Beantwoord

4G op ipcamera na 24 uur niet meer te bereiken

  • 19 October 2021
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Goedemiddag, 

Ik heb een ipcamera met zonnecel bij mijn paarden op stal staan. Daar is geen WiFi en ook geen elektra. Vandaar de 4g camera en zonnecel. Daar heb ik een simkaartje van tmobile ingedaan van mijn tablet. Dus een 097 nummer. Via mijn telefoon ( ook een simkaartje van tmobile) maar nu met 06 nr. Tot zover gaat alles goed. Ik kan de ipcamera bereiken via een app op mijn tel.  En dan kan ik gewoon kijken naar mijn paarden. Maar na 24 uur gaat de camera offline en is hij niet meer te benaderen. Gister ging hij zelfs al na 3 uur offline. Waar kan dit aan liggen? Want ik moet steeds weer naar stal om de camera te resetten als ik weer wil kijken. Ik hoor het graag. 🙂

icon

Beste antwoord door eric 19 October 2021, 15:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Een pdpcontext (= internet verbinding op een mobiel netwerk) kent een maximum lengte van 24 uur. Dit om hangende verbindingen te voorkomen welke resources in beslag nemen.

Een “normaal toestel” bouwt een dataverbinding op zodra het nodig is, en brengt deze weer in rust als het de data heeft verstuurd. Een 4G camera heeft waarschijnlijk een constante data ping naar een centrale server zodat je daar met je telefoonapp naartoe kunt connecten. Die constante verbinding wordt dus na 24 uur onderbroken en dan zal het mobiele device, in dit geval de camera de verbinding weer opnieuw moeten opbouwen.

Misschien kun je eens in de 4G camera kijken naar een dagelijkse reset of misschien een optie dat alleen bij een detectie de camera een dataverbinding gaat opbouwen?

Ik weet niet hoe ik in de ipcamera kan kijken. In de app staat niks van dat soort instellingen. Kan het te maken hebben met de apn instellingen van de simkaart misschien? Ik ken iemand met een andere 4g camera en die kan gewoon constant kijken via 4g zonder dat hij uitvalt na 24 uur. Ligt het dan aan de ipcamera van mij? 

Ik zag trouwens dat de camera wel blijft werken. Want er zit een sd kaart in en die pakt elk uur 10 mb. Dus hij werkt dan wel,  alleen kan ik niet connecten.