Beantwoord

Zeer traag 4G verbinding

  • 16 oktober 2017
  • 4 reacties
  • 3768 Bekeken

Net nieuwe iPhone 8 Plus via T-mobile gekocht (via verlenging)
Helaas blijkt dat de 4G verbinding zeer traag is.

Kan dat opgelost worden via instellingen?

Alvast ebdankt, Ron
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 16 oktober 2017, 22:05

Goedenavond Ron,

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Dat kan door verschillende factoren komen.

Je zou even je APN-instellingen kunnen wijzigen om te kijken wat voor jou het beste is.
Als je naar instellingen > Mobiel netwerk > Mobieledatanetwerk.
Bij APN kun je internet of smartsites.t-mobile invullen. Doe dit bij beide velden; de rest mag je leeglaten.

Het kan ook aan de Speedtest server liggen. Uit ervaring kan dit grote verschillen opleveren. Probeer het eens op dezelfde server.

Daarnaast kun je ook de simkaarten omwisselen om te kijken of het daaraan ligt.

Met vriendelijke groet,

Leroy
Bekijk origineel

4 reacties

Nog even dit, ik heb via een iphone 8 dezelfde test gedaan vanaf dezelfde locatie en die is wel gewoon snel op 4G.

Getest via de APP Speedtest van Ookla

Dank!
Reputatie 6
Badge +13
Goedenavond Ron,

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Dat kan door verschillende factoren komen.

Je zou even je APN-instellingen kunnen wijzigen om te kijken wat voor jou het beste is.
Als je naar instellingen > Mobiel netwerk > Mobieledatanetwerk.
Bij APN kun je internet of smartsites.t-mobile invullen. Doe dit bij beide velden; de rest mag je leeglaten.

Het kan ook aan de Speedtest server liggen. Uit ervaring kan dit grote verschillen opleveren. Probeer het eens op dezelfde server.

Daarnaast kun je ook de simkaarten omwisselen om te kijken of het daaraan ligt.

Met vriendelijke groet,

Leroy
Ik denk dat het limiet van 3000MB's is overschreden... en dus de snelheid nu lager is.
Het betreft een telefoon van mijn dochter en na plaatsing dit bericht kwam ik daar achter...

Zodra ze weer MB's heeft probeer ik het opnieuw.

Sorry! Gr Ron
Reputatie 7
Badge +19
Dat geeft niks, Ron!

Fijn dat je erachter bent gekomen waar het aan ligt. Mocht het tóch een andere oorzaak blijken te zijn, trek dan even aan de bel!

Reageer