Beantwoord

Uitrol 4G in Winsum

• 6 januari 2016
  • 41 reacties
  • 1304 Bekeken

Reputatie 2
Hallo
Wanneer wordt hier in Winsum 4g 900 geactiveerd zodat de dekking binnen beter word mijn postcode is 9951KD.
Groet Phillip
icon

Beste antwoord door Hajar 7 januari 2016, 14:29

Hi Philip,

Welkom op het Forum!

Wat leuk dat jij je vraag hier stelt. Ik zie dat dit je eerst post is. Zou je jezelf willen voorstellen in dit topic?

Ik zie in het systeem dat je ook al een collega hebt gesproken hierover en dat je meer uitleg hebt gekregen over het uitrol van 4G. Wij zijn op 9 november gestart met het moderniseren van ons netwerk in jouw regio. Wij verwachten dat rond 18 januari de dekking zowel binnen als buitenshuis verbeterd zal zijn. Dus over 1,5 week kun je gebruik maken van ons snellere en verbeterde netwerk.

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen dan. Wil je die tegen die tijd met ons delen?

Als je nog andere vragen hebt dan hoor ik het graag 🙂
Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Philip,

Welkom op het Forum!

Wat leuk dat jij je vraag hier stelt. Ik zie dat dit je eerst post is. Zou je jezelf willen voorstellen in dit topic?

Ik zie in het systeem dat je ook al een collega hebt gesproken hierover en dat je meer uitleg hebt gekregen over het uitrol van 4G. Wij zijn op 9 november gestart met het moderniseren van ons netwerk in jouw regio. Wij verwachten dat rond 18 januari de dekking zowel binnen als buitenshuis verbeterd zal zijn. Dus over 1,5 week kun je gebruik maken van ons snellere en verbeterde netwerk.

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen dan. Wil je die tegen die tijd met ons delen?

Als je nog andere vragen hebt dan hoor ik het graag 🙂
Reputatie 2
Hallo Hajar,

Dank voor je antwoord.Ben namelijk erg benieuwd hoe de binnenhuis dekking van 4G straks zal zijn. Heb nu namelijk wel volle bak EDGE hier binnen, maar matig HSPA. Ik wacht af en laat mijn bevindingen zeker weten.

Groet Philip
Reputatie 7
Badge +15
Hey Philip,

Terechte opmerking! We zijn juist bezig om ook de binnenhuisdekking flink te verbeteren! Mocht je hier nog wat meer achtergrond informatie over willen dan kun je een kijkje nemen in dit topic van Floor.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen aan het einde van de maand! 😃 Als het goed is moet je nu ook al stukje bij beetje wat verbetering merken.
Reputatie 2
Merk al het een en ander 3G binnen is best al goed. HSPA+ maar 4G is nog niet goed hier binnen. Denk dat de 900mhz frequentie nog geactiveerd moet worden.Klopt dat?. En wordt 4G+ dan ook meteen ingezet.

Groet,
Philip
Reputatie 6
Badge +17
Hi Flipoving,

Goed om te lezen dat je een verbetering merkt. 4G op de 900Mhz frequentie is op jouw locatie nog niet geactiveerd. Ik heb gelijk nagevraagd wanneer dit gaat gebeuren, maar er is geen exacte datum bekend. Mijn excuses dat ik je niet van meer informatie kan voorzien hierover.
Reputatie 2
Heb een SMS gehad van T mobile dat vanaf deze week 4G + beschikbaar is terwijl de 900 MHz frequentie nog niet geactiveerd is. Hoe moet ik dit zien?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Flipoving,

Een terechte vraag!

We geven met 4G+ de al gebouwde 4G masten meer kracht. Hiervoor hoeven we niet naar de mast toe. 4G+ kan op afstand geïnstalleerd en geactiveerd worden. Meer hierover lees je in de laatste alinea van dit topic. 🙂
Reputatie 2
Goede middag,

Hierbij nog even mijn bevindingen ten aanzien van het netwerk hier in Winsum.
Op dit moment lijkt de 4G dekking slechter te zijn. Kan dat kloppen?. De 3G dekking is echter wel oke zowel binnen als buiten. Daarnaast is 4G 900mhz nog niet actief hier. Kwam gister onderweg van Groningen naar Winsum wel al 4G+ tegen alleen hier in het dorp is het nog niet geactiveerd.d
Graag jullie reactie,

Fijn weekend alvast
Reputatie 7
Badge +20
Hi Philip,

Dankjewel voor de terugkoppeling. De 4G 900mhz is is inderdaad nog steeds niet geactiveerd en er is ook geen datum bekend van wanneer dit gaat gebeuren. Als ik op de dekkingskaart kijk dan zou je de 4G dekking wel goed moeten zijn. Ervaar je nog steeds een mindere dekking of was dat alleen gister? Er is verder ook geen storing bekend in jouw regio.

Ik hoor graag van je, Philip! En jij ook een fijn weekend toegewenst! 🙂
Reputatie 2
Vandaag had ik het merendeel van de dag een EDGE verbinding geen 3 of 4G. Ook kwam ik nog UMTS tegen. Hoop dat de binnen dekking van 4G nu snel verbeterd
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Flipoving,

Bedankt voor je update! Begrijpelijk dat je het liefst gebruik wilt maken van ons snelle 4G-netwerk! Heb je hier alleen op de postcode 9951KD last van of op meerdere locaties? Zou je voor de zekerheid eens je simkaart in een ander toestel kunnen proberen, heb je dan beter bereik? En een andere simkaart in jouw toestel? Op die manier kunnen we uitsluiten of het mogelijk aan je simkaart of toestel ligt. Mocht je geen ander toestel hebben om het mee te testen, dan kun je altijd even langs een T-Mobile Shop gaan. Daar hebben ze genoeg toestellen liggen.

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Reputatie 2
Hallo,

Heb mijn simkaart nog niet zo heel erg lang, maar heb hem even getest in een andere telefoon. zelfde resultaat op mijn thuis adres. Heb ook op wat andere plekken 4G binnen getest hier in Winsum en het lijkt me dat de 4G dekking in Winsum binnen te wensen overlaat. Dit geld echter niet voor de buiten dekking want die is hier in het dorp dik in orde.zoals je op de speedtests zien kunt.

Mijn inziens ligt het dus echt aan de 900mhz frequentie aangezien de GPRS dekking en later de EDGE dekking hier altijd oke is. Ben dus echt heel benieuwd of het activeren van 900 mhz het probleem met de binnen dekking gaat oplossen.

Erg prettig om zo van gedachten te wisselen.
Groet,
Philip
Reputatie 7
Badge +20
Hey Philip,

Sorry voor de late reactie, maar ik had even navraag gedaan bij onze netwerkafdeling.

Op dit moment is op de bedienende mast 4G alleen actief op de hoge frequentie (1800mHz).
Om gebruik te kunnen maken van 4G+, dient hier eerst de lage 900mHz frequentie geactiveerd te worden. 4G+ ontstaat namelijk door de hoge en de lage frequentie te combineren. Een datum voor de activatie van 900mHz is echter nog niet bekend. Volgens de planning moeten alle masten in Nederland waar 4G (LTE) 1800mHz al actief is, ook 900mHz krijgen tot juli 2016.

Helaas heb ik dus nog geen concrete datum voor je, maar we zijn er dus in ieder geval druk mee bezig! 🙂
Reputatie 2
Oké sorry, zal voortaan hier reageren groet Philip
Reputatie 7
Badge +15
Geen probleem Philip! :)

Als je nog vragen hebt, let us know!
Reputatie 2
Vraagje,

Wordt de 2100mhz frequentie hier in Winsum ook ingezet voor 4G?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Philip,

Ik heb dit voor je nagevraagd. Zodra ik meer weet, laat ik het je weten! 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hi Philip,

Op 4G wordt alleen 1800mhz en 900mhz geactiveerd. De mast in Winsum heeft momenteel alleen LTE 1800mhz.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt!
Reputatie 2
Dankjewel
Reputatie 2
Hallo,

Klopt het dat er aan de mast in Winsum is gewerkt. Ik ervaar een betere dekking binnen. Het is nog niet wat het zou moeten zijn denk ik. Hoor graag wat er aan de hand is.

Groet Philip
Reputatie 3
Download Gsm Signal Monitoring of G-NetTrack Lite dan wordt het snel duidelijk wat er is veranderd

staat er bijvoorbeeld 0000-21 22 of 23 dan is 4G900 aangezet, staat er 0000-9 10 of 11 dan is het 4G1800

Ik kom snel met een update over het T-Mobile netwerk, ben nog niet zo lang terug in Nederland
Reputatie 7
Badge +20
Hey Philip,

Ik heb het even nagekeken, maar we hebben hier geen werkzaamheden gehad de laatste tijd of in de toekomst. Misschien vindt Hcblids nog iets en verrast 'ie me in de update! ;)

Waar ervaar je op dit moment een verbetering in? De algehele netwerkervaring of bijvoorbeeld bij internet, dan wel gesprekken? Heb je al een speedtest geprobeerd? Ik ben best wel benieuwd nu!
Reputatie 2
Hallo,

Ik ervaar voral verbetering bij het overschakelen van 2g naar 4g mijn LG g4 pakt het signaal beter op. Bellen is al vrij lang goed. Het valt me wel op dat mijn telefoon sneller weer terugvalt naar 3g vroeger was dat ongeveer bij 140db nu is dat al bij 125db.

Hoor graag hoe dit kan.
Groet
Philip
Badge +2
Hallo flipoving,

Mooi dat je LG het beter oppakt en dat je goed kunt bellen. Een goede ervaring leveren is het doel van ons netwerk!

Je geeft verder aan dat je toestel sneller terugschakelt naar 3g. Een stabiel radiosignaal zit een beetje tussen -90 en -50 dBm in.

Ik neem aan dat je nu een ander toestel gebruikt dus dat kan natuurlijk een ander effect geven. Ook kan het zijn dat het netwerk in verloop van tijd iets anders is ingericht waardoor het anders reageert (denk aan wijzigingen in de frequentie op 2g en 3g)

heb je ik zo voldoende geinformeerd?
Reputatie 2
Zekers

Reageer