Beantwoord

Waarom geen internet meer na 5 gig verbruikt te hebben ?


Ik heb unlimited internet. 5 gig per dag daarna per sms telkens 1 gig activeren.

Alleen kreeg ik gisteren na die 5 gig wel een sms maar deed mijn internet helemaal niks meer. Speedtest werkte niet eens. Geen verbinding met internet. Om 00:04 werkte het wel weer. Hoe kan dat ? Erg vervelend.
icon

Beste antwoord door Sam- 29 juni 2018, 12:31

Hallo Grootverbruiker,

Met zo'n gebruikersnaam snap ik dat je hier antwoord op wil hebben. ;)

Na het verbruiken van de dagelijkse 5GB bundel die je tot je beschikking krijgt wordt de toegang tot het internet inderdaad tijdelijk gepauzeerd. Je kan via de My T-Mobile Applicatie aangeven dat je weer verder wil internetten, waarna je een 1GB bundel tot je beschikking krijgt. Begrijp ik goed dat je de keus hebt gemaakt om verder te internetten na de 5GB, maar toch geen verbinding kon maken? Als dat het geval is, dan onze excuses hiervoor. Je zou te allen tijde toegang moeten hebben tot het internet als je hier voor kiest. Ik wil je vragen om in het vervolg in zo'n situatie je toestel één keer helemaal uit en weer aan te zetten om jezelf opnieuw op het netwerk aan te melden.

We hebben deze constructie zo ingericht om iedereen toegang tot het internet te geven zonder onze antennes te zwaar te belasten, anders worden andere gebruikers hier de dupe van. Voor mobiel gebruik is een bundel van 5GB per dag in 9 van de 10 gevallen meer dan voldoende, maar mocht je dagelijks toch meer dan 5GB verbruiken op je mobiel, dan adviseren wij om indien mogelijk verbinding te maken met een Wi-Fi netwerk of als je thuis geen vaste internet aansluiting kan activeren; 4G voor thuis aanschaffen. Daarnaast kan je natuurlijk ook kijken naar hoe je jouw verbruik kan verminderen zodat je minder snel de 5GB passeert!

Werkt je internet op dit moment naar behoren? Mocht je aanvullende vragen of verzoeken hebben dan horen we dit natuurlijk graag van je.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo Grootverbruiker,

Met zo'n gebruikersnaam snap ik dat je hier antwoord op wil hebben. ;)

Na het verbruiken van de dagelijkse 5GB bundel die je tot je beschikking krijgt wordt de toegang tot het internet inderdaad tijdelijk gepauzeerd. Je kan via de My T-Mobile Applicatie aangeven dat je weer verder wil internetten, waarna je een 1GB bundel tot je beschikking krijgt. Begrijp ik goed dat je de keus hebt gemaakt om verder te internetten na de 5GB, maar toch geen verbinding kon maken? Als dat het geval is, dan onze excuses hiervoor. Je zou te allen tijde toegang moeten hebben tot het internet als je hier voor kiest. Ik wil je vragen om in het vervolg in zo'n situatie je toestel één keer helemaal uit en weer aan te zetten om jezelf opnieuw op het netwerk aan te melden.

We hebben deze constructie zo ingericht om iedereen toegang tot het internet te geven zonder onze antennes te zwaar te belasten, anders worden andere gebruikers hier de dupe van. Voor mobiel gebruik is een bundel van 5GB per dag in 9 van de 10 gevallen meer dan voldoende, maar mocht je dagelijks toch meer dan 5GB verbruiken op je mobiel, dan adviseren wij om indien mogelijk verbinding te maken met een Wi-Fi netwerk of als je thuis geen vaste internet aansluiting kan activeren; 4G voor thuis aanschaffen. Daarnaast kan je natuurlijk ook kijken naar hoe je jouw verbruik kan verminderen zodat je minder snel de 5GB passeert!

Werkt je internet op dit moment naar behoren? Mocht je aanvullende vragen of verzoeken hebben dan horen we dit natuurlijk graag van je.
Het internet werkt nu naar behoren. Altijd eigenlijk. Alleen gisteren niet. Toen was ik savonds door mijn 5 gig heen en kreeg ik die sms. Alleen die sma werkte niet omdat ik geen internet had. Om 00:04 werkte het weer gewoon.

Normaal werkt die activerings sms wel gewoon omdat ik dan wel internet behoud alleen met langzamere snelheid totdat het weer geactiveerd is.
Hallo

Gisteren heb ik nadat ik de 5 gig opgemaakt had nog 3x 1 gig aangevuld. Toen kreeg ik weer een sms om opnieuw mb’s te activeren. Alleen had ik toen dus weer geen internetverbinding :(

Ik erger me er behoorlijk aan eigenlijk. Hoe kan dat nu dat jullie mijn internet uitschakelen ? Het is al vervelend om telkens opnieuw 1 gig te activeren met een code en als je dan opeens gewoon helemaal geen internet meer hebt !?

Het is ook random. Meestal werken die aanvullers gewoon maar laatst na 5 gig dus al niet meer en gisteren na 8 gig niet meer. Zo weet ik ook nooit waar ik aan toe ben.

Onbeperkt moet onbeperkt zijn. Zoniet zet dan in het contract dat je ipv onbeperkt een bepaald aantal gigs per dag hebt. Dat hele sms gedoe snap ik ook niet helemaal. Als jullie vinden dat dat nodig is om misbruik tegen te gaan , ben dan duidelijk over hoeveel gig per dag redelijk is en vanaf hoeveel gig het “misbruik” is. En beter nog , noem het niet UNLIMITED maar ben duidelijk en zeg , je krijgt 5-8-10 gig per dag en thats it.


Ps
Ik heb gisteren nadat het internet stopte vanalles geprobeerd. Mobiel netwerk uit/aan gezet meerdere keren , telefoon gereset , telefoon uit/aan , speedtests gedaan maar niks hielp.
Reputatie 7
Badge +18
In je contract staat onbeperkt maar er is ook zoiets als een Fair Use Policy, dat staat ook in je contract. Zoals Issam al aangeeft is die FUP er om overbelasting van het netwerk te voorkomen. Als alle abonnees tegelijk 10 Gb per dag gaan verbruiken dan raakt het netwerk overbelast.

Buiten dat begrijp ik hoe je voor elkaar krijgt zoveel data te verbruiken tenzij je thuis geen vaste Wifi verbinding hebt en de hele dag aan het streamen bent.
En dat is precies mijn punt. Fair Use Policy is zeer onduidelijk. De ene dag mag je 5 gig gebruiken en de andere dag 8 gig ??

Schrap de titel UNLIMITED want dat is het met een policy dus niet en maak er een vast aantal gigs per dag van. 5 gig per dag voor mijn part. Dan weet ik ook waar ik aan toe ben.

Ik heb voor dit sim only abbo wat ik nu heb een ander abbo gehad van t-mobile. Daarbij kostte het toestelinternet 90€ en toestelafbetaling van de iphone se 19€. Was dus zo’n 120€ per maand maar dat was ECHT unlimited. Zonder telkens mb’s aan te vullen. 160gig in 1 maand tijd was geen probleem met dat abbo. En dan nu opeens fair use policy 😞
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Grootverbruiker,

De Fair Use Policy is inderdaad van kracht, maar dan hebben we het nog wel over grotere excessen, waarbij er stelselmatig meer dan redelijk wordt verbruikt. Een "uitschieter" van 8 GB is dan ook niet iets wat buiten deze policy valt. We zullen ook niet zomaar internet bij je uitschakelen. We bekijken dit ook niet van dag tot dag, maar over een langere periode. Het is dus niet zo dat we denken: "Die Grootverbruiker, die heeft vandaag 3 aanvullers ingezet, daar gaat de kraan dicht.". Als je continu een verbruik zou laten zien wat niet binnen redelijk verbruik mag vallen, dan zal hier ook eerst contact met je over worden opgenomen. Onze specialisten gaan dan met je in gesprek, om na te gaan waar dit verbruik vandaan komt en of dit abonnement eigenlijk wel past bij jouw wensen en bij de voorwaarden die er aan het abonnement worden gesteld.

Het lijkt er in dit geval eerder op dat er niet geconstateerd werd dat je door de volledige, derde aanvuller heen was. In dat geval komt er dan inderdaad geen optie om aan te vullen en daar lijkt het dan ook spaak te lopen. Je geeft al aan dat je van alles probeerde toen het niet werkte. Heb je ook gekeken of het met de andere manier wel werkte? Uit jouw laatste berichten haal ik niet direct of je het via de website of app probeerde aan te vullen. Mocht het de volgende keer voorkomen, dan kun je dat nog testen. Als het dan niet werkt, maak dan even een screenshot van de verbruikstatus en het aanvulscherm. Dan kunnen we kijken waarom het niet lukt en hier verder mee aan de slag!

Het kan ook zomaar zijn dat het puur een kwestie van geduld blijkt te zijn. Het volledig verbruiken van een aanvuller kan soms vrij rap gaan en dan is het in het systeem allemaal nog niet verwerkt. Het systeem herkent dan niet dat de aanvuller volledig verbruik is en dan ontvang je geen optie om aan te vullen. Wellicht ligt daar de oorzaak in dit geval.

We zien jouw reactie graag tegemoet, maar liever nog hopen we natuurlijk dat het probleem niet weer de kop opsteekt en je gewoon kunt internetten!
Hallo

Bedankt voor de reactie. Er werd geloof ik wel geconstateerd dat ik door mijn 3e aanvuller heen was want ik kreeg netjes een sms van tmobile. Als je daarop klikt kom je op de website en kun je de beveiligingscode invullen om nieuw internet te activeren.

Maargoed de sms werkte niet want ik had helemaal geen internet op dat moment. Dat was om 22:10 en heeft het de rest van de dag niet meer gedaan. Pas om 00:18 had ik weer internet. Niet door activatie door mij van een aanvuller maar omdat er toen weer 5 gig voor de nieuwe dag beschikbaar was

.



Er lijkt bij de speedtest van gisteravond een downloadverbinding te zijn maar deze was maar 0.2mb groot. Toen stopte de speedtest met downloaden. Uploaden was wel mogelijk.

Reputatie 7
Badge +20
Hi Grootgebruiker,

Dankjewel voor je reactie en de screenshots. Ik begrijp dus dat jij je MB-aanvuller activeert via de sms. Welke browser gebruik je wanneer je de pagina opent? Heb je de link al gekopieerd naar een andere browser? Je kan ook je aanvullers activeren via My T-Mobile. Heb je dat al geprobeerd en werkt het dan wel goed? Als het dan nog steeds niet werkt dan zet ik dit door naar onze technische specialisten. Zij gaan onderzoeken waar het mis gaat.

ik hoor graag van je!
Hallo Hajar

Ik heb een iphone se , mijn browser is Safari. Ik zou niet weten hoe ik een andere webbrowser op mijn telefoon krijg en heb tot nu toe altijd Safari gebruikt.

Ik klik altijd op de link die in de sms staat waardoor ik uitkom op de tmobile site waar je kunt aanvullen.

Als het niet lukt komt dat doordat ik geen internet meer krijg waardoor ik wel die sms heb ontvangen maar de link in de sms niet werkt.

En er is nog iets wat niet lekker werkt. De automatische nummerherkenning van mijn abbonement. Soms als ik dus op die link in de sms klik en ik kam op jullie site dan heb ik wel internet maar word ik niet automatisch herkend. Dan moet ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen. De ene keer gaat het automatisch maar vaak ook niet. Gisteravond was ik dus weer door mijn 5 gig heen en kon ik niet aanvullen omdat ik niet automatisch herkend werd en ik niet kon inloggen wegens werkzaamheden. Was ik automatisch herkend had ik kunnen aanvullen. Mijn wifi stond wel uit maar werd toch niet herkend.

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Grootverbruiker,

Voor de volledigheid: Heb je het al eens getest via de My T-Mobile App? Deze gebruik ik zelf namelijk ook voor het aanvullen van m'n bundel en deze werkt doorgaans als een trein!

Mocht het niet werken, dan weten we in ieder geval dat het niet alleen aan de website ligt, maar aan jouw verbinding. Dus, keep us posted! 🙂
Met de t-mobile app gaat het aanvullen van mb’s vooralsnog goed. Veel makkelijker ook vergeleken met de website waar je telkens een activeringscode moet invullen.

Ging heel hard met de mb’s gisteren XD. Deezer slurpt 1 gig elke 10 minuten als je een snelle 4G verbinding hebt en continu door muziek bladerd.



Ik heb toch regelmatig problemen met GB aanvullers activeren via de app. Meer dan eens werkt dat niet en moet het toch weer via die link die je in de sms krijgt. En die werkt dus ook regelmatig niet.

Daarbij is het al twee keer voorgekomen dat tmobile aan het netwerk werkte waardoor ik niet kon inloggen en ik niet automatisch herkent werd. Gisteravond bijvoorbeeld.

Er is dus wel gewoon internet maar je kan niet inloggen en dus niet opnieuw activeren. Je word er bijna agressief van.

Het zou fijn zijn als tmobile op de tijdstippen waarop er onderhoud gepleegd wordt de data limiet van 5 gig tijdelijk uitschakelt. Of je een dag van te voren via sms laat weten dat er in de regio werkzaamheden gepland staan. Dan kan ik er rekening mee houden.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Grootgebruiker,

Ik kan mij voorstellen dat dat niet fijn is wanneer je in de nacht wilt aanvullen of automatisch wil inloggen. Ik heb je feedback in ieder geval doorgezet en wil je ook bedanken voor het meedenken!

Reageer