Wat kun je doen, als je niet kunt bellen/smsen/internetten in het buitenland

Toon eerste reactie

69 reacties

Beste Thalina, bedankt voor je reactie. Ik heb idd handmatig cubacel geselecteerd. Meerdere malen. Iedereen heeft cubacel hier en werkt. Mijn vriendin heeft ook tmobile en zelfde probleem. Telefoon geeft "geen service" aan. Toen ik aan kwam had ik wel bereik.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jeffry,

Erg vreemd zeg!

Ik heb gelijk een reset voor je uitgevoerd in het systeem in de hoop dat het hiermee is opgelost. Zou je over 15 minuten je toestel uit en weer aan willen zetten en dan controleren of je verbinding kan maken met het netwerk?

Om dit verder te laten onderzoeken heb ik het ook doorgezet naar de technische afdeling. Zij gaan hier in de loop van de week naar kijken en jou van een reactie en oplossing voorzien.

Ik ben benieuwd naar je reactie Jeffry!
Ik heb altijd internet gehad in frankrijk, maar nu ineens niet meer. Krijg het niet voor elkaar. Dataroaming aan, maar blijf offline. Sony Xperia Z5 (volgens mij).
Hoe krijg ik dat weer voor elkaar?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Inkiew,

Wat vreemd dat je geen internet verbinding had in Frankrijk. Was je wel verbonden met een Frans netwerk? Met Orange, SFR en Bouygues zou je wel gebruik kunnen maken van data. Ik zie dat je op dit moment weer in Nederland bent. Kan dat kloppen? Mocht je in de toekomst weer naar het buitenland gaan, bekijk dan deze pagina voor meer informatie over de providers die actief zijn in elk land.

Ik hoop dat je een leuke tijd hebt gehad. Als ik nog iets kan betekenen dan hoor ik het graag! 😉
Hallo T-Mobile, ik ben pas geleden naar het buitenland geweest en had daar geen internet, maar dacht dat het een eenmalig probleem was. Nu ben ik in Portugal, maar heb weer, of alsnog, geen internet. Wel lijk ik verbinding te hebben met de provider, want ontvang SMS en telefoontjes. Volgens My T-Mobile heb ik geen blokkades en heb ik al mijn facturen betaald.

Ik gebruik een Android telefoon.

Kunt u mij helpen?
Reputatie 3
Staat Roaming aan naast Mobiele gegevens verbinding
Jazeker!
Reputatie 3
Heb je geprobeerd handmatig verbinding te maken met het MEO netwerk daar kun je op 4G roamen

Wat gebeurt er percies staat er een 3G of 4G icon of staat er alleen dat je bereik hebt
Ook MEO geprobeerd, maar helaas. Er staat dat ik verbinding heb, met een R boven de balkjes, maar geen 3G of 4G.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Monolith,

Ik heb even voor je gekeken en zie inderdaad dat je geen blokkades hebt. Ook heb je nog veel MB's tot je beschikking die gewoon zouden moeten werken. Heb je geprobeerd om verbinding te maken met het netwerk NOS of Vodafone? Daarmee zou je ook bereik kunnen hebben. Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen en en ander simkaart in jouw toestel? Zo kunnen wij controleren of het probleem bij je simkaart of toestel ligt.

Ik hoor gaag van je.
Ah, ik heb het geprobeerd met vodaphone en daar krijg ik wel een ander soort bericht, namelijk dat ik de telefoon moet instellen. Dat ga ik even proberen.

Sim wisselen zal even moeten wachten tot ik oemand vind waarmee ik kan switchen.

Sowieso bedankt voor de snelle reacties in dit mooie weekend!
Voordat ik sims kan wisselen om te kijken of het probleem daar zit, zou het kunnen liggen aan de instellingen van mij euinternet APN? Wat zou de standaard moeten zijn voor een Xperia Z3?

De reden dat ik het vraag is dat ik in een ander Z3 topic instellingen met opties langs zie komen die ik niet heb, dus vandaar.
Reputatie 3
Xperia Z3
Veeg met je vinger omlaag over het scherm vanaf de bovenkant van de telefoon.
Druk op het icoontje voor instellingen.
Druk op Meer....
Druk op Mobiele netwerken.
Druk op Namen toegangspunten.
Druk op het icoontje voor menu.
Druk op Nieuwe APN.
Naam T-Mobile Internet
APN smartsites.t-mobile of internet
Proxy
Poort
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Servers
MMSC
MMS Proxy
MMS Port
MCC 204
MNC 16
Verificatietype en vink PAP aan
Selecteer Type toegangspunt.
Verschijnt een pop-up, vul dan default (kleine letters) in en kies OK. Als deze pop-up niet verschijnt, vink je Internet aan.
Selecteer Meer
Selecteer Opslaan en vink T-Mobile Internet aan. Keer terug naar het startscherm.
Dit staat al ingesteld, want dat is voor standaard mobiel internet. Dat werkt gewoon, maar alleen in Nederland. Zowel in Duitsland als in Portugal werkt het niet om mobiel te internetten.

Een ding wel is dat APN type bij mij staat ingesteld op "default,supl".

Volgens mij moet dat niet uitmaken, want de APN blijft nu sowieso terugschakelen naar de euinternet APN.

Waar ik op hoopte zijn de APN instellingen van euinternet.
Reputatie 3
Voor het buitenland zijn er trouwens geen aparte APN instellingen. Wat je alleen moet doen is op je Mijn T-Mobile bij instellingen en dan netwerkinstellingen "Internet op je mobiel in het buitenland" aanzetten en (data)roaming aan stond al aan zei je

heb je APN als smartsites.t-mobile of als internet, probeer ze allebei

optie "roaming in de EU". Deze optie moet uit staan, anders werkt je internet niet
Bij Mijn T-Mobile staat geen optie Instellingen > Netwerkinstellingen.
Reputatie 3
Ja alles staat goed
Dan is jou software versie nieuwer
heb je alle roaming opties geprobeerd, APN als euinternet geprobeerd ipv smartsites.t-mobile of internet

Net getest APN euinternet werkt ook in Nederland op me note 4
Ik heb het! Blijkbaar moet ik EU roaming uitschakelen om te kunnen roamen in de EU. Raar maar waar, want dit stuur ik vanaf een terrasje in Porto. 😃
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Monolith,

Een terrasje in Porto, ik ben jaloers haha 😉 Goed om te horen dat het uiteindelijk is opgelost! En nu lekker genieten van jouw vakantie én internet! Als wij nog ergens bij kunnen helpen, laat het gerust weten!

Reageer