Beantwoord

Vragen voor eventuele overstap naar Tmobile alles in 1

• 11 juni 2019
  • 4 reacties
  • 388 Bekeken

Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar Tmobile via Glasvezel maar daarvoor zoek ik eerst antwoord op een aantal vragen die ik zo 123 niet concreet terug kan vinden:

Gebruikt Tmobile Routed IPTV? Dit is voor mij een vereiste omdat ik maar 1 ethernetkabel naar boven heb liggen. Voor mij is het dus belangrijk dat Internet en TV data over een kabel gaan. Data over elektranet werk bij mij niet en wifi wil ik daarvoor ook niet gebruiken. Ik heb begrepen dat Tmobile sinds kort naar nieuwe modems is overgestapt?

Zijn opnames in de cloud of op hdd? Ik zoek een cloudopname (hangt waarschijnlijk automatisch verbonden aan mijn eerste vraag)

Heeft (of krijgt binnenkort) Tmobile een TV app waarbij ik direct Netflix kan kijken? Ik heb geen smart-tv en heb maar 1 HDMI op mijn TV's dus een chromecast gaat niet als ik de settopbox via HDMI wil aansluiten. Bij mijn huidge aanbieder heb ik dat wel en dat werkt erg fijn

Hoor het graag zodat ik mijn overstapkeuze kan gaan maken
icon

Beste antwoord door Sander 13 juni 2019, 12:30

Hoi @ejdbmarkt,

Ik ben ervan overtuigd dat T-Mobile Thuis voor jou de beste optie is/wordt! Dikke kans dat je het Zyxel modem krijgt, maar het is 100% zeker dat je op jouw modem APAS hebt. Eén kabel is dus voldoende voor TV én internet.

Wat betreft die andere twee, dat gaat zeer waarschijnlijk wel komen. Op dit moment bieden we opname op een harde schijf en geen Netflix app. Wellicht kun je met een Apple TV de oplossing vinden. Dan heb je aan één HDMI genoeg. Hier zit Netflix en onze TV Anywhere app op. Dit is dan niet het totale TV aanbod, maar ongeveer de helft aan zenders. Als die zenders voldoende zijn, heb je het voor elkaar!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Beste @ejdbmarkt,

Leuk dat je interesse hebt in het afnemen van Alles-in-1 via T-Mobile Thuis.

Gebruikt Tmobile Routed IPTV?
Nee T-Mobile gebruikt geen routed IPTV, maar bridged IPTV. Het klopt inderdaad dat er sinds kort nieuwe modems in gebruik zijn genomen. Deze modems bieden ondersteuning voor APAS (Any Port Any Service) waardoor je dus inderdaad maar 1 kabel nodig hebt om internet én TV naar je kamer te krijgen. De kans dat jij het nieuwe modem krijgt als je internet afneemt is aanwezig, maar er is geen garantie.

Zijn opnames in de cloud of op hdd?
De opnames zijn op HDD.

Heeft (of krijgt binnenkort) Tmobile een TV app waarbij ik direct Netflix kan kijken?
Op dit moment is dit nog niet mogelijk. Er is op dit moment ook nog niets bekend over deze functionaliteit.

Wat betreft de cloudopnames en Netflix, deze functionaliteiten staan wel op de wishlist (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/wensen-suggesties-voor-t-mobile-thuis-276166)

Groet,

Jeffrey
Reputatie 6
Badge +11
Nee T-Mobile gebruikt geen routed IPTV, maar bridged IPTV. Het klopt inderdaad dat er sinds kort nieuwe modems in gebruik zijn genomen. Deze modems bieden ondersteuning voor APAS (Any Port Any Service) waardoor je dus inderdaad maar 1 kabel nodig hebt om internet én TV naar je kamer te krijgen. De kans dat jij het nieuwe modem krijgt als je internet afneemt is aanwezig, maar er is geen garantie.
Als er nog geen bestelling is geplaatst tot op de dag van vandaag, krijg je volgens https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/glasvezel-xdsl-nieuwe-modem-t-mobile-thuis-zyxel-vmg8825-t50-311763 een Zyxel in bruikleen. Maar dit is een bericht van 'gewoon een mede-klant' met 'likes' van een hoop mensen, inclusief T-Mobile Thuis medewerkers. Garantie op iets is nog wat anders, maar misschien is zo'n bericht toch niet te vertrouwen.
Reputatie 6
Badge +4
100% garantie is er nooit. In principe wordt Zyxel uitgeleverd als standaardmodem. Hier is geen 100% garantie op te geven. Het kan voorkomen dat er nog een Huawei tussen zit,

@tmoesel Die informatie is in eerste instantie door T-Mobile webcare zelf gedeeld. Daarna megenomen door Hidden in het Zyxel topic.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @ejdbmarkt,

Ik ben ervan overtuigd dat T-Mobile Thuis voor jou de beste optie is/wordt! Dikke kans dat je het Zyxel modem krijgt, maar het is 100% zeker dat je op jouw modem APAS hebt. Eén kabel is dus voldoende voor TV én internet.

Wat betreft die andere twee, dat gaat zeer waarschijnlijk wel komen. Op dit moment bieden we opname op een harde schijf en geen Netflix app. Wellicht kun je met een Apple TV de oplossing vinden. Dan heb je aan één HDMI genoeg. Hier zit Netflix en onze TV Anywhere app op. Dit is dan niet het totale TV aanbod, maar ongeveer de helft aan zenders. Als die zenders voldoende zijn, heb je het voor elkaar!

Reageer