Beantwoord

WD Elements 6 terra

  • 7 December 2019
  • 1 reactie
  • 272 Bekeken

Hoi, 

Vandaag heb ik geprobeerd om om een Western Digital Elements 6 terra usb drive, aan te sluiten op mijn Huwawei HG659 router. Helaas word deze drive niet weergeven via het FTP verdeelpad. Als ik een andere USB drive van 2 terrasbyte aansluit dan word deze wel keurig netjes weergeven. Kan het zijn de dit modem niet overweg kan met grotere HD's? De 6 terra drive is voorzien van een type 3 micro usb, en de 2 terra drive is voorzien van een USB B aansluiting. Is dit wellicht het obstakel?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie's

 

grt, Roy

 

icon

Beste antwoord door yalerta 8 December 2019, 20:36

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +5

Dat de schijf te groot zou zijn is mogelijk.

Misschien trekt de drive teveel stroom (>0,65 A) Oh nee, die WD elements heeft aparte netvoeding.

Alle toegangsrechten goed ingesteld?

Ook ergens gevonden dat de HG met oude SMB1.0 werkt maar dat is bij Windows om veiligheidsreden uitgeschakeld. Maar die 2 TB werkt wel.?

De USB aansluiting 2 of 3 mag geen beletsel zijn. Blauwe USB 3 poort heeft paar contactjes meer waardoor er een hogere snelheid te bereiken is. Je zegt dat het een micro usb 3.0 is, dat is dus een USB micro stekker met een extra stekkerdeel erin verwerkt.

 

 Een USB 2 aansluiting maakt geen gebruik van die hogere snelheid maar 2 en 3 zijn op de A stekker wel onderling verwisselbaar.

Reageer