Vraag

Verbinden met open wifi lukt niet

• 28 september 2016
  • 8 reacties
  • 14733 Bekeken

Wanneer ik een gratis wifi netwerk heb waarbij ik bijvoorbeeld akkoord moet geven,
krijg ik deze niet verbonden. Bij het proberen wordt ik wel overgeschakeld naar mijn
internet browser, maar deze blijft dan vervolgens hangen en laadt de site voor het inloggen niet.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos?

8 reacties

Hoi abakker01,

Graag je het model van jouw telefoontoestel en het besturingssysteem te melden.
Reputatie 7
Badge +15
Hey abakker01,

Hmm.. dat is lastig zeg!

Werken andere Wi-Fi netwerken (bijvoorbeeld thuis) wel gewoon naar behoren? Gaat het altijd om hetzelfde Wi-Fi netwerk of gebeurd dit vaker bij verschillende netwerken? Laden andere websites wel gewoon goed? Als verder alles gewoon naar behoren werkt dan is de kans groot dat het aan de website van het open Wi-Fi netwerk ligt. Lukt het bij anderen om je heen misschien wel dat je weet?

Verder ben ik, net als Worm, ook benieuwd naar het toestel waar je gebruik van maakt. Zou je ook kunnen laten weten om welk Wi-Fi netwerk het gaat? Dan kunnen we je wat gerichter helpen. 🙂
Alle verdere wifinetwerken doen het gewoon. Ik heb het nu bij 3 verschillende open wifi netwerken geprobeerd waarbij ik moet inloggen. Dit lukte bij alledrie niet.
Ik heb een samsung galaxy s7 met android versie 6.0.1
Alle verdere wifinetwerken doen het gewoon. Ik heb het nu bij 3 verschillende open wifi netwerken geprobeerd waarbij ik moet inloggen. Dit lukte bij alledrie niet.
Ik heb een samsung galaxy s7 met android versie 6.0.1

Hoi abakker01,

Misschien heb je geluk gehad dat je niet kon inloggen bij open wi-fi netwerken. Deze zijn uiterste gevaarlijk te gebruiken omdat het heel erg makkelijk is gegevens uit de lucht te halen.

SecureLabs heeft in 2014 een onderzoek uitgevoerd om dit te bewijzen.

Ook ligt sinds 1 januari 2014 de bewijslast bij de gebruiker indien er iets misgaat en jouw bankrekening wordt leeggehaald.

Dus als je naar een website naartoe wilt waar je in moet loggen gebruik dan alleen een gesloten netwerk.

Tenslotte adviseer ik je Malwarebytes te laten downloaden van de Google Playstore om jouw toestel te laten scannen voor het geval dat er malware al geinstalleerd is. De app is gratis. Ik gebruik het op mijn eigen toestel en ook op mijn Windows 8.1 PC.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo abakker01,

Vreemd dat het niet lukt.

Zoals Worm al aangaf is het in sommige gevallen niet verstandig om verbinding te maken met een openbaar netwerk. Zou je kunnen aangeven met welke netwerken je verbinding hebt proberen te maken. Was dit bijvoorbeeld een Wi-Fi netwerk bij een McDonalds of was dit bijvoorbeeld bij iemand thuis?

In sommige gevallen moet je namelijk inloggen via de browser als je verbonden bent met een openbaar netwerk. Ik ben erg benieuwd naar je reactie!
Het probleem ligt dus juist bij het openen van de site waarin je moet inloggen. Ik wordt wel doorgezet naar de browser, alleen deze laad vervolgens niks.

Ik heb het geprobeerd bij het wifinetwerk op mijn werk in het ziekenhuis, daarna nog een keer met de wifi in de trein van de NS. Op dit moment ben ik in het buitenland waar ik wifi op de hotelkamer heb waarmee ik in moet loggen met mijn kamergegevens, ook deze site opent niet.

Ik heb wel al geprobeerd alle instellingen van de browser te veranderen (chrome) maar dit veranderd ook niks..
Reputatie 6
Hoi abakker,

Kun je eens een andere browser downloaden? Lukt het daar wel mee? Heb je reeds je cookies/cache eens leeggemaakt?

Let us know!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Abakker01,

Zou je de laatste suggestie van KoenM eens kunnen proberen? Anders kun je ook nog de suggesties uit dit topic van Willem kunnen proberen. Hopelijk zit hier de gouden tip tussen! :)

Laat je weten hoe het allemaal verlopen is?

Reageer