Beantwoord

Weinig bereik in lift op mijn werk

• 20 januari 2016
  • 6 reacties
  • 715 Bekeken

Hoi,

Ik heb geen Bereik met mijn smartphone in de liften op mijn werk. Wel in het kantoor zelf.

ik werk in een gebouw dat heet Eneco hoofdkantoor

de postcode van die plaats is 3068 AV maarten meesweg 5 rotterdam

ik zie dat er masten van 3G 1800 mhz in de buurt zit maar geen 3G 900 mhz
icon

Beste antwoord door Mark_K 21 januari 2016, 13:39

Hallo Therobster87,

Welkom op ons forum. Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt dat jouw verbinding in de lift wegvalt.

Zo wordt je weer keihard geconfronteerd met het feit dat mobiele telecommunicatie op radiotechniek berust. En helaas, radiogolven en staalconstructies mogen elkaar niet zo.

Oplosbaar is het wel door middel een indoor cell. Hierdoor krijg je in het gebouw waar je werkt lokaal indoor dekking. Op aanvraag zal T-Mobile een offerte uitbrengen om indoor cellen te installeren in jouw bedrijf waarmee het probleem wordt aangepakt.

Het hoofdkantoor van T-Mobile in Den Haag bijvoorbeeld heeft eigen indoorcellen in elk gebouw. Hierdoor hebben we in onze liften geen dekkingsproblemen.

Groetjes van Mark
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Het probleem met liften is, dat ze werken als een Faraday-kooi. Daar door worden de signalen geblokkeerd. Dit probleem heb ik (en waarschijnlijk heel veel mensen) ook in liften.

Helaas kan T-Mobile daar niks aan doen 😞 de liften blokkeren helaas teveel signaal, de enige oplossing is de lift van plastic maken.

Groet,
Reputatie 3
Dus de trap nemen, schijnt ook nog gezond te zijn!
Bedankt voor het advies maar ik werk op de 9de verdieping.
Reputatie 2
De 1800MHz masten zijn dus van onder andere T-Mobile. 900MHz zijn Vodafone en KPN en de kans bestaat dat collega's die van die netwerken gebruik maken wel gewoon bereik hebben in de lift. Er zit namelijk op zich wel aardig wat metaal in een lift, maar een echte kooi van Faraday is het in de regel niet. Hetzelfde geldt voor de betonwapening in je huis. Gelukkig, want anders zou je altijd naar buiten moeten lopen om te bellen of gebeld te kunnen worden. Waar het metaal wel voor zorgt is dat radiosignalen weerkaatst worden en dat zorgt voor storingen. Interferentie met een duur woord. Vuistregel is dat hoe hoger de frequentie, des te groter de effecten van interferentie. Maar inderdaad, T-Mobile kan daar niks aan veranderen.
Badge +5
Liften zijn inderdaad een drama. Enige oplossing zou zijn een antenne in de lift zelf. Alleen dit is bijzonder lastig, omdat een lift beweegt en het dan via de flexibele kabel moet lopen van de lift naar de machine-kamer. Een (nood)telefoon of zelfs een dectzender gaat wel (vooral een dectzender kwam ik laatst tegen in een lift), maar een GSM antenne betrouwbaar laten werken in een lift gaat hem gewoon niet worden. En best duur waarschijnlijk.
Reputatie 4
Badge
Hallo Therobster87,

Welkom op ons forum. Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt dat jouw verbinding in de lift wegvalt.

Zo wordt je weer keihard geconfronteerd met het feit dat mobiele telecommunicatie op radiotechniek berust. En helaas, radiogolven en staalconstructies mogen elkaar niet zo.

Oplosbaar is het wel door middel een indoor cell. Hierdoor krijg je in het gebouw waar je werkt lokaal indoor dekking. Op aanvraag zal T-Mobile een offerte uitbrengen om indoor cellen te installeren in jouw bedrijf waarmee het probleem wordt aangepakt.

Het hoofdkantoor van T-Mobile in Den Haag bijvoorbeeld heeft eigen indoorcellen in elk gebouw. Hierdoor hebben we in onze liften geen dekkingsproblemen.

Groetjes van Mark

Reageer