Vraag

Videobellen/ beeldbellen lukt niet met Samsung

hallo,

sinds gisteren heb ik de samsung galaxy s4, 
ik wil videobellen proberen maar dan zegt ie geen 3g bereik
hoe kan ik zien of ik 3g bereik heb en kan ik dat aanpassen ?
ik heb onbeperkt internet en kan t ook niet via wifi....

groetjes lucia
icon

Beste antwoord door annodriem 21 augustus 2013, 20:34

hallo, ik kan ook niet videobellen met mijn samsung s4 active. met mijn iphone gaat het zonder problemen. in mijn Samsung zit het zelfde simkaartje en liopt het huidige abonnement nog.

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 4
@ mammalou

Dat is erg vervelend zeg! 😞 Voor videobellen is een sterke mobiele dataverbinding nodig, dat wil zeggen dat het minimaal 3G moet zijn. Wanneer er rechts bovenin jouw scherm 3G, H of H+ staat dan is de verbinding sterk genoeg om te videobellen! Bij jouw huidige abonnement betaal je daar echter wel extra kosten voor. Ik zou je daarom aanraden om dit zoveel mogelijk via WiFi te doen. Welke melding krijg je wanneer je dit probeert? Ik hoor graag van je! 🙂
Goede avond,

Ik krijg het ook niet voor elkaar. Ik heb verbinding via wifi en krijg de melding "geen 3g bereik. Spraakoproep proberen?".

Minda
Reputatie 6
@Minda

Welkom hier op het T-Mobile Forum!

Welke app gebruik je om te videobellen? Is deze app wel geschikt om via WiFi een connectie te maken?
Beste Chris,

Bedankt! Ik heb een Samsung Galaxy s3 en probeer via de standaard geintegreerde functionaliteit te videobellen. Dus zodra ik bij contactpersonen een persoon selecteer, dan staat er onder de sectie "telefoon" de mogelijkheid "video oproep".

Minda
Nog een aanvulling;
Ik kan wel videobellen met skype.
Eerlijk gezegd weet ik niet of de standaard videobellen functie gebruik kan maken van wifi. Volgens het 2e antwoord in deze thread verwacht ik van wel.
Reputatie 6
Badge +16
@Minda

Dat is apart. Welke melding krijg je precies als je een video oproep wilt starten? Heb je al geprobeerd om een video oproep te starten via het mobiele netwerk in plaats van je Wi-Fi netwerk?
Hoi Razza,

Via t mobiele netwerk krijg ik de melding "Kan video oproep niet tot stand brengen. Via spraakoproep proberen?"
Reputatie 5
@Minda de dienst T-Mobile Videotelefonie gaat via het T-Mobile netwerk, Wifi dien je dus buiten beschouwing te laten. Tenzij je gebruikmaakt van alternatieven zoals Facetime.

Weet je zeker dat de telefoon en abonnement van de ontvanger ook Videotelefonie ondersteunt?
Beste Tom,

Ik wist niet dat ik er een speciaal abonnement voor nodig heb. In tegenstellingtot wat ik eerder beweerde, kan ik ook niet videobellen met Skype. Ik heb het zojuist nog geprobeerd.

Helaas dus voor mij.

Bedankt tot zover.

Minda
Even voor toekomstige mensen die tegen hetzelfde aanlopen; zou je aan kunnen geven wat er precies nodig is om wel te kunnen videobellen? Dus wat voor abonnementsvorm?

Alvast bedankt.
hallo, ik kan ook niet videobellen met mijn samsung s4 active. met mijn iphone gaat het zonder problemen. in mijn Samsung zit het zelfde simkaartje en liopt het huidige abonnement nog.
Gisteren bij de t-mobile winkel geweest en nieuwe sim gekregen maar heeft niets geholpen. Krijg bericht: kan video-oproep niet tot stand brengen.
Reputatie 4
@annodriem

Heb je ook al een backup gemaakt en je toestel teruggezet naar de fabrieksinstellingen?
Beste ik heb ook samsung s4 ik kan ook niet video bel doen wat kan ik er aan doen.melding van telefon kan niet op stand brengen probeer een spraak oproep doen zegti.mvg hasret
Reputatie 6
Badge +16
@Minda

Onze excuses voor de late reactie!

Je kan met een Smart Start, Smart Plus of een iSmart abonnement gewoon gebruik maken van de functie videobellen. Als je gebruik maakt van een applicatie zoals Skype, Tango of Qik dan zijn hier geen kosten aan verbonden. Je hebt hier uiteraard wel een werkende internetverbinding voor nodig.
Mocht je via je telefoon zelf videobellen zonder een externe applicatie dan zitten er wel kosten aan verbonden. Deze kan je terugvinden op de prijslijstpagina van jouw abonnement.

Naast een actieve internetverbinding is het ook noodzakelijk dat de persoon die je belt verbonden is met het internet en uiteraard de functie videobellen op zijn toestel heeft.

Op dit moment staat er op jouw abonnement geen blokkade voor videobellen, je zou hier dus gewoon gebruik van moeten kunnen maken. Heb je al geprobeerd om te bellen naar verschillende personen? Welke melding krijg je als je probeert te bellen via Skype?

@hasret1981

Welkom op het T-Mobile Forum!

Voor jou geldt hetzelfde. Er zijn bij jou ook geen blokkades actief. Zou je kunnen aangeven of je meerdere personen hebt geprobeerd te bellen? Heb je jouw toestel al een keer helemaal uit en weer aan gezet? Lukt het wel om video te bellen via een applicatie zoals Skype of Tango?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. 😉
Bedankt voor de reactie Mod. Razza. Ik zie op de prijslijstpagina alleen 'Smart seconds' staan.
Omdat er bijna 3500 views zijn voor dit onderwerp, denk ik eerder dat er duizenden mensen met deze kwestie zitten, en niet iedereen die hier reageert een probleem op zich heeft dat via het forum kan worden opgelost. Ik had dit forumbericht van de week al eens bekeken en om me heen gevraagd wie wel kon videobellen. Ik heb er nog niet één gevonden, dus ik denk dat dit een groter 'probleem' is.

Ook ben ik benieuwd of hier mensen gaan reageren die wél kunnen videobellen via de standaard mogelijkheid van de telefoon (dus niet via apps zoals Skype).

Greetz
Reputatie 7
Badge +9
Video Bellen met de standaard app kan alleen over mobiele data. Het werk NIET over WiFi.

Daarvoor moet je Skype, Hangouts of een andere 3rd party app gebruiken.

Je moet minimaal 3G verbinding hebben.

Zoals de error duidelijk zegt: "3G verbinding niet gevonden."

Zodra je WiFi aan zet, wordt automatisch je Mobiele Data uitgeschakeld door Android. (Controleer maar in Instellingen --> Over telefoon --> Status --> Mobiele Netwerk Status. Die staat op 'Niet verbonden' als WiFi is verbonden.)

Reageer