zijn? Bovendien blijkt dat dingen met de hand opschrijven/ opzoeken in een encyclopedie linkjes in je hersenen legt waardoor je dingen echt opslaat in de grijze massa. Bij Googelen etc. blijkt dit totaal niet het geval te zijn.
Reputatie 7
Badge +9
@Dwieb Oh dat doe ik nog steeds.. 😛 Heb nu alweer een hele map vol liggen met info voor de komende vakantie, inclusief 30 geprinte kaarten met aangestreepte interssepunten 😉 Maar als je onderweg wat gezien hebt en ervan wat wil weten, kun je dat van tevoren niet voorspellen. En ik kan een maand van tevoren de fileberichten niet voorspellen, jij wel? :p

Als de optie bestaat is het natuurlijk onzin om het te nergeren omdat 'we het vroeger ook niet hadden'. We hadden vroeger ook geen vuur, electriciteit, auto's en huizen. Moeten we nu allemaal maar rauw vlees gaan eten, in grotten gaan wonen en gaan jagen "Omdat we het vroeger niet hadden"? ;)

Ik hoefde gelukkig niet te fietsen naar school, ik kon de school vanuit mijn kamerraam zien liggen. Voordeel van wonen in de stad. ;)

Dat mensen tegenwoordig het internet voor onzin gebruiken ben ik het helemaal mee eens. Zoals ik op XDA ook al heb gezegt: De complete wereldkennis in je handen, en wat doet men er mee? Onzin, katvideos, meme's en de wereld vertellen dat je weer eens op de wc zit.

Je kan op het internet daadwerkelijk ALLES leren, en toch is het gemiddelde IQ aan het dalen...

Just for the record, ik heb geen vrienden, facebook of sociaal leven. Daar zit ik dus ook nooit op. Maar ik heb wel alles wat ik weet over quantumfysica geleerd op het internet. 😉
Reputatie 1
@ShadowLea: bedoel ook niet te zeggen dat er ook geen voordelen aan de vooruitgang zitten, zeker niet, alleen wat je hierboven al zegt "wat doet men er mee" en in welke (extreme) mate. De voorbeelden van de quantumfysica en de fileberichten zie ikzelf natuurlijk ook als zeer nuttig. Dat jagen en in grotten leven lijkt me trouwens wel weer eens leuk voor een tijdje, denk dat we al mensheid een beetje onze roots zijn kwijtgeraakt. De techniek die we de afgelopen paar 100 jaar in ons bestaan gecreeerd hebben heeft ons misschien een beetje ingehaald, doordat onze genen zich veel langzamer kunnen aanpassen.
Reputatie 7
Badge +9
@Dwieb Gat in de markt, neanderthaler vakanties... 😃 Lijkt mij ook wel geinig, tbh. Weekje of twee even volledig moeten vertrouwen op jezelf in plaats van een ander alles laten doen (al dan niet via een computersysteem), dan leer je natuurlijk wel het beste jezelf kennen! 🙂
Reputatie 1
Zie mezelf al helemaal met een houten knots achter een wild zwijn aan rennen haha.......... 😛 Vervolgens met twee houtjes jezelf de blaren op de handen draaien om een er paar vonken uit te krijgen........
Reputatie 7
Badge +9
Met een plukje haar onder de stokjes gaat het wat sneller ;)

Een voordeel aan een neanderthal vakantie: Niemand die de video van jou met houten knots vs zwijn op Youtube kan plaatsen 😛
Reputatie 1
Youtube in het stenen tijdperk haha, nee hoogstens de lokale "tamtam" en rooksignalen boer......... Die met hamer en beitel streepjes in een rots hakt om ieders verbruik bij te houden. En als het dan hartstikke druk is raakt ie vaak de kluts kwijt en gaat hij er zomaar in het wilde weg op los hameren. Tijdje later iedereen weer klagen natuurlijk van ja maar het kan helemaal niet dat ik zoveel streepjes heb en je vuurtje was toen trouwens ook nog uit. Hij zich weer verdedigen met dat als je naar meer als drie dorpen verderop tamtamt er dan drie streepjes extra bijkomen en dat die regenbui ook zijn schuld niet was. Gelukkig is er door de eeuwen heen veel veranderd........ :rolleyes: 
Reputatie 7
Badge +9
Hahahahahaha! Ben blij dat dat tijdperk voorbij is, wat een chaos zal dat zijn geweest 😛
Reputatie 1
Wat zullen ze in die tijd gedaan hebben met iemand hebben die "onbeperkt" wilde tamtammen, polsen breken om de snelheid eruit te halen.........? 😉
Reputatie 7
Badge +9
Wie weet... Ik wil ook echt niet weten hoe de klantenservice er toen uitzag... Zat vast een leeuw voor de voordeur! 😉

Reageer