Vraag

Verbindingsproblemen 2G/3G, Samung Galaxy S (Plus)


Reputatie 2
Ik heb sinds langere tijd problemen met mijn Galaxy S die al geupdate is voor de nieuwste versie android. Ik woon zelf in Amsterdam en regelmatig heb ik alleen gprs verbinding en vaak genoeg valt ook het hele netwerk weg en kan ik alleen noodoproepen doen.

Als ik ergens in een gebouw ben valt altijd ook de verbinding weg en als ik het gebouw verlaat gaat de telefoon niet automatisch weer met het netwerk verbinden maar moet ik de telefoon opnieuw opstarten.

Een vriend die een Galaxy S Plus heeft met Vodafone ervaart nooit deze problemen op dezelfde locaties. Ook is het internet erg traag als ik verbonden ben met Umts en niet stabiel bij bvb apps downloaden uit de market.

132 reacties

Waarom denk je dat ik T-mobile heb opgezegt ??? En dat heb je dus ook met de IPhone 4s.


Ik heb sinds langere tijd problemen met mijn Galaxy S die al geupdate is voor de nieuwste versie android. Ik woon zelf in Amsterdam en regelmatig heb ik alleen gprs verbinding en vaak genoeg valt ook het hele netwerk weg en kan ik alleen noodoproepen doen.

Als ik ergens in een gebouw ben valt altijd ook de verbinding weg en als ik het gebouw verlaat gaat de telefoon niet automatisch weer met het netwerk verbinden maar moet ik de telefoon opnieuw opstarten.

Een vriend die een Galaxy S Plus heeft met Vodafone ervaart nooit deze problemen op dezelfde locaties. Ook is het internet erg traag als ik verbonden ben met Umts en niet stabiel bij bvb apps downloaden uit de market.

peter-dekoning schreef:

Waarom denk je dat ik T-mobile heb opgezegt ??? En dat heb je dus ook met de IPhone 4s.



Ik heb een nokia 500. Ook deze heeft netwerkproblemen.Maar dit ligt niet aan je telefoon maar aan het waardeloze netwerk van T mobile.Op bepaalde plaatsen in nederland is er totaal geen bereik voor t mobile,maar t mobile is de laatste die dit toe zal geven.
Ach dat is bekend ....... geen verbinding .............. en ik mag weer gaan verzamelen en dan mailen naar t-mobile wanneer het slecht is .................. nou dat is de hele dag door in de regio 2681 SP. Ze geloven me echt niet , terwijl eerder (vorig) al toegegeven was dat er een probleem is met de mast en dat dat rond deze tijd goed zou zijn....... nada.. niente.......... nix
Reputatie 5
@Terpentin07
De dekking op je woonadres is goed en er zijn geen storingen bekend. Voor deze locatie staan momenteel geen uitbreidingen gepland.

Uit je bericht op te maken en omdat je het op meerdere locaties ervaart vermoed ik dat het je simkaart of het toestel is. Binnen enkele dagen ontvang je een ander type simkaart en hopelijk zijn daarmee de problemen opgelost. Op het emailadres wat bij ons bekend is heb je een email ontvangen met uitleg hoe de simkaart te activeren.

Hou je ons op de hoogte als je de simkaart gaat gebruiken?

@Chesterbaby
Er is in oktober 2011 je aangegeven dat de 3G dekking niet optimaal is en dat er geen uitbreidingen stonden. Voor deze locatie zie ik momenteel geen uitbreidingen gepland staan. Op de netwerkklacht van 29 maart zal je nog een reactie op ontvangen.
ER is mij wel verteld dat het verbeterd zou zijn rond deze tijd............. maar ze zijn er mee bezig momenteel althans met de klacht. Bedankt in ieder geval voor het reageren Ries
Reputatie 2
Sinds ik de nieuwe sim kaart gebruik en een factory reset heb gedaan bij mij telefoon gaat het internet idd wat sneller. Nog steeds af en toe wat slecht bereik maar wel een verbetering.

Bedankt voor de snelle hulp!
Beste Ries

Ze hebben 3 weken geleden contact met mij opgenomen, maar ik het niets meer gehoord. Kreeg wel een smsje of ik een oordeel wilde geven........ uiteraard laag cijfer gegeven.

In ieder geval zouden ze nog contact opnemen met mij............. misschien kan jij eens vragen wanneer dat gaat gebeuren ?

Groetjes
Dianne
Reputatie 5
@Chesterbaby
Je netwerkklacht is ondertussen afgehandeld en volgens de laatste notitie van 2 april is er aangegeven dat de netwerksituatie onveranderd is. Je zou nog terug komen op de coulance die is aangeboden. Wil je in een privébericht aangeven waar je voor gekozen hebt zodat ik je verder kan helpen Dianne?

@Terpentin07
Geen dank en graag gedaan! 🙂
Hoi,

Ik heb ook een probleem met mijn samsung galaxy plus. Al vanaf het begin zegt ie soms dat ik geen bereik heb. Als ik hem dan uit en weer aanzet heb ik weer vol bereik. Dat is ook zo met internet. En heel soms valt ie gewoon uit en springt ie weer aan. Ook dan heb ik of geen internet of geen bereik, dus moet ik hem wéér uit en aanzetten. De nieuwste update staat er al op. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Janne
Reputatie 5
@janne1990
Welkom op het T-Mobile Forum Janne! 🙂

Bij je netwerkgegevens zie ik foutmeldingen die duiden op een toestel/simkaart probleem. Binnen enkele dagen ontvang je een ander type simkaart en hopelijk zijn daarmee de problemen opgelost. Op het emailadres wat bij ons bekend heb je inmiddels een email ontvangen met uitleg hoe de nieuwe simkaart te activeren. Laat je het weten als je de nieuwe simkaart in gebruik hebt?
Beste Ries, ze hebben mij dit keer niets aangeboden.......... ik heb vorig jaar een aanbieding gehad tot april dit jaar......... want dat zou alles verholpen zijn.
Dus ...... laten ze maar komen met een leuk voorstel en ik hoor dan wel waar naar toe ik moet emailen.
Reputatie 5
@Chesterbaby
Excuses dat je niet op de hoogte bent gebracht van de coulance die is aangeboden. Ik heb je een privébericht gestuurd en wil je daar op reageren?

Uit de notities van de Netwerk Specialisten lees ik dat er op korte termijn geen verbeteringen gepland staan. Uitbreidingen zullen naar verwachting pas tegen het einde van dit jaar gerealiseerd zijn.

@janne1990
Welkom op het T-Mobile Forum Janne! 🙂

Bij je netwerkgegevens zie ik foutmeldingen die duiden op een toestel/simkaart probleem. Binnen enkele dagen ontvang je een ander type simkaart en hopelijk zijn daarmee de problemen opgelost. Op het emailadres wat bij ons bekend heb je inmiddels een email ontvangen met uitleg hoe de nieuwe simkaart te activeren. Laat je het weten als je de nieuwe simkaart in gebruik hebt?





Hee!
bedankt voor je supersnelle reactie! ik heb mijn simkaartje vandaag al binnen en heb hem net erin gestopt. ik moet nu alleen nog afwachten of hij het nu goed doet. maar dat laat ik in deze dagen nog wel weten! alvast bedankt!
Mail is onderweg Ries, in ieder geval bedankt voor het reageren.
Reputatie 5
@janne1990
Bedankt voor je update en laat het weten als je nog problemen ervaart.

@Chesterbaby
Bedankt en ik heb je bericht gelezen en beantwoord! 🙂
Ik heb heel slecht tot geen bereik in postcodegebied 3645AP met mijn Galaxy S dat geldt voor bellen en internet, terwijl ik juist daar bereikbaar wil zijn omdat er geen vaste telefoon/internet aansluiting is. Mijn man en zoon hebben helaas ook T-Mobile met hetzelfde toestel, dezelfde ervaring. Mijn schoondochter heeft Hi met hetzelfde toestel, die heeft uitstekend bereik. Het is zo dat ik af en toe via haar telefoon op haar verbinding op internet ga. Op mijn toestel is de nieuwst beschikbare software door T-Mobile geplaatst. Heeft iemand suggesties?
Reputatie 6
@Beertje20
Welkom op het T-Mobile Forum! 🙂

Als ik kijk in de gegevens voor het nummer waarmee je bent ingelogd dan zie ik dat je gebruikt maakt van een ouder type simkaart. Deze type simkaarten levert problemen op in de samsung galaxy serie. Ik zal je kosteloos een nieuw type simkaart toesturen waarmee het beter werkt 🙂!
Bedankt voor de snelle reactie, ben heel benieuwd of het helpt.
@Ries


Zou je misschien kunnen kijken hoe dat zit bij mijn netwerkgegevens? (galaxy s plus)
ik heb namelijk sinds 2 dagen geen internet meer (wel thuis wifi, postcode 5951)
Ik heb de batterij er al een paar keer uitgehaald en instellingen proberen te veranderen maar hij geeft steeds een netwerkverbindingsfout aan.
zou dit ook kunnen liggen aan mijn simkaart?
alvast bedankt!
Hallo,
In het vorige topic had u nog een vraag gesteld of ik de simkaart in een andere telefoon kon proberen en het dezelfde problemen gaf.
Ik me simkaart een paar dagen in een andere telefoon gehad maar ik heb daar geen problemen mee ervaren.
Mijn telefoon moet opgestuurd worden omdat de usb ingang stuk is. Als het aan mijn telefoon zou liggen kan ik dat gelijk erbij melden. Dan zou ik graag willen weten welke beschrijving ik het zou moeten geven als jullie denken dat het een fout is in de telefoon.
MVG
Hallo, Mijn Samsung Galaxy S1 wisselt de hele tijd tussen 3g en iets wat heel langzaam is. dit is heel erg irritant vooral als je dat moment internet het hardst nodig blijkt te zijn. Ik heb al geprobeerd om mijn internet opnieuw in te stellen zoals beschreven staat op jullie site maar het blijft jammer genoeg een probleempje.

Is er misschien een andere oplossing voor dit probleem

Ik hoor graag van jullie

Alvast bedankt,

Theo
Reputatie 5
@kay123
Welkom op het T-Mobile Forum! 🙂

Bij je netwerkgegevens over de afgelopen paar dagen zie ik geen bijzonderheden of foutmeldingen. Wil je controleren of dataverbindingen aan staat op je Samsung? Je houd de blokkeertoest (rechtsboven aan de zijnkant) enkele seconde ingedrukt tot je een menu in het display ziet staan. Daar hoort Dataverbindingen aan te staan. Wil je aangeven of je hier verder mee komt?

@Maik NL
Jammer om te lezen dat je toestel defect is! 😞 Je kunt bij de omschrijving aangeven dat je toestel de instellingen wist en dat je toestel uitvalt.

@TheovB
Welkom op het T-Mobile Forum Theo! 🙂

Bij je netwerkgegevens zie ik geen bijzonderheden en uit je bericht op te maken lijkt jouw probleem meer met het netwerk te maken hebben. Wil je aangeven of je dit op 1 locatie ervaart en zoja wil je dan de volledige postcode vermelden?
@Ries
Bedankt voor je hulp!

ik heb nog eens gekeken en ik geloof dat ik het nu heb
bij instellingen stond pakketgegevens niet aan, deze heb ik nu aangezet en volgens mij is het nu opgelost.
Reputatie 5
@kay123
Bedankt voor de terugkoppeling en goed om te lezen dat het is opgelost! 😃
Ik bezit sinds een jaar de Samsung Galaxy S met abonnement 150I. Tot voor een maand terug geen enkel probleem ondervonden. Nu inmiddels al meerdere weken om de haverklap geen 3G netwerk, daarnaast zit mijn telefoon ook vaak vast als ik deze wil activeren.
Help me aub.

Reageer