Beantwoord

Wie heeft ervaring met 4G USB?

• 15 februari 2016
  • 20 reacties
  • 644 Bekeken

Hallo aangezien ik woon in buitengebied, en ik maak veel gebruik van PC en deze heeft geen snelle internet.
En aangezien op korte termijn niet snelle internet kan wordt aangeboden.
Ben ik gaan kijken voor alternatief, en ik kwam uit bij 4G USB en dat samen met prepaid van t-mobile!
Zou ik graag ervaring willen weten van gebruikers op deze manier.
Kan dit wel, en heb ik dan ook goede verbinding en snel en kan dat allemaal via prepaid?
Wat zijn snelheid van Down/Up? Die van mij is nu op dit momenteel Down:4/Up:0,5 !! Dat is erg laag.
Heb je echt 4G USB nodig? Of kan het via Smartphone? Maar ik lees tegenstrijdig berichten op het forum, maar die is 4 jaar oud. Dus vraag ik het even weer of dat het wel mag met smartphone?

Wat zijn de kosten voor prepaid? En om hoeveel data gaat het? Ik snap wel dat ik data moet kopen om kunnen internetten met gebruik van 4G USB. Maar hoe gaat dat met Smartphone?

Ik hoop dat jullie deze vragen kan beantwoorden.
icon

Beste antwoord door ShadowLea 15 februari 2016, 13:15

4G USB? Bedoel je een Dongel?

Volgens mij werkt het oude Web'n'Walk principe al jaren niet meer, ik kon destijds de driver al niet eens meer installeren op Windows 7.

Je kan eventueel kijken naar een MiFi met LAN poort.

Maar ik vrees dat dit meer problemen op gaat leveren dan dat het oplost. 1.5GB is voor een PC véél te weinig, je verbruikt gemiddeld voor alleen elke dag 3 uur Facebooken al 20GB per maand.

En dat is als je een adblocker gebruikt in een geoptimaliseerde browser als Firefox en Chrome. Als je geen Adblocker gebruikt, en je gebruikt Microsoft Edge (of, *shudder* IE), mag je uit gaan van zo'n 40GB.

Windows Updates is niet zo'n probleem. Als je onder Geavanceerde Instellingen van de Internetverbinding de Gemeterde Verbinding optie aan zet, worden alle Windows updates op dat netwerk geblokkeerd. Ja, ook in 10 Home.

Een andere vaste lijn provider is ook geen optie?
Bekijk origineel

20 reacties

Hallo aangezien ik woon in buitengebied, en ik maak veel gebruik van PC en deze heeft geen snelle internet.
En aangezien op korte termijn niet snelle internet kan wordt aangeboden.
Ben ik gaan kijken voor alternatief, en ik kwam uit bij 4G USB en dat samen met prepaid van t-mobile!
Zou ik graag ervaring willen weten van gebruikers op deze manier.
Kan dit wel, en heb ik dan ook goede verbinding en snel en kan dat allemaal via prepaid?
Wat zijn snelheid van Down/Up? Die van mij is nu op dit momenteel Down:4/Up:0,5 !! Dat is erg laag.
Heb je echt 4G USB nodig? Of kan het via Smartphone? Maar ik lees tegenstrijdig berichten op het forum, maar die is 4 jaar oud. Dus vraag ik het even weer of dat het wel mag met smartphone?

Wat zijn de kosten voor prepaid? En om hoeveel data gaat het? Ik snap wel dat ik data moet kopen om kunnen internetten met gebruik van 4G USB. Maar hoe gaat dat met Smartphone?

Ik hoop dat jullie deze vragen kan beantwoorden.

Het moet wel werken bij Windows 10 !!
Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Als je een smartphone met 4G hebt, kun je gewoon de verbinding 'tetheren' (delen), dit kan via USB of via een wifi hotspot. Je hoeft hier voor geen extra programma's te installeren op je computer.

Prepaid heeft maximale snelheid van 15 Mbps down en 3 Mbps up. Deze snelheid wordt meestal wel gehaald, mits je een 4G verbinding hebt. Als je maar 3G hebt, is je snelheid ook maximaal 15/3 Mbps, maar dat wordt niet altijd gehaald (gemiddeld tussen 6 en 13 Mbps down).

Hier kun je de PrePaid internet bundels bekijken. De grootste bundel is 1,5 GB. Dit is niet erg veel voor het gebruik op de PC.

Je moet er rekening mee houden dat je computer automatisch vaak filmpjes (vaak op hoge kwaliteit) afspeelt, Windows Updates automatisch draait, websites worden geoptimaliseerd voor desktop gebruik, dus die zijn vaak veel groter dan mobiel.

Ik hoop dat ik je vragen hebt beantwoord, als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Groet,
Reputatie 7
Badge +9

Volgens mij werkt het oude Web'n'Walk principe al jaren niet meer, ik kon destijds de driver al niet eens meer installeren op Windows 7.

Maar ik vrees dat dit meer problemen op gaat leveren dan dat het oplost. 1.5GB is voor een PC véél te weinig, je verbruikt gemiddeld voor alleen elke dag 3 uur Facebooken al 20GB per maand.

En dat is als je een adblocker gebruikt in een geoptimaliseerde browser als Firefox en Chrome. Als je geen Adblocker gebruikt, en je gebruikt Microsoft Edge (of, *shudder* IE), mag je uit gaan van zo'n 40GB.

Windows Updates is niet zo'n probleem. Als je onder Geavanceerde Instellingen van de Internetverbinding de Gemeterde Verbinding optie aan zet, worden alle Windows updates op dat netwerk geblokkeerd. Ja, ook in 10 Home.

Hartstikke bedankt voor alle antwoord, en dit is dus geen goede idee blijkbaar.
Zou het wel heel mooi vinden als voor mensen geen snelle internet kan krijgen ,
een mooie abonnement kan aanbieden zonder beperking van data! Dan is het alle probleem voor mensen die in het buitengebied wonen of mensen die helemaal geen internet hebben of behoorlijk langzaam internet. Maar voorlopig is het dus helemaal onverstandig.
Reputatie 7
Badge +20
Hey WhatsBell,

Wat wij aanbieden is inderdaad niet echt bedoeld om mee te internetten op je computer, ook al hebben we een stabiel en snel netwerk!

De bundels die we op het moment aanbieden zijn niet toereikend genoeg om op je computer te kunnen gebruiken. ShadowLea heeft je hier ook al een haarfijne uitleg over gegeven en ik zie dat dit ook voor jou duidelijk is. :)

Zoals je overigens wel merkt is er hier veel expertise aanwezig, misschien kunnen we wel verder helpen met een alternatief? Ik zie dat ShadowLea al het een en ander heeft geopperd!

Nee helaas op dit adres is het maximale 6 mb download! Het kan niet sneller!
In de hoop dat in de toekomst dat hier ook glasvezelkabel word aangelegd, maar dat hangt helemaal van gemeente af. Maar voor normaal internet en 720p video en SD netflix moet helemaal wel lukken. Maar je snapt natuurlijk wel voor deze tijd wel handig is om minimaal 50 MB download - 50 MB upload of hoger. Daarom vroeg ik me zich af of het kan met usb stick met simkaart. Maar zoals ik het antwoord terug lees is inderdaad onverstandig. Tegen die tijd dat gemeente groen licht geef zit ik vast aan maximale snelheid van 6 MB download.

Nee helaas op dit adres is het maximale 6 mb download! Het kan niet sneller!
In de hoop dat in de toekomst dat hier ook glasvezelkabel word aangelegd, maar dat hangt helemaal van gemeente af. Maar voor normaal internet en 720p video en SD netflix moet helemaal wel lukken. Maar je snapt natuurlijk wel voor deze tijd wel handig is om minimaal 50 MB download - 50 MB upload of hoger. Daarom vroeg ik me zich af of het kan met usb stick met simkaart. Maar zoals ik het antwoord terug lees is inderdaad onverstandig. Tegen die tijd dat gemeente groen licht geef zit ik vast aan maximale snelheid van 6 MB download.

Maar ik haal altijd maximaal 4 mb en dat continu met download. Upload is hier veel lager iets van 0,3 a 0,4 MB ! Dus mensen met snelle internet mogen dankbaar zijn dat ze niet deze problemen hebben hoor! 😃
Ik zou wel eentje oplossing weten en dat is ipad air 2 met 4G aanschaffen, en dan heb ik toch snelle internet en deze werkt toch heel anders. Of zie ik het verkeerd?
Reputatie 6
Gaat het nog steeds om snel internet te krijgen thuis?

Wat is op dit moment precies je situatie. Werkelijke en wenselijke situatie?

T-Mobile heeft/had een Pilot lopen mbt 4G thuis. Zie ook HIER. Echter zijn de aanmeldingen al reeds gestopt. Ik zal eens navraag doen of dit nog loopt en hoe de stand van zaken is.
Gaat het nog steeds om snel internet te krijgen thuis?

Wat is op dit moment precies je situatie. Werkelijke en wenselijke situatie?

T-Mobile heeft/had een Pilot lopen mbt 4G thuis. Zie ook HIER. Echter zijn de aanmeldingen al reeds gestopt. Ik zal eens navraag doen of dit nog loopt en hoe de stand van zaken is.

KPN had hier ook dat soort hetzelfde idee gehad, maar wat echter tegenhield is prijs en datalimiet!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi WhatsBell,

Volgens mij zie je dat niet verkeerd hoor, alleen is dat wel iets anders dan waar je het topic over gestart bent.

Met een iPad zou je inderdaad gewoon kunnen internetten, maar dit werkt anders dan een PC, aangezien je dan niet kunt downloaden of continu streamen. Stel dat je dus een avondje (laten we zeggen 3 uur) je iPad zou gebruiken om TV te streamen, dan kom je al uit op zo'n 1800 MB, dan gaat het hard met je databundel.

Om je een duidelijk advies te kunnen geven, zou het dus handig zijn als je zou kunnen aangeven waar je de iPad precies voor zou willen gebruiken en hoe intensief je dataverbruik is. Dan kunnen we met je meedenken of het een handige oplossing is! :)

De pilot waar Koen het over had in zijn bericht is op dit moment gesloten voor inschrijvingen en wordt op dit moment verder getest. We zijn ook bezig met een ander experiment om te kijken hoe dat werkt, misschien komt daar uiteindelijk iets nuttigs voor jou uit!
Hoi WhatsBell,

Volgens mij zie je dat niet verkeerd hoor, alleen is dat wel iets anders dan waar je het topic over gestart bent.

Met een iPad zou je inderdaad gewoon kunnen internetten, maar dit werkt anders dan een PC, aangezien je dan niet kunt downloaden of continu streamen. Stel dat je dus een avondje (laten we zeggen 3 uur) je iPad zou gebruiken om TV te streamen, dan kom je al uit op zo'n 1800 MB, dan gaat het hard met je databundel.

Om je een duidelijk advies te kunnen geven, zou het dus handig zijn als je zou kunnen aangeven waar je de iPad precies voor zou willen gebruiken en hoe intensief je dataverbruik is. Dan kunnen we met je meedenken of het een handige oplossing is! :)

De pilot waar Koen het over had in zijn bericht is op dit moment gesloten voor inschrijvingen en wordt op dit moment verder getest. We zijn ook bezig met een ander experiment om te kijken hoe dat werkt, misschien komt daar uiteindelijk iets nuttigs voor jou uit!

Dat experiment van tijdelijk internet lijkt mij zeker interessant, want voor 50GB internet voor het weekend bundel kopen, dan kan ik wel met 4G Dongel op PC alleen in het weekend snelle internet gebruiken. Of gaat het toch ook heel hard met data, of valt het mee? 50GB in het weekend , raak je die dan makkelijk op of niet? Dat lijkt mij zeer interessant. Alleen heb ik nog niet 4G dongel , dat is het probleem, maar ik wil het graag proberen. Om te kijken of dat wel goed werkt en of niet te snel gaat met databundel en snelheid etc.
Reputatie 4
Badge +7
Wat te denken van een MiFi, dan hoef je geen Ipad aan te schaffen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi WhatsBell,

Met 50 GB kun je wel aardig uit de voeten hoor! Dan moet je een heleboel downloaden! 😉

Op dit moment is het testen al aan de gang, aan de hand van de bevindingen wordt er dan gekeken wat we wel en niet gaan aanbieden. Hopelijk komt er dan een mooie bundel in ons assortiment waar jij mee aan de slag kunt!

Je kunt een dongel ook apart aanschaffen, maar wellicht is het handiger om het experiment af te wachten, zodat je weet wat je daarop kunt gebruiken.

@Toetsie

Dat is inderdaad een optie, maar dan ben je wel afhankelijk van die grote databundels waar we mee aan het testen zijn. De databundels die we namelijk op dit moment aanbieden zijn niet bedoeld om op je PC te gebruiken, daar ben je dan snel doorheen.. Bedankt in ieder geval voor het meedenken! Keep the suggestions flowing!
Hoi WhatsBell,

Met 50 GB kun je wel aardig uit de voeten hoor! Dan moet je een heleboel downloaden! 😉

Op dit moment is het testen al aan de gang, aan de hand van de bevindingen wordt er dan gekeken wat we wel en niet gaan aanbieden. Hopelijk komt er dan een mooie bundel in ons assortiment waar jij mee aan de slag kunt!

Je kunt een dongel ook apart aanschaffen, maar wellicht is het handiger om het experiment af te wachten, zodat je weet wat je daarop kunt gebruiken.

@Toetsie

Dat is inderdaad een optie, maar dan ben je wel afhankelijk van die grote databundels waar we mee aan het testen zijn. De databundels die we namelijk op dit moment aanbieden zijn niet bedoeld om op je PC te gebruiken, daar ben je dan snel doorheen.. Bedankt in ieder geval voor het meedenken! Keep the suggestions flowing!

Ik wacht even af, David! Benieuwd!! 🙂
Reputatie 7
Badge +9

*kuch* Niet echt.

Dat is 1 seizoen van 22 afleveringen á 45min in 720P (Dus nog niet eens Full HD.)

Zoveel verbruikt één seizoen Netflix op 720P dus ook.
Reputatie 6
Pussy :P

Reputatie 7
Badge +9
Pussy :P

Zegt degene met maar 1.6GB. Pffff, sissy. :8

Je realiseert je hopelijk wel dat die 114GB in +-2 uur was? Dat is Newsleecher, daar download je mee 😛 114GB was mijn queue, niet mijn totale dataverbruik 😛
Reputatie 6
Hehehe, altijd baas boven baas he 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Hehehe, altijd baas boven baas he :)

Evidently. 😉 😛

Reageer