Vraag

Wegvallende Verbinding 4G tijdens bellen

• 13 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 325 Bekeken

Als ik bel naar willekeurige personen dan bel ik via 4G, maar op moment van gesprek valt 4g weg
waardoor ik als ik dan bijvoorbeeld een reis wil plannen omdat degene aan de telefoon iets wil afspreken op een bepaalde locatie .dan kan ik dit niet nakijken. tot frustratie toe . Zie screenschot

ik heb op de site gezien dat 4g bellen er juist voor is dan internetten en bellen via 4g tegelijk kan.

ik heb een samsung s10

2x een nieuw nummer gekregen en 2x nieuwe simkaart gehad maar dit verhelpt het probleem niet.

Volgens de technische dienst zou 4g bellen volledig werken in oktober 2019 maar helaas.

soms wel soms niet . op verschiilende locaties

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste @Flowbow95

Begrijp ik het goed dat het soms wel werkt? Dat je toestel dus goed ingesteld staat?
Bij onvoldoende 4G dekking kan je telefoon terugschakelen naar 3G voor bellen en heb je tijdelijk geen data verbinding tijdens het gesprek.

Groet, Folkert
Reputatie 6
Badge +4
Hallo @Flowbow95

Bellen via 4G werkt bij mij wel gewoon maar je kunt voorlopig wel bellen via 4G uitzetten bij mobiele netwerken, je zult dan geen problemen moeten hebben en dan later kan je het weer inschakelen.
Reputatie 4
Badge +4
Als de ontvanger niet 4G kan bellen (door keuze van toestel/abonnement/provider) dan wordt er een 3G verbinding gelegd. Zou dat het geval kunnen zijn?
Reputatie 7
Badge +18
En als aanvulling op @pipodeclown_2 :

Als jouw toestel terugschakelt naar 3G omdat het 4G signaal even te zwak is dan gaat ie in het lopende gesprek niet meer terug naar 4G
Reputatie 7
Badge +18
Als de ontvanger niet 4G kan bellen (door keuze van toestel/abonnement/provider) dan wordt er een 3G verbinding gelegd. Zou dat het geval kunnen zijn?

De tegenpartij hoeft geen VoLTE te hebben. Jij kunt dan wel een VoLTE verbinding hebben. Dus eenzijdig.
Je zult dan niet de verbeterde geluidskwaliteit ervaren maar je hebt wel data tijdens het bellen.

Reageer