Beantwoord

5G op alle abonnementen


Reputatie 1

Hallo!

Ik zag via nieuwsberichten dat Tmobile vanaf nu standaard 5G gaat aanbieden op alle abonnementen;

https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/5g

 

Ik heb een abonnement met 10GB bij Tmobile, ik ben benieuwd wanneer 5G voor mij geactiveerd gaat worden. Is hier al meer bekend over?

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 April 2022, 12:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Reemface 

Momenteel geldt het alleen voor nieuwe klanten 5G bij elk abonnement volgens mij.

Later zal dit ook wel voor bestaande klanten gelden denk ik.

Reputatie 1

Maar… “alle abonnementen” is dus dus niet hetzelfde “alle abonnementen”?

Ik heb toch een abonnement bij T-Mobile?

Reputatie 7
Badge +15

@Reemface 

Met alle abonnementen worden volgens mij alle bundels bedoeld dus 1 GB, 3 GB, 10 GB, 20 GB en de unlimited bundels.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Reemface 

Wat @Waqqas zegt klopt helemaal. Bij abonnementen die nieuw worden afgesloten dus een verlenging of nieuw abonnement zit 5G er standaard bij. Abonnementen die nog in hun contractperiode zitten vallen hier dus niet onder, maar zodra je verlengt dan zit er het wel standaard bij. 

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt! 

Reputatie 1

Ja dat gaf ik al aan, ik heb een abonnement met een 10GB bundel.
Zoals ze op de 5G info pagina omschrijven:

“Het enige wat je nodig hebt, is een 5G-Telefoon”.
Ik beschik over een iPhone 12 Pro, welke geschikt is.

Dus ik voldoe aan de voorwaarden op die pagina, maar zie nog geen 5G indicator.
Ik zit ook in een gebied met voldoende dekking.

Reputatie 1

Hi @Reemface 

Wat @Waqqas zegt klopt helemaal. Bij abonnementen die nieuw worden afgesloten dus een verlenging of nieuw abonnement zit 5G er standaard bij. Abonnementen die nog in hun contractperiode zitten vallen hier dus niet onder, maar zodra je verlengt dan zit er het wel standaard bij. 

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt! 

 

Duidelijkheid wel, maar het strookt toch niet met de informatieverstrekking vanuit T-Mobile zoals op die pagina wordt gedaan? Ik voldoe namelijk aan alle punten die daar worden benoemd.

“alle abonnementen” omvat alle abonnementen,
“alle nieuwe abonnementen” zou logischerwijs verwijzen naar abonnementen die afgesloten worden. Maar daar spreken ze niet over in hun informatievoorziening.

Reputatie 3

Hi @Reemface 

Wat @Waqqas zegt klopt helemaal. Bij abonnementen die nieuw worden afgesloten dus een verlenging of nieuw abonnement zit 5G er standaard bij. Abonnementen die nog in hun contractperiode zitten vallen hier dus niet onder, maar zodra je verlengt dan zit er het wel standaard bij. 

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt! 

 

Duidelijkheid wel, maar het strookt toch niet met de informatieverstrekking vanuit T-Mobile zoals op die pagina wordt gedaan? Ik voldoe namelijk aan alle punten die daar worden benoemd.

“alle abonnementen” omvat alle abonnementen,
“alle nieuwe abonnementen” zou logischerwijs verwijzen naar abonnementen die afgesloten worden. Maar daar spreken ze niet over in hun informatievoorziening.

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. T-Mobile is wel vaker slordig met omschrijvingen. Op basis van de screenshot heb jij ook recht op 5G. Simpel toch?

“alle abonnementen” omvat alle abonnementen,
“alle nieuwe abonnementen” zou logischerwijs verwijzen naar abonnementen die afgesloten worden. Maar daar spreken ze niet over in hun informatievoorziening.

Het ligt aan de wijze hoe je het interpreteert;

Het klopt dat het geldt voor alle abonnementen die op de website getoond worden. En bij alle abonnementen die getoond worden op de website gelden ook de op dat moment geldende Algemene Voorwaarden en prijsplan.

En daar gaat het om, jou prijsplan en Algemene Voorwaarden zijn niet van toepassing op het aanbod op de website en daardoor krijg je geen 5G zoals bij de nieuwe overeenkomsten wel het geval is.

Als dit wel voor bestaande abonnees zou gelden had T-Mobile dit aan klanten laten weten door een brief of e-mail.

Hi @Reemface 

Wat @Waqqas zegt klopt helemaal. Bij abonnementen die nieuw worden afgesloten dus een verlenging of nieuw abonnement zit 5G er standaard bij. Abonnementen die nog in hun contractperiode zitten vallen hier dus niet onder, maar zodra je verlengt dan zit er het wel standaard bij. 

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt! 

@Hajar,

ik heb vanaf 25 maart 2021 een contract tot 25 maart 2023 met Unlimited data & bellen 4G.

Kijk ik zojuist in de app van T-Mobile en zie dat ik omgezet ben naar 5G, nee ik heb geen verlenging oid gedaan. Lijkt erop dat ook lopende contracten omgezet worden, of ben ik abuis?

Totaal per maand is inclusief €10,- aflossing voor de mobiel.

Reputatie 7
Badge +15

@Timo78 

Ik heb ook unlimited data & bellen maar de unlimited abonnementen waren al inclusief 5G 😅

@Waqqas,

ook al vanaf maart 2021? 

Zo ja, dan hadden ze me wel beter mogen voorlichten en had ik een 5G toestel gekozen ipv 4G.

@Waqqas,

ook al vanaf maart 2021? 

Zo ja, dan hadden ze me wel beter mogen voorlichten en had ik een 5G toestel gekozen ipv 4G.

 

Quote afkomstig uit een bericht van 21 juli 2020.

Bericht stond overigens ook op Tweakers;

https://tweakers.net/nieuws/166874/bestaande-klanten-met-t-mobile-go-unlimited-abo-krijgen-5g.html

Stukje uit een e-mail die ik ontvangen heb op 30 juli 2020;

T-Mobile Go Unlimited

 

Reputatie 7
Badge +15

@Timo78 

Unlimited, Unlimited Plus en Unlimited Entertainment hadden al 5G sinds 5G beschikbaar kwam, bij online bestellen heeft daar ook altijd een 5G logo bijgestaan.

@Gerrit078 @Waqqas 

duidelijk, bedankt voor de info 👍

Ik zal met een volgende verlenging eerst zelf maar op onderzoek uitgaan ipv te vertrouwen op de “zwoele” stem van de klantenservice medewerkster. Als ik dit geweten had dan had ik uiteraard een 5G toestel gekozen, maarja gedane zaken nemen geen keer.

 

Thx 4 de info.