Beantwoord

Verbinding wordt verbroken tijdens telefoongesprek

  • 13 december 2016
  • 12 reacties
  • 1199 Bekeken

Reputatie 2
Hi,

Tijdens telefoongespreken wordt plots de verbinding verbroken. In twee dagen meerdere keren voorgekomen. Het gebeurd na verschillende gesprekduren; 40 seconden, 1 minuut 20 seconden, 4 minuten maakt niet uit.

Ik heb een Samsung S7 welke net nieuw is.

Graag zie ik dit opgelost worden.

Mvg
Jochem
icon

Beste antwoord door David 14 december 2016, 11:59

Hey Jochem,

Hoe bevalt de S7 verder, buiten de problemen met bellen? :)

Heb je dit probleem op een specifieke locatie of overal? Ervaar je het toevallig bij één nummer of bij allemaal verschillende contacten? Je kunt in dit topic verschillende suggesties vinden om te achterhalen waar het probleem precies zit. Dit kan aan het netwerk, de simkaart of het toestel liggen. Als je het bij één iemand hebt, dan kan het ook nog aan de andere kant van de lijn liggen.

Ik heb jouw thuislocatie in ieder geval even gecontroleerd, maar daar is de dekking zeer sterk. Er zijn ook geen bijzonderheden, zoals werkzaamheden of storingen. Daar kan het dus in ieder geval niet zitten. Zou je de suggesties uit dat topic eens kunnen doornemen en dan laten weten wat er uit is gekomen? Aan de hand daarvan kunnen we je namelijk weer verder helpen met de volgende stappen!

We horen graag wat jouw bevindingen zijn, Jochem!
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Jochem,

Hoe bevalt de S7 verder, buiten de problemen met bellen? :)

Heb je dit probleem op een specifieke locatie of overal? Ervaar je het toevallig bij één nummer of bij allemaal verschillende contacten? Je kunt in dit topic verschillende suggesties vinden om te achterhalen waar het probleem precies zit. Dit kan aan het netwerk, de simkaart of het toestel liggen. Als je het bij één iemand hebt, dan kan het ook nog aan de andere kant van de lijn liggen.

Ik heb jouw thuislocatie in ieder geval even gecontroleerd, maar daar is de dekking zeer sterk. Er zijn ook geen bijzonderheden, zoals werkzaamheden of storingen. Daar kan het dus in ieder geval niet zitten. Zou je de suggesties uit dat topic eens kunnen doornemen en dan laten weten wat er uit is gekomen? Aan de hand daarvan kunnen we je namelijk weer verder helpen met de volgende stappen!

We horen graag wat jouw bevindingen zijn, Jochem!
Reputatie 2
Hi David,

Ja telefoon is helemaal prima, dankjewel.

Ik ervaar het bij verschillende contacten op verschillende locaties.

Ik denk niet dat het aan het netwerk ligt want ik heb naast deze issue geen connectiviteitsproblemen. Dus of de sim of het toestel.

Welke suggesties zou ik kunnen proberen? Kun je die voor mij aangeven?

Mvg
Jochem
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jochem,

Dan zit het ergens in het toestel of de sim inderdaad! Sorry voor het vergeten van de link, ik denk dat ik koffie nodig had. 😉 Ik bedoelde deze link: https://forum.t-mobile.nl/netwerk-347/info-geen-netwerk-nu-254233
Reputatie 2
Hi David,

Geen probleem hoor echter geen van deze topics sluiten aan op mijn probleem want ik kan altijd gelijk weer terugbellen als de verbinding wegvalt tijdens een gesprek. En ik heb eigenlijk ook voor de rest geen connectieproblemen.

Ik denk dat de makkelijkste weg is om een nieuwe sim te proberen, kun jij dat regelen?

Mvg
Jochem
Beste David,

Ook ondervindt sinds twee weken weg valende gesprekken. Ik heb een iPhone 7.
Ik heb redelijke bereik waar op de locatie waar de gesprekken wegvallen.
Op mijn telefoon zie ik dan ook "no service" staat, die dan eigenlik direct weer vaan T-Mobile 4G springt.

Mvg

Rmmelt
Reputatie 6
Badge +17
@Jochem,

Jammer om te horen dat geen topic aansluit! Heb je al eens een kruistest gedaan? Jouw simkaart in een ander toestel geprobeerd? Werkt het dan wel? En als je een andere simkaart in jouw toestel probeert? Ik heb voor de zekerheid alvast een nieuwe simkaart voor je opgestuurd. Deze ontvang je binnen drie werkdagen op de mat. Vergeet 'm niet eerst te activeren voordat je de simkaart gaat gebruiken. Laat je weten wat de uitkomst is van de kruistest en de nieuwe simkaart?


@Rmmelt,
Balen dat je hier last van hebt! Ervaar je deze problemen in Amsterdam rondom postcode 1019? Er is hier een storing geweest waardoor er een paar masten in deze omgeving offline geweest zijn. Deze storing is inmiddels verholpen. Heb je je toestel al eens herstart? Je zou ook nog eens kunnen proberen om de netwerkinstellingen te herstellen als je op deze locatie bent. Dit kun je doen door te gaan naar Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel netwerkinstellingen. Mocht je nou nog steeds problemen ervaren, zou je dan een aantal voorbeeldmomenten willen sturen van de wegvallende gesprekken? Dan stuur ik deze informatie door naar een netwerkspecialist zodat hij naar jouw verbindingen kan kijken.
Datum:
Tijdstip:
B-nummer: (B-nummer mag als 06*****123 worden aangeleverd)

Ik zie je reactie graag tegemoet!
@Thalina

Mocht het weer voor komen dat stuur ik zeker de informatie even door.
Het gebeurde nu in postcode gebied 1086.
Reputatie 7
Badge +20
Hey TUX2K,

Kun jij ook eens een kruistest proberen? Dus jouw simkaart in een andere telefoon en andersom? Het is natuurlijk lastig om dat precies op dat moment te testen, maar wellicht werkt het toch. Als het dan in het andere toestel ook gebeurt, dan kan het heel goed aan de simkaart liggen!

We horen het graag als je nog meer info voor ons hebt!

Ik heb een paar jaar een iphone 6plus. Daar heb ik steeds het probleem mee gehad dat de telefoonverbinding verbreekt. Simkaart vernieuwd. Probleem blijft hetzelfde. Nu een iphone10Xmax ook vis T-mobile gekocht. Sim overgezet en helaas hetzelfde probleem dat de verbinding verbreekt.

Dus toestel opgestuurd. Nieuw toestel gekregen. Probleem is nog hetzelfde.

Mijn vrouw heeft een iphone 7plus met T-mobile abo en heeft dit probleem niet.

Dus simkaart gewisseld met die van mijn vrouw. Resultaat, de verbinding van de telefoon van mijn vrouw verbreekt, en die van mij blijft goed. (met de sim van mijn vrouw). Conclusie lijkt dat beide iphones in orde zijn, maar dat mijn simkaart dit ondanks dat die al 3 x vernieuwd is dit niet is. Of er is iets mis met mijn telefoon nummer cq abonnement.

Ik zou nu wel eens een werkende oplossing willen krijgen.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @corfontaine 

Ik zie dat mijn collega jou vandaag heeft verder geholpen. Werkt alles weer naar behoren?

Lijkt er op dat het nu in orde is, alhoewel ik nog wel even wat langer zal testen. Probleem lijkt te zijn geweest het gebruik van duo sim in iphone en ipad. Dit nu gescheiden door voor de ipad een nieuw data abo te hebben genomen met 09 nummer. Tot nu toe het probleem niet meer gezien. Keep fingers crossed.

Reputatie 7
Badge +20

@corfontaine Goed om te horen. Ik hoop dat het nu goed gaat. I’m crossing my fingers for you! :fingers_crossed:

Reageer