Beantwoord

4G verbinding valt weg tijdens bellen

  • 24 October 2020
  • 10 reacties
  • 2741 Bekeken

Hallo,

Ik gebruik vaak mijn mobiele hotspot functie op mijn telefoon om op mijn laptop een goede verbinding te hebben met het internet. Dit is voornamelijk ‘on the go’, dus om telkens met een vast netwerk te verbinden is ook geen optie. Gezien ik voor mijn werk vaak gebeld word en ik dan mijn laptop moet gebruiken om mensen te helpen, is het voor mij van belang dat zowel een goede belkwaliteit als internetkwaliteit heb.

Het volgende gebeurt: Ik wordt gebeld op mijn telefoon, ik neem op en gelijk valt op zowel mijn telefoon als wel op mijn laptop mijn 4g verbinding weg. Ik ben verder niet aan reizen en heb daarvoor juist geen enkel probleem. Natuurlijk snap je nu het probleem, want als ik even snel iets wil nazoeken lukt dit plots niet meer.

Ik gebruik hiervoor mijn iPhone 11 met eSim en t-mobile abbonement. Ik heb ook een tweede simkaart in mijn telefoon maar deze gebruik ik verder maar heel af en toe.

Hebben meer mensen dit probleem?
Is er ergens een instelling op mijn telefoon die dit kan verhelpen?
Of is dit juist een probleem bij de services van t-mobile?

Met vriendelijke groet,

Koen de Jong

icon

Beste antwoord door Waqqas 25 October 2020, 10:03

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Check of je tijdens het bellen wel op 4g blijft. Als je op je iPhone niet 4g bellen hebt gekozen zal de telefoon naar 3g terugvallen als je gebelt wordt. 

Reputatie 7
Badge +20

@koenjdejong

Volgens Tweakers zou je dan gewoon bellen via 4G aan moeten hebben zodat je op 4G blijft.

Bron

Dat heb ik ook , met 5G is zelfde. Volgens youtube moet bij de instellingen mobile data een optie zijn voor data tijdens bellen maar die is er niet , ligt dus aan tmobile en niet zoals ze zeggen bij ios. 
 

Reputatie 2

Er is hier nog steeds geen oplossing voor begrijp ik?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Juu 

Valt je verbinding ook weg tijdens het bellen? Zo ja, valt die terug naar 3G? Ervaar je dit overal of op een specifieke locatie?

Ik hoor graag van je!

Reputatie 2

Verbinding valt indd weg tijdens bellen. Hij valt gewoon weg en niet terug op 3G. Ik heb ook geen 3G staat ook niet tussen Instellingen→ mobiele data→ gesprekken en data

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Juu 

Van welk toestel maak jij gebruik? En ervaar je dit overal of op een specifieke locatie? Op onze dekkingskaart kun je de dekking controleren en kan je hier ook een melding van maken. Als je je postcode invoert en klikt op Meld een probleem dan wordt dit onderzocht door onze netwerk specialisten. 

Laat je weten of je zo verder komt? 

Reputatie 7
Badge +17

Verbinding valt indd weg tijdens bellen. Hij valt gewoon weg en niet terug op 3G. Ik heb ook geen 3G staat ook niet tussen Instellingen→ mobiele data→ gesprekken en data

 

Dit is nog niet helemaal duidelijk. Ik heb even als voorbeeld mijn (5G) verbinding hier als ik een gesprek voer. Zet dus eerst je wifi op je telefoon uit, zie je dan 4G/LTE? Indien ja, maak dan een gesprek, zie je nog steeds 4G, of valt het terug naar b.v. 3G/HSDPA?

 

Ook ik kan niet bellen via 4G terwijl dit wel is geactiveerd in de telefoon. Als ik de telefoon instel op handmatig 4G in plaats van automatisch, kan ik ook niet bellen en gebeld worden. Dit lijkt de oorzaak van mijn slechte bereikbaarheid te zijn aangezien de 3G verbinding bij mij thuis erg matig is. 

Wanneer ik de telefoon handmatig op 2G instel kan ik zonder problemen bellen en gebeld worden. Echter is er via 2G geen internet (meer) beschikbaar waardoor de telefoon waarschijnlijk niet voor 2G kiest en op 4G blijft hangen (wanneer 3G niet beschikbaar is) waardoor ik niet bereikbaar ben.

Met een simkaart van KPN ervaar ik geen problemen met bellen via 4G. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @christianvv 

Sinds wanneer ervaar je dit probleem? En ervaar je dit overal of op een specifieke locatie? Van welk toestel maak jij gebruik? Op onze dekkingskaart kun je de dekking controleren en kan je hier ook een melding van maken. Als je je postcode invoert en klikt op Meld een probleem dan wordt dit onderzocht door onze netwerk specialisten en dan kunnen ze opzoek gaan naar een oplossing.

Laat je weten of je zo verder komt? 

Reageer