informatie

Opvragen pukcode simkaart via Mijn Odido

  • 13 February 2019
  • 13 reacties
  • 17828 Bekeken
Opvragen pukcode simkaart via Mijn Odido
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Het kan natuurlijk altijd eens voorkomen dat je jouw code voor het ontgrendelen van jouw simkaart bent vergeten. Geen probleem, de pukcode van de simkaart is eenvoudig op te vragen!


De pin- en pukcode van de simkaart vind je terug op de simkaarthouder en de pincode kun je het beste gelijk aanpassen naar een eigen code, zodat je deze niet zomaar vergeet. Heb je de pincode echter toch te vaak foutief ingevoerd, dan vraagt jouw telefoon om de pukcode van de simkaart. In dit topic kun je alle informatie vinden over het opvragen van je pukcode.

 


 

Ik ben mijn pukcode kwijt. Wat moet ik doen?

Log in op Mijn Odido via de website of de Mijn Odido App om jouw pukcode op te zoeken:

 

  • Mijn Odido App > Meer > Simkaart > Bekijk jouw pukcode
  • My T-Mobile > Simkaart & Toestel > Bekijk jouw pukcode

Vervolgens krijg je hier de pukcode om in te voeren op jouw telefoon. Zorg er ook voor dat je dit goed doet, want als je de pukcode te vaak verkeerd invoert wordt de simkaart in z'n geheel geblokkeerd en is dan niet meer bruikbaar. Je kunt in dat geval via Mijn Odido een nieuwe simkaart bestellen of in de Odido Shop een nieuwe simkaart aanschaffen.


Ik wil de pincode van mijn simkaart wijzigen. Hoe doe ik dat?

Wil je een nieuwe pincode instellen?
Dat kan, voer onderstaande code in alsof het een telefoonnummer is:
**04*oude pincode*nieuwe pincode*herhaal nieuwe pincode#beltoets

Bijvoorbeeld: is je oude pincode 1234 en de nieuwe pincode die je wilt gebruiken 9999, dan voer je in:
**04*1234*9999*9999# en druk op de beltoets

 

Heb je nog vragen over je pukcode? Laat het ons dan weten in dit topic. 


13 reacties

Goedemorgen,

 

Ik ben mijn puk code kwijt. Via My T-Mobile zou ik die kunnen op vragen alleen is mijn T-Mobie beveiligd met de Tweestapsverificatie. Die komt op mijn geblokkeerde telefoon. 

De helpdesk is op zondag gesloten.

Hoe ga ik dit vandaag regelen? 

Dank alvast.

 

Groet,

Robin

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RobinvdBerg 

Heb je ook het kaartje niet meer liggen ergens, waar de simkaart uit is gedrukt? Daar staat de pukcode ook op.

Hallo @RobinvdBerg 

Heb je ook het kaartje niet meer liggen ergens, waar de simkaart uit is gedrukt? Daar staat de pukcode ook op.

Alles afgezocht!! Tenminste dat denk je dan. Ik heb mijn nummer al een jaar of 15 en dan kan hij zo maar ergens liggen waar je niet aan denkt.  GEVONDEN dus!

Dank voor je reactie.

 

Groet,

RObin

 

Ik heb het zelfde probleem, alleen het kaartje met de code ben ik ook kwijt en nergens te vinden.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @The Friar 

Goed dat je dat aangeeft. Wij helpen je graag verder op de Community.

Heb je al geprobeerd om je pukcode op te vragen via My T-Mobile? In het openingsbericht van dit topic zie je uitleg om je pukcode op te vragen. Ga naar My T-Mobile > Simkaart & Toestel > Bekijk jouw pukcode. Mocht je niet in My T-Mobile kunnen dan kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres, laatste 4 cijfers van je IBAN en je e-mailadres. Dan kijk ik of ik je pukcode per e-mail kan opsturen.

Ik hoor graag of het is gelukt. 

Hoi, ik ben mijn PUK-code kwijt. Inzien in My T Mobile gaat niet, omdat ik dan eerst een sms moet invoeren Die kan ik nu juist niet ontvangen omdat de SIM is geblokkeerd! Klantenservice is al dicht. Ik heb mijn telefoon dringend nodig.

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @EvertJansberg 

Moderators zijn ook al naar huis en een puk code wordt niet zomaar verstrekt,  daar hoort een uitgebreide ID validatie bij.

Een t-mobile shop of klantenservice zijn morgen de snelste methodes.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @EvertJansberg 

Kan je het kaartje ook niet meer vinden waar je de sim hebt uitgedrukt? Daar staat de pukcode ook op.

Goede middag, ik ben mijn PUK-code kwijt kom ik net achter . Inzien in My Odido gaat verder ook niet lukken, omdat ik dan eerst een sms moet invoeren Die kan ik nu juist niet ontvangen omdat de SIM is geblokkeerd! Klantenservice kan ik daardoor ook niet bellen. Het kaartje waar m'n pukcode op staat heb ik ook niet meer

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Joshieeh, allereerst van harte welkom op de Community en goed dat je dit topic hebt gevonden! Ik help je met alle plezier aan je pin- en pukcodes. Stuur je mij een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan fix ik het direct voor je! 😄

Hallo, Alles afgezocht naar PUC en PIN code maar nergens te vinden. Telefoonscherm is kapot gevallen en bij het inzetten van de SIM in een ander toestel blijkt dat ik de SIM code niet meer weet en die dus nu geblokkeerd heb. De PUC code kan ik echt nergens meer vinden. Dit prive-nummer had ik nog niet gekoppeld aan mijn T-mobile (en nu Odido) account en kan dat nu ook niet doen omdat ik geen SMS kan ontvangen. Hoe kan ik dit oplossen?

Toch terug gevonden. Opgelucht 👍🏻

 

Reputatie 7
Badge +9

@MargrietBNP Fijn dat het gelukt is en bedankt voor de terugkoppeling!

Reageer