Wat zijn jouw ervaringen met het nieuwe 4G netwerk?

Reputatie 1
Hallo,

Sinds vandaag kan ik bij jullie gebruik maken van LTE met mijn HTC One. Maar overal in amsterdam heb ik maar 1 streepje bereik. Ik ben op bverschillende plaatsen geweest, maar nergens heb ik meer dan 1 streepje. Hoe kan dit?

280 reacties

Reputatie 1
Kan het soms te maken hebben met dat het nog geen 18 november is? Of dat ik nog niet op 4.3 draai met mijn htc one?
Reputatie 6
Badge +13
Hallo @dutchless 

Dit kan inderdaad zo zijn. Heb jij je toestel al een keer opnieuw opgestart?
Zijn je problemen dan opgelost? 

Groet Leroy, 
Reputatie 1
Hallo @leroy98ecker

Ik heb gister zelfs een factory reset gedaan (vanwege andere reden) en simkaart erin en eruit gehaald. Maar het blijft nog steeds maar 1 streepje. Ik moet nog wachten op de 4.3 update. En als dat niet werkt dan is het hopelijk na 18 november weg. Want mijn batterij gaat sneller leeg omdat hij nooit vol bereik heeft. 
Bedankt voor je reactie
Reputatie 6
Badge +13
@dutchless

Dat is wel erg vervelend! 

Meestal is het na een update weer goed. Laten we maar hopen dat het dan goed komt. 
Zou je via Speedtest.net een testje willen doen. Haal je wel gewoon het aantal Mb's wat je hoort te krijgen?
Reputatie 1
@leroy98ecker

Ik heb al zo'n 20 speedstestjes gedaan op verschillende plaatsen (was nieuwsgierig).
alleen in oud zuid bij mijn school haal 32 mb/s. Op de overige plaatsen in amsterdam (osdorp, geuzenveld, centrum, sloten) haal ik net aan 8 mb/s. En nergens heb ik binnenshuis LTE. Op de plek waar ik die 32 mb/s haal daar had ik overigens ook maar 1 streepje bereik. Met die snelheid zit het dus wel goed, maar omdat ik nooit vol bereik heb merk ik dat mijn batterij een stuk minder lang mee gaat. En ik wil niet 3G gaan gebruiken omdat ik anders na 8 uur mijn htc one moet opladen, terwijl die met 3G 16 uur haalt. Ik wach wel op de update, hopelijk heeft t-mobile deze snel klaar.

groetjes
Reputatie 1
ohja, ik heb een 2GB bundel, dus ik hoor de 30 mb/s te halen. Dus ik haal de max snelheid. 
Reputatie 6
Badge +13
Dat is wel laag.. 

Met 3G haal je in Amsterdam 12MB/s. Wat ik heb gehaald ten minste. :)
Zou je dan niet beter 3G kunnen gebruiken tot dat die update arriveerd? 
Reputatie 1
Ja ik gebruik nu ook 3G, om zo de dag door te komen met mijn batterij. Wel jammer want ik mag nu vroeg gebruik maken van 4G, en dan is er dit gezeur. Heb jij wel vol bereik? Althans meer dan 1a 2 streepjes met 4G? En wat betreft 3G haal ik nooit meer dan 8 mb/s in amsterdam.
Reputatie 6
Badge +13
@dutchless

Ik woon niet in de Randstad. :p
Bij mij wordt 4G pas in mei 2014 geactiveerd. 

Beter dan in een dorp in Gelderland. Kom nooit boven de 6.3 MB/s.

Nu maar hopen dat die update voor de HTC One snel wordt uitgerold. 🙂
Reputatie 1
Jaa, ik hoop dat ze snel komen. In ieder geval voor 18 november, zodat ik daarna hopelijk goed gebruik kan maken van 4G! Wel vervelend dat jij dan nog zo lang moet wachten op 4G.
Reputatie 2
Vandaag gemerkt dat 4G het inmiddels in Rotterdam (ook op Zuid) en Utrecht doet.
Reputatie 4
Vandaag gemerkt dat 4G het inmiddels in Rotterdam (ook op Zuid) en Utrecht doet.

ook er net vlak onder, in ridderkerk. ik denk alleen dat het even een test was want ik ben daarna weer gedegradeerd tot 3G. dus denk dat 18 nov. de volledige werking word aangezet.
Reputatie 1
Hadde jullie ook maar 1 streepje bereik?
Reputatie 4
kheb altijd 1 tot 3 streepjes bereik als ik thuis ben. maar tot zover ik weet komt dat meer vanwege het feit dat er een zendmast pleiten is in mijn omgeving.
Reputatie 6
Badge +13
Hallo @storm 91 

Inderdaad, 4G wordt daar pas op 18 november geactiveerd. 
Een paar plaatjes van hoe het er nu uitziet, en over 3 maanden. 
Nu: 
https://forum.t-mobile.nl/attachment.php?attachmentid=1804&stc=1&d=1384013195
Binnen 3 maanden: 
https://forum.t-mobile.nl/attachment.php?attachmentid=1805&stc=1&d=1384013240

Het zal in iedergeval niet meer lang duren. 🙂
Reputatie 4
@leroy98ecker

tot zover ik 4G heb kunnen gebruiken is het wel wat sneller in de apps. laadtijd is voor de meeste nog maar hooguit 1 of 2 seconden, dus kan bijna niet wachten tot het echt gaat werken :D
Reputatie 6
Badge +13
@storm91

Dat zeker! :) 

Alles gaat sneller de webpagina's, apps etc. 

Ik heb nog niet zo veel aan 4G. 
Heb de N7100 versie uit oktober 2012, zit geen 4G op. 
Mag volgend jaar september gebruik maken van 4G, omdat ik dan mag verlengen. :) 
Dat duurt nog wel eventjes.. 
Reputatie 4
@leroy98ecker

ach, als je in het oosten woont en niet rond de steden, moet je toch nog even wachten. en 3G is opzich ook nog prima lijkt me.
Reputatie 1
Het is idd zeker sneller. Apps starten snel op, en filmpjes zijn helemaal geladen bij het openen. Misschien een domme vraag, maar ik snap niet waarom op mijn vriends htc one er 4G bij verbinding staat, en bij mij LTE. Het is hetzelfde, maar waarom niet bij allebei 4G of LTE?
@ dutchless

Fijn dat 4G je zo goed bevalt! Dit soort aanduidingen kan per toesteltype of software-versie verschillen, dat is de keus van de fabrikant van het toestel. Uiteindelijk komt het gelukkig op hetzelfde neer! 😉
Reputatie 7
Badge +9
@dutchless

Is het toevallig zo dat het ene toestel branded, en het andere unbranded is? Dat zou het verschil verklaren. In principe is op deze snelheden LTE en 4G hetzelfde. (technisch gezien is het op 50mbps nog LTE, maar dat wordt bijzonder technisch.)

Voor zover ik kan zien ontvangt de One gewoon de 1800mhz band. Waarschijnlijk staat in de kernel het voltage naar de 4G radio te laag, dit moet inderdaad met een update worden aangepast.

In Rotterdam haal ik aan de Witte de Withstraat 100% 4G signaal, nu op Utrecht CS niet alleen éindelijk bereik, maar zelfs 40% 4G! Kan ik eindelijk de Reisplanner checken zonder tegen een 'no service' error aan te lopen.
Reputatie 1
@dutchless

Is het toevallig zo dat het ene toestel branded, en het andere unbranded is? Dat zou het verschil verklaren. In principe is op deze snelheden LTE en 4G hetzelfde. (technisch gezien is het op 50mbps nog LTE, maar dat wordt bijzonder technisch.)

Voor zover ik kan zien ontvangt de One gewoon de 1800mhz band. Waarschijnlijk staat in de kernel het voltage naar de 4G radio te laag, dit moet inderdaad met een update worden aangepast.

In Rotterdam haal ik aan de Witte de Withstraat 100% 4G signaal, nu op Utrecht CS niet alleen éindelijk bereik, maar zelfs 40% 4G! Kan ik eindelijk de Reisplanner checken zonder tegen een 'no service' error aan te lopen.

@ShadowLea 

Ja klopt, de een was unbranded, de mijne branded. Ik vind het LTE teken zo krot staan, ik heb liever een klein 4G teken. Hopelijk is na de update het bereik overal goed!
Ik heb nog een oud toestel (Samsung galaxy note 1) Anderhalf jaar oud. Kan ik 4G ook op dit toestel instaleren of zou ik moeten wachten tot ik een nieuw toestel kan kiezen????
Reputatie 1
De note 1 is niet 4g Ready. Bovendien installeer je 4G niet. Je ontvangt het vanzelf 🙂 Maar een ander toestel is dus de oplossing.
Reputatie 5
Badge +11
Op 18 november lanceert T-Mobile 4G officieel, maar op veel plaatsen is het inmiddels al geactiveerd. Daarom ben ik (en een aantal andere klanten) erg benieuwd wat jullie van het nieuwe 4G netwerk vinden! Alles kan: Speedtestjes, je ervaringen met videobellen, reactietijd van het netwerk, laat het vooral allemaal hier weten. Voldoet het netwerk aan je verwachtingen? 🙂

Reageer