Vraag

Verbinding verbreekt bij bellen

• 6 februari 2016
  • 6 reacties
  • 1091 Bekeken

Goedendag, ik heb een iphone 6 en sinds een paar weken verbreekt deze de verbinding na ongeveer 5 min bellen. Terugbellen gaat vaak niet. En als dit wel gaat verbreekt meestal de verbinding gelijk. Tevens schijn ik zeer zeer vereikbaar te zijn.
Bij het gebruik van whatsapp bellen( data) is de verbinding ook beroerd.
Heeft iemand een tip over hoe ik dit kan oplossen.

Met Vriendelijke Groet Sander

6 reacties

Reputatie 6
Goedendag, ik heb een iphone 6 en sinds een paar weken verbreekt deze de verbinding na ongeveer 5 min bellen. Terugbellen gaat vaak niet. En als dit wel gaat verbreekt meestal de verbinding gelijk. Tevens schijn ik zeer zeer vereikbaar te zijn.
Bij het gebruik van whatsapp bellen( data) is de verbinding ook beroerd.
Heeft iemand een tip over hoe ik dit kan oplossen.

Met Vriendelijke Groet Sander

Hoi Sander,

Welkom op het forum!

Om je te helpen hebben we een paar dingen nodig.

Wat is de postcode waar de problemen zich voordoen? Ervaar je het probleem alleen thuis, of overal? Hoe oud is je simkaart? Wanneer je je sim in een ander toestel probeert, ervaar je dan dezelfde problemen?

Let us know!
Goedendag.
ik heb het overal maakt niet uit waar ik ben. Ik werk door heel nederland. Sim is ongeveer een jaar oud. Heb een nieuwe gehad bij dit toestel. Heb mijn oude sim in een ipad. Heb overigens bijna nooit alle streepjes van het netwerk vol en 4g is ook zeldzaam.
Reputatie 3
Beste Sander,

Heel vervelend, dat je vrijwel overal in Nederland last hebt van dit probleem.
Daarnaast lees ik, dat je een nieuwe simkaart hebt gekregen bij je iPhone 6, en je de oude simkaart inmiddels gebruikt in je iPad.

Zelf heb ik ook de iPhone 6, en weet daardoor wat je kunt doen om dit probleem hopelijk te kunnen verhelpen.
Ik zal je stapsgewijs uitleggen wat je nu moet gaan doen:

1 > Ga naar Instellingen op je iPhone.
2 > Kies vervolgens voor Algemeen.
3 > Scrol dan helemaal naar beneden, tot je Stel opnieuw in ziet staan.
4 > Kies voor deze optie.
5 > Kies daarna voor de optie Herstel netwerkinstellingen.
6 > Toets je toegangscode in, waarmee je normaal je iPhone ontgrendeld.
7 > Kies daarna in het rood eveneens voor Herstel netwerkinstellingen.
8 > Bevestig het, en het toestel zal vervolgens opnieuw gaan opstarten.
9 > Na het opstarten van je iPhone, toets je vervolgens je pincode in.
10>Laat je simkaart even goed aanmelden op het netwerk, waarbij eveneens de juiste netwerk instellingen automatisch op je iPhone worden gezet.

11> Controleer of je nu weer goed kunt bellen en gebeld kunt worden.
12> Vaak is het probleem nu verholpen, en dat ken ik uit eigen ervaring.

Laat even weten, of het ook in jouw geval heeft geholpen.

> Je kunt ook nog even de simkaart ervoor 10 minuten uithalen, en hem daarna weer in je iPhone stoppen.

> Zorg tevens dat je de 4G instellingen ook goed hebt staan.
Ga bij Instellingen naar Mobiel netwerk, en zorg dat achter Gesprekken en data 4G staat vermeld.
Michel
Bedankt voor de info, heb het gedaan zoals je zei. Ik denk dat het wel heeft geholpen, ik heb nu weer alle stipjes van het netwerk vol.
met vriendelijke groet
Sander
Ik was wat voorbarig, het werkt nog steeds niet
Reputatie 6
Badge +15
Hi Corto,

Wat balen dat de tips van Michel toch niet geholpen hebben! Zou je dit topic eens door willen kijken? Daar staan de verschillende netwerkproblemen op een rijtje.

Wil je ons laten weten of je daar verder mee bent gekomen? 🙂

Reageer