Beantwoord

Verbinding valt weg

/k heb sinds kort een nieuwe telefoon. In mijn woonplaats (Zaanstad) en omgeving heb ik normaal 3g-bereik en de telefoon schakelt probleemloos over tussen wifi /n 3g. Maar als ik in Amsterdam ben, valt de verbinding weg (zowel GSM als 3g). Om weer verbinding te krijgen moet ik 3g uitzetten en de telefoon opnieuw opstarten.

Mjn telefoon (Oppo Find 5) ondersteunt GSM 850/900/1800/1900 Mhz en WCDMA 850/1900/2100 Mhz.

Huidige APN-instellingen:
Naam: T-Mobile NL
APN: smartsites.t-mobile
Verificatietype: geen
APN-type: default,*
Proxy, Poort, Gebruikersnaam en wachtwoord: niet ingesteld

Wie kan mij helpen met de juiste instellingen om ook in Amsterdam 3g-verbinding te hebben?

BIj voorbaat dank voor de hulp.
icon

Beste antwoord door Harvey 28 mei 2014, 14:37

@ikkomffkijken

Ik vermoed dat de oorzaak bij je oude simkaart ligt. Je simkaart is toe aan vervanging na lange tijd. Ik heb een simkaart voor je aangevraagd. Je ontvangt deze simkaart binnen circa 3 werkdagen. Het telefoonnummer blijft hetzelfde. Na ontvangst van de simkaart kan je inloggen op My T-Mobile om het zelf te activeren. Laat me weten of het hiermee is opgelost!

Bekijk origineel

9 reacties

Instellingen zijn niet locatie gebonden... Als 3g in Zaandam werkt zou dezelfde instelling gewoon ook in Amsterdam moeten werken je zou het dus daar niet hoeven te zoeken.

Erg leuk toestel trouwens!
Reputatie 4
@ BvBerkel

Welkom op het T-Mobile Forum!

Dat is erg vreemd! Ervaar je dit probleem puur en alleen in Amsterdam? Is dit overal het geval? Of alleen in een bepaald postcodegebied? Is dit altijd al het geval geweest?

Ik hoor graag van je, zodat we je verder kunnen helpen! 🙂

@ BvBerkelWelkom op het T-Mobile Forum!Dat is erg vreemd! Ervaar je dit probleem puur en alleen in Amsterdam? Is dit overal het geval? Of alleen in een bepaald postcodegebied? Is dit altijd al het geval geweest?Ik hoor graag van je, zodat we je verder kunnen helpen! :)

Ik heb de telefoon sinds een paar weken en ik ervaar het probleem dagelijks als ik naar mijn werk reis in Amsterdam. Ik ben nog niet in een ander gebied geweest. Binnen Zaanstad heb ik geen problemen.

Overigens heb ik gisteren de hele dag 3g (H+) verbinding gehad in Amsterdam (geen instellingen veranderd), maar vanochtend had ik geen verbinding. Vervolgens heb ik mijn telefoon herstart en had ik weer 3g (H+) verbinding. Helaas viel de verbinding na 1 minuut weg en krijg ik geen 3g-verbinding meer.

Ik schakel dan 3g-verbinding uit en heb dan wel 2g-verbinding. Als ik dan weer 3g inschakel, krijg ik "no service" melding.
Ik heb sinds sinds een paar weken de HTC One Mini. Tot vandaag 3G (enH) altijd verbinding gehad in Twente (geen instellingen veranderd), maar vanmiddag had ik ineens geen internet verbinding. Vervolgens heb ik mijn telefoon herstart en had ik weer 3G (en H) verbinding. 

Hoop dat dit een éémalig verschijnsel is.

Huidige APN-instellingen:
Naam: T-Mobile NL
APN: smartsites.t-mobile
Verificatietype: PAP
APN-type: default,hipri
Proxy, Poort, Gebruikersnaam en wachtwoord: niet ingesteld
Reputatie 4
@BvBerkel

Zou je dit kunnen invullen op de dekkingskaart? Dan kan de afdeling dit onderzoeken. Je krijgt dan na 10 werkdagen een reactie met de uitkomst.

@Cotton

Welkom bij de T-Mobile Community! :D

Ik ga er van uit dat het een incident was ja. Het kan soms zo zijn dat de connectie met de mast wegvalt. Je had nu na opnieuw contact maken met het netwerk (toestel uit en aanzetten). Dit kun je in het beste eerst proberen.
Goedendag,

Ik heb een groot probleem met de verbinding als ik bel of gebeld word.

Tijdens het bellen valt de verbinding weg ik hoor wel wat de ander kant zegt maar ze horen mij niet meer meestal bel ik even terug en hou mijn gesprek kort maar het is erg irritant.

Ik heb nu een Samsung maar met mijn vorige telefoon een Nokia had ik dit probleem ook regelmatig, het gebeurd niet alleen binnen maar ook als ik buiten ben.

Groet
Reputatie 4
@ikkomffkijken

Welkom op het forum! :)

Heb je dit op elke locatie of alleen op 1 postcode en omgeving? In het laatste geval wil ik je dan aanraden om de dekkingskaart in te vullen die ik hierboven gelinkt heb. Op die manier kan de afdeling de klacht oppakken.
Beste Bram

Ik heb dit op elke locatie, of ik binnen of buiten ben maakt ook niet uit had dit probleem ook al met mijn vorige telefoon (nokia) ben ook al bij een t mobile winkel geweest daar was het advies terug naar fabriek instelling maar ook dit heeft niet geholpen.

Ik ben al heel lang abonee bij t mobile had vroeger een Ben abbo en die is overgenomen door t mobile, heb het probleem meerdere malen aangehaalt heb mij zelfs de laatste abbo verlenging een duurder abbo en een dure telefoon laten aanlullen maar ben nu echt op het punt te stoppen mer t mobile.

Ook de eeder aangeraden nerwekt radar heeft mij niet tot een oplossing gebracht.
Reputatie 4
@ikkomffkijken

Ik vermoed dat de oorzaak bij je oude simkaart ligt. Je simkaart is toe aan vervanging na lange tijd. Ik heb een simkaart voor je aangevraagd. Je ontvangt deze simkaart binnen circa 3 werkdagen. Het telefoonnummer blijft hetzelfde. Na ontvangst van de simkaart kan je inloggen op My T-Mobile om het zelf te activeren. Laat me weten of het hiermee is opgelost!

Reageer