Beantwoord

Audio weg bij mobiel abonnement T-mobile

  • 24 April 2022
  • 6 reacties
  • 121 Bekeken

Eerder dit jaar zijn mijn vrouw en ik overgestapt met onze mobiele abonnementen naar T-mobile. Sindsdien merken wij dat de audio vaak niet werkt bij het aangaan van een gesprek.

 

Ongeacht of het een binnenkomend of uitgaand gesprek is, de audio is er niet wanneer het gesprek start. Soms zelfs meerdere keren achter elkaar wanneer je nogmaals het gesprek begint op te zetten. Via wifi bellen geeft geen issues.

 

Natuurlijk willen wij hier een oplossing voor.

Enig idee waar dit aan kan liggen? De dekking?

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 April 2022, 20:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Aalstrijken 

Hier kan je controleren of er een probleem is met de dekking in jouw omgeving, je kan er ook een probleem melden.

Is dit probleem ook aanwezig op andere locaties? En met een andere simkaart werkt het bellen dan wel zonder problemen?

Met de dekking is geen probleem. Voor zover wij merken is het enkel in huis waar het voor komt, maar of je nu in de keuken, kamer, slaapkamer of op de zolder staat maakt niet uit, het komt overal voor. Of het buitenshuis voor komt ga ik nu op letten.

 

En hoezo een andere simkaart proberen, deze kaarten hebben wij van t-mobile gekregen bij het aan gaan van de abonnementen. Lijkt mij sterk dat het dan aan de simkaart zit als het op 2 verschillende toestellen met 2 verschillende simkaarten voor komt. Nogmaals: bij kpn en telfort nooit geen problemen gehad.

Reputatie 7
Badge +14

Bel je niet (per ongeluk) via Voice over wifi? Als je dan plekken hebt in huis waar de wifi wat minder is zul je verstoringen ervaren. Vowifi uitzetten is dan de oplossing.

Bel je niet (per ongeluk) via Voice over wifi? Als je dan plekken hebt in huis waar de wifi wat minder is zul je verstoringen ervaren. Vowifi uitzetten is dan de oplossing.

Dat was ook mijn eerste idee dus ben ik daar op gaan letten maar het is echt via de 4G verbinding bellen, niet via wifi. Bellen via wifi met whatsapp werkt wel gewoon naar behoren met beide mobiele telefoons, door heel het huis.

Is er nog iemand van tmobile die dit onder de loep kan nemen? Probleem speelt nog steeds

Reputatie 7
Badge +14

Heb je al een “probleem gemeld” via de dekkingskaart? Dit moet dan een lokaal probleem zijn. Want als het landelijk bij jou niet werkt is de telefoon een logischere storing bron.