Beantwoord

wel signaal en 3G icoon maar kan niet bellen en internetten 5403

Reputatie 2
Hallo.

Sinds woensdag kan ik op de postcode 5403 niet bellen en gebeld worden via 3G. internet werkt ook niet. Via 2G werkt het wel. ik zie wel een signaal wat erg goed is en ook een 3G icoon, maar kan niks ermee. Het rare is dat wanneer ik buiten 5403 ga het 3G wel werkt voor alleen bellen. intenetten gaat dan ook niet via 3G want je ziet het 3G icoon veranderen in hspda.

Heb ks al gebeld, maar kreeg niet het idee dat ze me serieus namen. Het ligt voor 100% zeker aan het netwerk, want op 2 andere tel met een Ben abo (T mobile) is het zelfde probleem aan de hand.
cellnr is 49323600:204:16

Wie herkent dit probleem. 5403 is Uden trouwens. Voor woensdag heeft het altijd probleemloos gewerkt. Heeft het te maken met de werkzaamheden voor 4G

gr Fred
icon

Beste antwoord door focusboy 26 oktober 2013, 10:39

Even een update.

Tot mijn verbazing werkt alles weer normaal zoals het schijnt. Kan weer bellen en gebeld worden via 3G en internetten werkt ook weer. Wel schakelt hij dan terug naar hspda want het 3G icoon verander dan in een H. Bij bellen niet zoals het er nu uit ziet.
Even aankijken of het zo blijft.:o
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Hoi Fred, 

Er kan altijd een storing in een mast zijn bij jou in de omgeving. 
Met betrekking tot werkzaamheden op 4G durf ik je niet te zeggen, want ik heb dat niet inzichtelijk. 
Er kunnen natuurlijk ook werkzaamheden geweest zijn aan de reguliere mast bij jou in de omgeving. 
Ik heb op de website dat in ieder geval niet kunnen vinden dat er werkzaamheden verricht zijn/ worden. 

Heb je al getracht om je telefoons eens uit-aan te zetten. Mogelijk reset je telefoon zich dan en zoekt hij wel weer goede verbinding! 
Ik hoor het graag van je als je nog steeds problemen ervaart op je locatie. 
Groetjes Tribaltim
Reputatie 2
Het gaat niet over 1 telefoon maar 3.

Heb echt alles geprobeerd, tot zelfs een nieuwe tel te nemen die ik toevallig nog had liggen. Ze vertonen allemaal de zelfde kuren.
Het makt niet uit of het abo van T mobile is of van Ben.
ik kwam er woensdag toevallig achter omdat ik via mijn vrouw der tel ( vodafoon) gebeld werd of ik mijn tel uit had staan. Dit was niet het geval. Het was me wel opgevallen dat het erg rustig was, terwijl ik normaal meerdere keren per dag gebeld wordt door klanten.
Zoals ik al aangaf is er wel vol signaal, maar kan er niks mee. Zelfs een whatsapp versturen gaat niet. Via wifi of 2G werkt alles prima bij alle 3 de abo's.

Ik kan me voorstellen da ze bij T mobile niks vreemds merken aan het netwerk, want er is vol dignaal maar je kan er niks mee. 

Gr Fred
Reputatie 2
Even een update.

Tot mijn verbazing werkt alles weer normaal zoals het schijnt. Kan weer bellen en gebeld worden via 3G en internetten werkt ook weer. Wel schakelt hij dan terug naar hspda want het 3G icoon verander dan in een H. Bij bellen niet zoals het er nu uit ziet.
Even aankijken of het zo blijft.:o
Reputatie 6
Badge +16
@focusboy

Mooi dat het is opgelost! Het schakelen naar HSDPA is trouwens juist een verbetering ten opzichte het 3G. Als je de melding H bovenin je scherm ziet dan kan je hogere snelheden behalen dan met het 3G netwerk. 🙂
Reputatie 2
Klopt helemaal. is mij ook al opgevallen.
Ben blij dat het weer werkt.

gr Fred
Reputatie 2
Vandaag in postcode 5453 ( langenboom) het zelfde probleem als hierboven  Batterij van mijn phone liep als een gek leeg. 2G werkt wel.
Terug in mijn eigen locatie (5403 uden) was alles weer ok.

gr Fred
Reputatie 6
Badge +16
@focusboy

Dat is vreemd! Had je jouw toestel een keer uit en weer aan gezet toen je op die locatie was? Heb je het inmiddels nog een keer kunnen testen? Ik ben benieuwd naar je reactie. 🙂
Reputatie 2
Hallo Razza.

Niet uit en aangezet( niet aan gedacht), maar wel vliegmodus aan en weer uit. dat werkte niet. Aan en uitzetten werkte tijdens de storing in uden ook niet. Had het probleem in Uden toen met een abo van Ben en T mobile in div telefoons.
2g werkte wel, maar 3G niet. 

Terug in Uden werkte alles weer normaal zonder iets aan mijn toestel gedaan te hebben. Weet niet of je nog meer meldingen hebt gekregen van die postcode.

Gr Fred

Reageer