Beantwoord

Apple Watch, wel bellen maar geen data

  • 6 December 2021
  • 5 reacties
  • 388 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Beste,

 

Ik heb sinds 05/11 het multisim abbo geactiveerd en dacht dat alles goed werkte (kan met telefoon uit en wifi op watch uit bellen, “antenne” symbool is groen en heb 4 streepjes signaal sterkte).

Tijdens een wandeling vandaag kwam Ik er achter dat hij de hele tijd aangaf dat er geen data verbinding was (wilde muziek streamen). Als ik dan naar “instellingen” “mobiel netwerk” ga zie ik t-mobile met een groene vink, status zegt echter “geen verbinding” terwijl ik wel kan bellen.

Alle andere functies die een data verbinding vereisen (spotify, tuneIn etc.) geven aan dat er inderdaad geen (data)verbinding is.

Ik zag ook wat screenshots van mensen die een foto hadden gemaakt van de watch app op de iPhone met een geactiveerde verbinding en daar stond allemaal data onder. Ik zie alleen het abonnement  en verder niets. 

Het betreft een AW6 (cellular uiteraard) OS 8.1 en iPhone 12 Pro IOS 15.1.1

 

Iemand enig idee wat ik fout doe of hoe ik de data aan de gang krijg? Ik heb de watch al een keer een harde reset gegeven, uit/aan cycle, telefoon uit/aan en het abonnement al een keer verwijderd van de watch en opnieuw gekoppeld, maar dat bood allemaal geen oplossing..

icon

Beste antwoord door fluxsystem 14 December 2021, 11:00

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Geen idee of het relevant is, maar ik zie in de Apple Watch App op mijn iPhone bij “Mobiel abonnement” de tekst “T-Mobile (NL)” (en dus niet “Europe (NL)” zoals in jouw screenshot).

Ik zie daaronder het mobiele dataverbruik van mijn Apple Watch.

Dank voor je antwoord. Klopt wat je zegt, ik heb het T-mobile abbo hernoemd naar Europe, de andere Sim in mijn telefoon is nl. Een Indiase Sim (daar kwam ik nogal eens pre-Corona), die is van Airtel maar heet bij mij India. Doet mij mij overigens wel realiseren dat de esim in mijn iPhone het Indiase account heeft is en t-mobile dus met de fysieke simkaart. Lijkt mij onwaarschijnlijk, maar misschien het vermelden waard. 
 

ik mis dus inderdaad dat mobiele dataverbruikapps wat eronder staat ook.

Nog even een aanvulling, in de vs zijn ze al eerder tegen exact dit probleem aangelopen, zie ook

 

https://community.t-mobile.com/apple-8/apple-watch-series-6-no-data-on-cellular-33697

 

Ook daar heb ik nog geen oplossing kunnen vinden, de discussie verstomt eenvoudig weg een aantal maanden geleden…

Reputatie 5

Hallo @Midway 

Ik had ook een soort gelijke issue.
Bij mij had het te maken met een nummer wisseling, vlak voor de aflevering van de Apple Watch met Multisim was mijn 06 veranderd.
De multisim nam het nieuwe nummer wel over maar niet alles instellingen vanuit het netwerk.

Het beste is om dit door te spelen naar de technische dienst.

@fluxsystem Dat was ‘em. Ze hadden inderdaad een bug bij nummerportering. De bug was al opgelost, maar mijn nummerportering was al ingezet voor de bugfix. Het is nu handmatig opgelost. Super bedankt voor de oplossing!