Vraag

Verbruik Weekendbundel

  • 22 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 186 Bekeken

Beste, ik heb nu al twee maanden een abonnement met 20GB aan data per maand. Ik activeer ook elk weekend een WEEKEND intensief internet bundel. In de eerste maand ging mijn data verbruik, zoals expliciet wordt aangegeven in de sms, niet uit mijn abonnement van vrijdag tot maandag. Maar in de 2e maand merkte ik dat er toch data werd afgeschreven uit mijn abonnement. Zelfs zodanig dat ik nu al door mijn standaard data van 20GB heen ben. Ik gebruik mijn telefoon vaak als hotspot voor mijn laptop, maar ik geloof niet dat dit de oorzaak is. Ik maakte in de eerste maand ook gebruik van mijn hotspot en mijn data uit mijn abonnement bleef onveranderd tijdens de weekendbundel.
Gaat het hierbij dus om een storing? En hoe kan dit worden opgelost?

6 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Kownu93,

Tof om te lezen dat je zo'n grootverbruiker bent! Ik krijg met veel moeite nog niet eens 20GB op per maand! 😉 Begrijpelijk dat je dan natuurlijk wel wilt dat jouw data in het weekend van deze weekendbundel afgaat. Ik heb met een netwerkspecialist naar jouw verbruik gekeken (we kunnen alleen het aantal MB's inzien, niet waaraan dit is opgegaan in verband met de wet op Privacy). Hij ziet dat je op in de afgelopen dagen grote hoeveelheden data hebt verbruikt. Was je ervan op de hoogte dat de weekendbundel 30GB is? Als deze bundel verbruikt is, ga je weer over op jouw reguliere internetbundel. Dit hoge verbruik kan met name komen door het instellen van een hotspot. Als je bijvoorbeeld Netflix of YouTube kijkt op een telefoon, verbruikt dit minder dan via een laptop/computer. De resolutie is veel hoger waardoor er meer data ontvangen en verzonden wordt.

Maar zoals je al aangaf lijkt het erop dat je reguliere internetbundel is aangesproken terwijl dit uit je weekendbundel had moeten gaan. Daarom laat ik het onderzoeken door onze IT-afdeling. Zodra daar meer over bekend is, ontvang je hierover een reactie!

Als ik in de tussentijd iets voor je kan betekenen, hoor ik het graag!
Beste Thalina, ik ben op de hoogte dat de weekendbundel 30GB en dat ik meer gebruik als ik de hotspot met mijn laptop gebruik. Echter gaf de app aan dat ik nog voldoende data in mijn weekendbundel had, toen het bleek dat er toch nog data uit mijn reguliere bundel werd afgeschreven.

Bedankt voor je reactie! Ik vind het heel vervelend dat ik nu zonder mijn reguliere data zit, maaar ik wacht op de resultaten van het onderzoek. Doordat mijn data op is ben ik nu gedwongen extra kosten te maken omdat ik echt veel gebruik moet maken van het internet.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Kownu93,

Het lijkt er in dit geval op dat er inderdaad het een en ander mis gaat. Omdat je aangeeft dat je nu zonder data zit heb ik een compensatiebundel van 500 MB voor je aangezet. Hopelijk kun je daar even mee vooruit. 🙂

Zodra er meer informatie uit het onderzoek beschikbaar is laten we het aan je weten!
Hey Thalina, Hartelijk dank! Dit helpt zeker. Ik ben benieuwd naar de resultaten van het onderzoek.
Hallo T-mobile!

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem.
Zojuist getest met een 3 uurs bundel.
ik heb screenshots gemaakt van het verbruik en daarin is te zien dat mijn 3 uurs bundel op 10240 blijft staan en de reguliere bundel kleiner wordt.
ik kan de screenshots hier helaas niet uploaden maar ik ben benieuwd of hier nieuws over is.

Met vriendelijke groet

Joost
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Joost,

Pff, balen dat ook jij hier last van hebt, sorry voor het ongemak. Goed dat je dit hier aankaart.

Onze collega's zijn nog steeds bezig met het onderzoek. Wel hebben ze een manier gevonden om het 'tijdelijk' op te lossen. Wanneer je een bundel aanschaft en je hebt de bevestiging gekregen dan moet je de datasessie van je standaard bundel afsluiten door alle applicaties af te sluiten die internet gebruiken. Als je daarna je toestel opnieuw start dan ga je gebruik maken van je nieuwe bundel. Laat je ons weten of dit voor jou de oplossing was? We zijn erg benieuwd!

In de tussentijd blijven we natuurlijk hard werken aan een algehele oplossing zodat je direct optimaal gebruik kan maken van onze diensten!

Reageer