Beantwoord

Verbinding valt steeds uit tijdens gesprek of maakt geen verbinding

  • 20 september 2019
  • 10 reacties
  • 466 Bekeken

Hallo,

Al een paar maanden valt de verbinding tijdens het bellen steeds weg. De lijn kraakt ook continu.
En vaak gaat met uitbellen de lijn ook niet eens over.
Ik heb een paar jaar geleden al eens een nieuwe simkaart ontvangen en toen ging het ietsje beter.
Ik heb de sim ook geprobeerd in de iPhone 6+ van mijn zoontje gedaan en daar gebeurde hetzelfde als bij mijn eigen iPhone X.

Kan dit opgelost worden, want dit wordt wel heel erg vervelend.
icon

Beste antwoord door Hajar 21 september 2019, 11:46

Hi @christiea

Ik denk graag met je mee! Ervaar je dit op een specifieke locatie of op meerdere? Heb je de dekking op jouw postcode al gecontroleerd? Het kan zo zijn dat je een mindere dekking ervaart. Je geeft aan dat je simkaart een ander toestel ook niet optimaal werkt dus het kan aan je simkaart of dekking liggen. Je een melding maken van dit problemen via onze dekkingskaart als je de postcode invoert waar je problemen ervaart en klikt op Meld een probleem. Onze netwerkspecialisten gaan dit dan verder onderzoeken en zullen jou voorzien van een terugkoppeling over wat je het beste kan doen.

Laat je even weten of het zo lukt?
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi @christiea

Ik denk graag met je mee! Ervaar je dit op een specifieke locatie of op meerdere? Heb je de dekking op jouw postcode al gecontroleerd? Het kan zo zijn dat je een mindere dekking ervaart. Je geeft aan dat je simkaart een ander toestel ook niet optimaal werkt dus het kan aan je simkaart of dekking liggen. Je een melding maken van dit problemen via onze dekkingskaart als je de postcode invoert waar je problemen ervaart en klikt op Meld een probleem. Onze netwerkspecialisten gaan dit dan verder onderzoeken en zullen jou voorzien van een terugkoppeling over wat je het beste kan doen.

Laat je even weten of het zo lukt?
Dag Hajar,

Dank je wel voor je reactie.
Ik heb op de dekkingskaart gekeken en daar lijkt alles goed te zijn. Het maakt eigenlijk ook niet uit waar ik ben ik heb niet meer dan 1 (misschien 2) streepje dekking. Ik heb al een andere telefoon geprobeerd, maar blijft hetzelfde.
Elk gesprek valt weg en komt dan weer terug, valt weg....enz..
Een normaal gesprek voeren is niet mogelijk
Reputatie 7
Badge +20
Hi @christiea

Je simkaart werkt dus ook niet in een ander toestel? Ik heb je kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd. Deze ontvang je binnen 3 werkdagen thuis. Kun je deze testen en laten weten of het beter gaat? Mocht het niet werken, dan kun je alsnog melding maken via de dekkingskaart dan gaan onze netwerk specialisten dit verder onderzoeken.

Ik ervaar dezelfde problemen met mijn note 9, sinds een paar maanden valt de verbinding ook steeds weg of de verbinding is heet slecht alsof de ander onder water zit. Het komt ook vaker voor dat er geen verbinding tot stand word gebracht, tijdens het bellen een lege stilte.

Ik heb ook bijna overal maar 1 of 2 streepjes, wel 4g+ 

Bereik zou overal waar mijn bereik slecht is volgens de kaart van jullie tot een goed bereik gebied moeten behoren. 

Hopelijk hebben jullie een passende oplossing, bellen is niet meer zo leuk op deze mannier. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @veetje90 

Wat jammer dat je dit ook ervaart. Je kan een melding maken van dit probleem via onze dekkingskaart als je de postcode invoert waar je problemen ervaart en klikt op Meld een probleem. Onze netwerkspecialisten gaan dit dan verder onderzoeken en zullen jou voorzien van een terugkoppeling over wat je het beste kan doen. Kom je zo verder?

Hi Hajar, 

Ik heb de melding gemaakt via de dekkingskaart. Hierop staat dat ik goed bereik zou moeten hebben maar toch heb ik maar 2 of minder streepjes dekking. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @veetje90 

Goed dat je een melding hebt gemaakt. Onze netwerkspecialisten gaan dan onderzoeken waar het aan ligt. Kun je ondertussen je simkaart in een ander toestel testen en een ander simkaart in jouw toestel? Dan kunnen we controleren of het aan je simkaart of toestel ligt. 

Hi Hajar, 

Ik heb een tele2 simkaart in mijn toestel getest en die geeft 1 streepje meer aan 3 van 4 streepjes en dat is hetzelfde als in de andere toestellen tegenover mijn tmobile kaartje 2 van 4 streepjes tmobile kaartje in iphone 5, iPhone 6+ en samsung galaxy s7 ook 2 van 4 streepjes. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @veetje90 

Bedankt voor het testen. Je kan in dit geval het beste het onderzoek van onze netwerkspecialisten afwachten. Zij zullen je ook voorzien van een terugkoppeling. 

Beste Hajar,

Het valt mij op dat de verbinding vaak heel slecht als ik met een tele2 klant bel. Verbinding word dan heel vaak verbroken of het geluid valt weg 

Reageer