informatie

Help! Ik heb geen netwerk meer op mijn telefoon

  • 5 December 2018
  • 54 reacties
  • 63451 Bekeken
Help! Ik heb geen netwerk meer op mijn telefoon

Toon eerste reactie

54 reacties

Hi @Evy dank. Wat is de oplossing dan waar aan gewerkt wordt, of eigenlijk de vraag hoe lang gaat dit nog duren voordat ik weer kan bellen?

Reputatie 6

Hi @AlexBis 

We streven ernaar om binnen zeven werkdagen het onderzoek naar de dekkingsklacht af te handelen, hopelijk kunnen we nog iets meer van je geduld vragen! :grinning:  De oplossing had ik je met alle liefde willen vertellen, maar daar zijn onze netwerk specialisten toch echt beter in. Zodra er meer informatie bekend is laten we direct van ons horen!

Reputatie 3

Ik heb het probleem dat ik binnenhuis geen verbinding heb. Hier was ik een beetje bang voor want mijn dochter met Ben heeft hetzelfde probleem. Ik kwam ergens het bijzondere verhaal tegen dat Ben wat achtergesteld wordt op het netwerk en dat met een echte t-mobile kaart het wel zou werken. Ik vond dit al vreemd, maar daarom voor het overstappen eerst een prepaid kaart aangevraagd.

Met deze prepaid kaart dus ook hetzelfde probleem. Alleen wel jammer dat de optie die in de start van de topic gemeld wordt om het door te geven, kennelijk niet werkt voor prepaid klanten.

Wat wel vreemd is dat de app OpenSignal hier in de buurt meerdere t-mobile zenders aangeeft, maar toch een zender selecteert die voor ons achter een torenflat staat. Terwijl een andere zender vrij zicht heeft. Er wordt alleen niet aangegeven welke kant de zender op straalt. Is dat te achterhalen? Kan een mobiel geforceerd worden een andere zender te nemen?

Ik kan de zendmasten die de app aangeeft niet op antennekaart.nl vinden...

 

 

Hoi zit in Voorthuizen op de Kieftveen, heb een huawei b 618 mobile router die t tot 2-3 wkn geleden prima gedaan heeft. Nu heb ik ontzettend traag internet. Kan iemand mij vertellen waar dat aan ligt, tips zijn welkom. Ook van de provider T-mobile

mvg Pascal Kitzen

Ik heb sinds gisteren 1-11 geen bereik op geen van de 3 abonnementen die ik van jullie afneem. Echter het enige wat ik kan doen is jullie vragen me terug te bellen maar ja dat heeft geen zin zonder bereik!!

Dus ik wil graag mailen of appen, hoe doe ik dat?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mvel 

Wat jammer dat je dit ervaart. Ik zie dat er al een case is aangemaakt voor de netwerk afdeling. Is er ook een alternatief nummer waar je op bereikbaar bent? Anders kan je ook via onze Community, Facebook of Twitter pagina om updates vragen. Als je mij een privebericht stuurt met je alle nummers waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van de IBAN dan kan ik met je meekijken. Laat ook weten of je bereikbaar bent op een ander nummer. 

Ik had tmobile prepaid en heb vandaag mijn nieuwe sim only binnen gekregen maar als ik die sim in mijn mobiel stop heb ik geen internet

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Silstar01 

Heb je wel bereik?

Controleer in je My T-Mobile account of er geen blokkade is voor internet en zorg dat mobiele data en roaming aan staan op je telefoon.

Indien je in het buitenland bent dan is het ook goed om te weten dat je voor de eerste 2 maanden een blokkade hebt op bellen, sms'en en internetten in het buitenland, na 2 maanden wordt de blokkade automatisch opgeheven.

Goedenavond,

 

t-mobile 4-g thuis geinstalleerd en zelf na het ontvangen van een nieuwe simkaart nog steeds geen internetverbinding, heeft iemand hier ervaring mee?

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @leo90  De simkaart is al wel geactiveerd?

Hallo @leo90  De simkaart is al wel geactiveerd?

Voor zover ik weet hoeft dat niet toch?

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @leo90  De simkaart is al wel geactiveerd?

Voor zover ik weet hoeft dat niet toch?

Zie je Dm

Reputatie 3

Mis wel de beschrijving wat je kan doen als je een e-Sim hebt. Daar wordt niet over gerept.

Heb zelf geen last van weg vallen, maar naar mijn idee met e-sim wel iets zwakker signaal.

Hallo,

blokkade door een malware?? kan niet waar zijn.  

Ik was op vakantie vanaf 1 sep tot 16 sep.  Op 1 sep had ik geen probleem met verbinding , toen ik terug Kwan had ik geen connectie, als ik ergens bel krijg ik te horen dat ik betallingsachterstaand heb die Niet waar is! Medewerkers bij Odido kantoor gesproken, blijkbaar een malware is de oorzaak die op 4sep (toevallig de dag van ovegang TMobile naar Odido!!!!) Probeer een sms sturen en die geblokkerd is . Maar mij mobile was in die periode gewoon af, ik heb hem Niet mee genomen naar vakantie en dat is rare opmerking van Odido. 

Na paar uur bellen Kon ik medewerkers van Odido telegonische gesprekken , volgens hij moet ik reset Doen op mijn mobile omdat een malware daar ziet. Maar ik heb mijn simcard met andere mobile ook getest en heb ik daar ook geen verbinding, dus malware verhaal van mijn mobile is Niet goede verhaal te geloven. Anders mijn simcard zou werken met andere mobile. 

Graag kan iemaamnd hier mij helpen met logische redenen dat waaroom heb ik geen verbinding??

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Sirwan 

De malware bevindt zich op jouw telefoon en stuurt allerlei sms berichten. Daarop is je abonnement geblokkeerd door Odido. Als je jouw telefoon naar fabrieksinstelling hebt teruggezet is de malware verwijderd. Laat dat dan even aan Odido weten,  dan activeren ze jouw abonnement weer.

Hi eric, 

Twee vragen:

1, hoe kan een malware sms sturen terwijl de mobile helemaal af is??

2, Als het van mobile komt waarom werkt simcard bij andere mobile niet??

Reputatie 7
Badge +9

@Sirwan 

Ik heb je in dit topic al van een reactie voorzien. 

Hoe kan ik een e-sim bestellen met hetzelfde telefoonnummer als ik heb? Als ik e-sim activeer, werkt mijn fysieke sim dan?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Igosus 

Op deze pagina kun je alle informatie vinden over het bestellen en activeren van de eSim. Je fysieke simkaart komt te vervallen wanneer je eSim is geactiveerd. 

Ik hoop dat je zo verder komt!

Sinds gisterochtend (2-11) heb ik geen mobiel internet meer. Geen idee wat er is gebeurd. Hopelijk kan iemand mij helpen

  • Telefoon is helemaal up to date. 
  • Vliegtuigstand zetten, heb ik meerdere keren geprobeerd. 
  • Uit- en aanzetten heb ik ook gedaan. 
  • Met de chatbot ben ik door verschillende stappen gegaan zoals checken op storingen en de dekking. Is niks uitgekomen
  • Telefoon is een Samsung Galaxy S23

HELP😅

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Lindi-W 

Heb je toevallig de mogelijkheid om je simkaart in een andere toestel te testen en een andere simkaart in jouw telefoon?

Dan weet je direct of de simkaart het probleem is of je toestel.

Hallo @Lindi-W 

Heb je toevallig de mogelijkheid om je simkaart in een andere toestel te testen en een andere simkaart in jouw telefoon?

Dan weet je direct of de simkaart het probleem is of je toestel.

Thanks voor de tip, @Waqqas  . Ik heb het net geprobeerd met de telefoon van mijn collega en het probleem ligt bij mijn toestel

Hallo @Lindi-W 

Heb je toevallig de mogelijkheid om je simkaart in een andere toestel te testen en een andere simkaart in jouw telefoon?

Dan weet je direct of de simkaart het probleem is of je toestel.

Thanks voor de tip, @Waqqas  . Ik heb het net geprobeerd met de telefoon van mijn collega en het probleem ligt bij mijn toestel

Inmiddels opgelost. Weet niet hoe, maar hij doet t weer😅

Goedenavond,

 

Ik heb al geruime tijd problemen met het netwerk en de verbinding. Regelmatig valt de verbinding weg en ben ik onbereikbaar... Dit gebeurt zeer regelmatig bij mij thuis, waar de dekking ook wat minder goed is, maar ook regelmatig in steden waar de dekking wel goed zou moeten zijn. Ik heb deze problemen al geruime tijd en heb al eens een nieuwe simkaart ontvangen van T-Mobile. Daarom dacht ik dat het aan mijn toestel zou liggen, maar inmiddels heb ik ook een nieuw toestel en de problemen bestaan nog steeds... Wanneer ik mijn telefoon in de vliegtuig modus Zet en 20 seconden weer terug, heb ik doorgaans weer verbinding. 

 

Al met al is het erg vervelend... Wat kan ik nu nog doen om te zorgen dat deze problemen tot het verleden gaan behoren? 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Neorej, niet fijn dat je verbinding regelmatig wegvalt, je moet natuurlijk gewoon bereikbaar zijn! Ik wil dit graag laten onderzoeken. Stuur je mij even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Daarnaast ontvang ik ook graag 3 voorbeelden op verschillende locaties.

Om goed onderzoek te kunnen doen zijn minimaal 3 voorbeelden nodig van het probleem. Een voorbeeld bestaat uit: 

  • een datum + tijdstip
  • een locatie
  • bij bellen/sms - het telefoonnummer van de andere partij

 

Wil je deze voor me verzamelen en meesturen? Dan maak ik direct een case voor je aan! 😄

Reageer