Beantwoord

4G naar 5G buitengebied: heeft het nut?

  • 16 October 2021
  • 4 reacties
  • 152 Bekeken

Hi!

Inmiddels enkele jaren woonachtig in het beboste gebied, bereiken wij niet meer dan tussen de 1 tot 5 mbit/s op unlimited 4g (tetheren). Mijn vraag is of ik, met de huidige staat van 5g, een snellere (op z'n minst, stabielere) verbinding kan ontvangen op postcode 8166.

Een vriend heeft onlangs (ook buitengebied) het besluit gemaakt om over te stappen naar 5g en is erop verdrievoudigd in download snelheid. Ondanks dat de dekkingsmap aangeeft dat er eigenlijk weinig tot geen dekking voor 5g zou moeten zijn op zijn locatie. 

Bij voorbaat bedankt

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 October 2021, 10:51

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Giobanno 

Volgens mij zit er op dit moment maar een klein verschil tussen 4G en 5G.

Op de dekkingskaart kan je de dekking controleren in het gebied waar je woont.

Met unlimited is 5G inbegrepen in het abonnement dus met een 5G ready toestel zou je 5G voor jezelf kunnen testen en anders kan je weer terug op 4G, bij niet unlimited abonnementen betaal je 2 euro extra voor 5G.

Reputatie 4

mogelijk haal je een betere snelheid met de concurrentie, die een mast net wat dichterbij heeft staan

 

 

Reputatie 4

Volgens mij  is er nog zo goed als  geen verschil tussen 4G of 5G. Indien een zendmast in theorie 5G aankan, zal er in het beeldscherm van de gsm ‘5G’ komen te staan, maar in de werkelijkheid is dit bijna altijd 4G.

Zie ook onderstaande link :

https://tweakers.net/nieuws/171788/telefoons-tonen-in-nederland-vaak-5g-logo-bij-verbinding-met-4g-netwerk.html