Beantwoord

Zelf de 4G frequentie bepalen

• 26 februari 2018
  • 3 reacties
  • 337 Bekeken

Normaal gesproken maakt mijn mobiel contact met het 1800 Mhz LTE netwerk wat ook logisch is omdat deze band 3 de grootste bandbreedte heeft en dus in theorie de hoogste potentiele up/download snelheid heeft.
Als nu de signaalsterkte erg laag wordt ( binnenshuis bv ) duurt het wel erg lang voordat er overgeschakeld wordt naar band 8 ( 900 Mhz ). Het gevolg is dat de batterij sneller leeg loopt (meer vermogen nodig om de verbinding te onderhouden) en het stralingsniveau omhoog gaat.
Het zou dus fijn zijn als je zelf kunt bepalen/instellen dat band 8 de eerste keuze moet zijn voor de LTE verbinding. Voor Androids met een MTK chip bestaat er een app waarbij je de bandmode kunt instellen maar ik heb een Quallcomm chip in mijn mobiel en voor zover ik weet bestaat hiervoor geen app om bandmodes in te stellen.
Weten jullie misschien een oplossing hiervoor (om bandmode in te stellen) of misschien kan T-mobile het omschakel protocol veranderen zodat er eerder van band 3 naar band 8 wordt overgeschakeld ?
icon

Beste antwoord door Pilovali 26 februari 2018, 17:42

Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Op mijn oudere telefoon (ook Qualcomm) had deze (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.qtrun.QuickTest&hl=en) app. Het heeft wel root nodig, anders kan het niet aangepast worden.

Je kunt eventueel ook een dekkingsklacht indienen, misschien is er een mogelijkheid dat iemand van T-Mobile de mast in je omgeving beter kan afstemmen.

Groet,
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Op mijn oudere telefoon (ook Qualcomm) had deze (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.qtrun.QuickTest&hl=en) app. Het heeft wel root nodig, anders kan het niet aangepast worden.

Je kunt eventueel ook een dekkingsklacht indienen, misschien is er een mogelijkheid dat iemand van T-Mobile de mast in je omgeving beter kan afstemmen.

Groet,
Reputatie 7
Badge +18
Mijn vraag is: wie bepaalt wanneer de telefoon van frequentie wisselt. T-Mobile of de telefoon?
Reputatie 6
Badge +17
T-Mobile kan er voor zorgen dat de handover naar bijvoorbeeld 900 MHz sneller gaat, maar de telefoon kan natuurlijk ook zelf bepalen.

Reageer