Beantwoord

Zeer slechte dekking mobiel netwerk


Goedemiddag T-Mobile,

Ik ben nu al bijna 1,5 jaar een netjes betalende klant van T-mobile(voor 46 euro p.m.), maar toch zint me 1,5 jaar iets niet. Ik heb al vanaf het begin zeer slecht bereik thuis, maar ook in openbare gelegenheden. Zo gauw het drukker is, (lees: meerdere mensen met telefoon bij elkaar) is het bereik zeer slecht. 3G internet behoord dan niet meer tot de mogelijkheden. Een voorbeeld hiervan is de bioscoop, voor de ingang doet het internet het nog perfect maar eenmaal op de trap(waar het dus drukker wordt) is het gedaan met het internet. Dit geld ook voor veel andere gebouwen.

Ik heb eind vorig jaar gebeld en toen is de belofte gedaan dat de dekking verbeterd zou worden. Echter is dit tot op heden niet gebeurd.

Nu is de situatie zo dat ik na de zomer me kan gaan orienteren op een nieuwe telefoon, echter is nog maar net de vraag of ik dan klant van T-Mobile zal blijven.
Ik erger me namelijk dood dat dit nog steeds niet opgelost is en wel de volle pond moet betalen in de maand.

Is het anders een mogelijkheid dat ik mijn pakket naar beneden kan schroeven, zodat ik minder belminuten heb, hetzelfde internet, gratis onbeperkt internet?
Zo hoef ik in ieder geval niet 46 euro per maand af te tikken voor internet wat het heel vaak niet eens doet.

Met vriendelijke groet,

Stan
icon

Beste antwoord door WillemE 16 april 2014, 09:37

@ Stanow10

Dank voor je reactie. Het is nog niet bekend wanneer 4G beschikbaar zal zijn in jouw postcodegebied, maar dit zal nog wel de nodige tijd in beslag nemen.

Ik heb je klantgegevens even gecontroleerd en ik zie dat er nooit een netwerkonderzoek is uitgevoerd. Wanneer je structureel problemen ervaart thuis, adviseer ik je dan ook om hier een melding van te maken via onze dekkingskaart. Een netwerkspecialist zal dit dan namelijk gaan onderzoeken en voorziet je dan binnen circa 2 weken van een terugkoppeling. Mocht de dekking inderdaad ondermaats zijn, dan zullen we je een passende oplossing of alternatief bieden. Laat maar even weten of het is gelukt!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Lijkt me eerder dat het internet slechter word doordat je je in een gebouw met x aantal muren bevindt dan dat het komt doordat er veel mensen bij elkaar zitten

Lijkt me eerder dat het internet slechter word doordat je je in een gebouw met x aantal muren bevindt dan dat het komt doordat er veel mensen bij elkaar zitten



Dan alsnog is het belachelijk dat ik betaald voor zulke slechte dekking. 
Reputatie 5
Badge +11
@Stanow10
Vervelend dat je niet optimaal gebruik kunt maken van je mobiele internetverbinding! :(
T-Mobile is op het moment bezig met het netwerkprogramma "Samen Meer Bereiken", waarmee alles in het netwerk wordt vervangen. Hierdoor gaat o.a. de dekking binnen gebouwen sterk verbeteren. Ik wil je aanraden om op de 4G pagina je postcode in te voeren. De datum waarop 4G beschikbaar is laat namelijk zien wanneer alle werkzaamheden (dus ook voor 2G en 3G) bij jou in de buurt zijn afgerond en je dekking zal verbeteren. Wil je laten weten wat de uitkomst is?

@Stanow10
Vervelend dat je niet optimaal gebruik kunt maken van je mobiele internetverbinding! :(
T-Mobile is op het moment bezig met het netwerkprogramma "Samen Meer Bereiken", waarmee alles in het netwerk wordt vervangen. Hierdoor gaat o.a. de dekking binnen gebouwen sterk verbeteren. Ik wil je aanraden om op de 4G pagina je postcode in te voeren. De datum waarop 4G beschikbaar is laat namelijk zien wanneer alle werkzaamheden (dus ook voor 2G en 3G) bij jou in de buurt zijn afgerond en je dekking zal verbeteren. Wil je laten weten wat de uitkomst is?



Hallo Dennis,

Als ik mijn postcode invoer krijg ik als uitkomst " 4G is nog niet beschikbaar". Ik neem dus niet aan dat dit binnekort beschikbaar zal zijn. 
Reputatie 4
@ Stanow10

Dank voor je reactie. Het is nog niet bekend wanneer 4G beschikbaar zal zijn in jouw postcodegebied, maar dit zal nog wel de nodige tijd in beslag nemen.

Ik heb je klantgegevens even gecontroleerd en ik zie dat er nooit een netwerkonderzoek is uitgevoerd. Wanneer je structureel problemen ervaart thuis, adviseer ik je dan ook om hier een melding van te maken via onze dekkingskaart. Een netwerkspecialist zal dit dan namelijk gaan onderzoeken en voorziet je dan binnen circa 2 weken van een terugkoppeling. Mocht de dekking inderdaad ondermaats zijn, dan zullen we je een passende oplossing of alternatief bieden. Laat maar even weten of het is gelukt!

Reageer