Beantwoord

Vraag over de T-Mobile App "Netwerk-app"

• 19 december 2017
  • 10 reacties
  • 324 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo T-Mobile, op jullie website staat dat alleen snelheidstesten met de OOKLA-app in jullie dekkingskaart worden opgenomen ( zie ook https://liveforward.t-mobile.nl/test-de-snelheid-van-ons-4g-netwerk/ ) maar ik wil OOKLA niet installeren omdat deze app ontzettend veel persoonlijke data verzameld. Ik begrijp dus dat metingen met jullie eigen "Netwerk-app" niet op de dekkingskaart verschijnen? En waarom kiest T-Mobile ervoor om met OOKLA samen te werken, wetende dat deze data deelt met ontzettend veel externe partijen in het buitenland, waarvan niet duidelijk is waar onze gegevens worden gebruikt dan wel opgeslagen ( http://beta.speedtest.net/nl/privacy ) ?
icon

Beste antwoord door David 20 december 2017, 12:08

Hi Telekom,

Wij vertrouwen volledig op Ookla en de resultaten die zij uit hun tests halen. Natuurlijk ook op onze eigen tests, maar op de dekkingskaart nemen we alleen de Ookla tests mee. We vertrouwen er ook op dat zij op een goede manier met data van klanten omgaan. Het is dan uiteindelijk aan jou of je de resultaten van speedtests wilt delen op de dekkingskaart of niet, het is natuurlijk altijd welkom!
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Telekom,

Wij vertrouwen volledig op Ookla en de resultaten die zij uit hun tests halen. Natuurlijk ook op onze eigen tests, maar op de dekkingskaart nemen we alleen de Ookla tests mee. We vertrouwen er ook op dat zij op een goede manier met data van klanten omgaan. Het is dan uiteindelijk aan jou of je de resultaten van speedtests wilt delen op de dekkingskaart of niet, het is natuurlijk altijd welkom!
Een erg vreemd verhaal. Volgens Deutsche Telekom is het haar er alles aan gelegen om de privacy van haar klanten te waarborgen volgens lokaal geldend recht en/of lokale richtlijnen. Zie ook

https://www.telekom.com/de/verantwortung/datenschutz-und-datensicherheit/datenschutz/datenschutz/wir-schaffen-vertrauensraeume-508944

&

https://www.telekom.com/de/verantwortung/datenschutz-und-datensicherheit/datenschutz/mehr-transparenz

Het is dus erg vreemd dat T-Mobile NL haar klanten doorverwijst naar OOKLA die bijna alle gegevens van de mobiele telefoon, het telefoon- en surfgedrag van de gebruiker deelt én doorverkoopt én óók nog eens opslaat in de VS.

Erg vreemd. Laten ze hun eigen netwerkradar inzetten voor het registeren van zwakke punten of white spots in het netwerk en een onafhankelijk platform uitkiezen voor objectieve snelheidsmetingen met een beter privacy beleid.
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Dankjewel voor het meedenken en je feedback. Zoals David aangeeft vertrouwen wij erop dat zij op een juiste manier met data en privacy van klanten omgaan. Het gebruiken van Ookla blijft natuurlijk je eigen keus.

Nog fijne feestdagen!
Reputatie 1
Hallo T-Mobile,

Ik heb mezelf vanaf het begin dat ik klant werd opgegeven / aangemeld voor de snelheidstest op de netwerk app.

Nu maak ik dagelijks meerdere testen en zie tot mijn verbazing dat het aantal testen niet meer wordt bijgehouden, als je op de website klikt op: meer informatie

Dan krijg je de volgende tekst:

Deze site is niet bereikbaar
Het IP-adres van de server van blog.t-mobile.nl kan niet worden gevonden.
DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Nu mijn vraag, zijn jullie gestopt met het verwerken van de snelheidstest ??.

Met vriendelijke groet,
Mari.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mari,

Ervaar je dit probleem ook als je op de app zit of alleen op de webversie? Deze informatie heb ik nodig zodat ik dit kan doorzetten. Ik hoor graag van je!
Reputatie 1
Hallo Hajar,

Bedankt voor uw reactie.

Dit probleem is er zowel voor de mobile app versie als voor de webversie.

Tot 2 weken geleden werkte deze nog perfect, hopelijk krijgen de techneuten de websitepagina weer aan de praat.

Met vriendelijke groet,
Mari.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Mari,

Ik pik het stokje even over van Hajar! De reactie duurde iets langer, omdat ik dit tot op de bodem voor je ben gaan uitzoeken en ik heb het, met hulp van een aantal fijne collega's, weten op te helderen!

Op dit moment worden de speedtests van de Netwerk App tijdelijk niet getoond op de dekkingskaart, maar enkel de speedtests van Ookla. Het is nog niet duidelijk wanneer álle speedtests wel weer getoond kunnen worden, maar het is wel de bedoeling dat spoedig alle speedtests weer zichtbaar zijn aan de voorkant, op de dekkingskaart. Ik zeg hier expres "aan de voorkant", omdat we wel alle data van beide speedtests verzamelen en gebruiken. Het is dus niet zo dat de tests met de Netwerk App in het luchtledige verdwijnen, deze zijn dus zeker nuttig! 🙂

Daarnaast was ook de website defect, dat had te maken met een verkeerde redirect. Deze ging naar een dode link, maar dit is ondertussen al opgepakt en rechtgezet. Die stuurt je dus weer de goede kant op!

Hopelijk is het zo voor nu in ieder geval helder! Als we nieuws hebben over de Netwerk App, laten we het ook gelijk even weten. Indien je nog vragen hebt, horen we dat ook graag!
Reputatie 1
Hallo David,

Bedankt voor uw reactie en uitleg, David.

Hopelijk is het onderstaande weer snel bereikbaar:

Jullie doen het netjes, er komt altijd een antwoordt en dat was bij KPN niet altijd het geval of incorrect.

Met vriendelijke groet,
Mari.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Mari,

Hartelijk dank voor de vriendelijke complimenten, altijd fijn om te lezen! 🙂

Bij mij linkt de button op de dekkingskaart ondertussen door naar de goede website, namelijk: https://liveforward.t-mobile.nl/test-de-snelheid-van-ons-4g-netwerk

Is dit bij jou nog niet het geval? Misschien was jouw bericht nét voor de wijziging en is dat elkaar gekruist. Ben in ieder geval benieuwd naar jouw reactie en duim dat het ook bij jou nu goed werkt!
Reputatie 1
Hallo David,

Wederom bedankt voor uw reactie.

Echter bij mij krijg ik nog steeds jammer genoeg, dezelfde melding:

David het lijkt mij toch sterk dat ik deze melding alleen krijg, en onze mede klanten niet.

Ik zal stoppen met reageren en afwachten wat de technici van T-Mobile kunnen veranderen c.q. repareren.

Met vriendelijke groet,
Mari.

Reageer