Beantwoord

Beiden haperende telefoon na vakantie

  • 11 August 2021
  • 16 reacties
  • 209 Bekeken

We zijn 10 dagen naar Frankrijk geweest. Daar  de laatste dag nog gebeld alles was goed. Maar terug in Nederland kunnen we wel bellen og gebeld worden alleen horen wij stukken van het gesprek niet meer. En dit is dus geval op beide telefoons. 

icon

Beste antwoord door Dave 13 August 2021, 11:34

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @pieterv 

Ervaar je dit probleem overal in Nederland of op 1 locatie waar de dekking mogelijk minder is?

En blijft het probleem bestaan na een herstart van de telefoon of wanneer je kijkt of de simkaart in een andere telefoon plaatsen helpt?

Heb het op meerdere plekken in Nederland geprobeerd. Overal hetzelfde.

Heb de telefoons meerdere malen opnieuw opgestart. Heb niet in andere telefoon geprobeerd omdat dit het probleem zich voordoet op beide telefoons. 

Reputatie 7
Badge +15

@pieterv 

Misschien helpt het om eens de netwerkinstellingen instellingen te resetten, deze optie zie je staan op het scherm waar ook de optie voor fabrieksinstellingen staat.

Kun je iets specifieker zijn kan beiden niet vinden

Reputatie 7
Badge +15

@pieterv 

Welke telefoon heb je?

Als je de telefoon instellingen opent zou je iets met stel opnieuw in of back-up & herstel bijvoorbeeld en vervolgens zie je netwerkinstellingen resetten.

Hiermee worden alleen de netwerkinstellingen gereset dus je raakt verder niks kwijt.

Huawei en Samsung heb backup en herstel gevonden maar staat nergens op Huawei netwerk instelling resetten. Op de Samsung kan ik op dit moment niet proberen want us niet thuis

Reputatie 7
Badge +15

@pieterv 

Thuis heb ik een Huawei P20 Lite.

Daar is het instellingen > systeem > reset > netwerkinstellingen resetten.

Reputatie 7
Badge +14

Dus 2 verschillende telefoons die op meerdere plekken in het land wel gesprekken kunnen voeren, maar soms valt de spraak weg. Ik weet niet wat zo'n netwerk reset doet, maar die optie is op mijn Samsung toestel niet aanwezig.

Het belangrijkste verschil qua spraak binnen en buitenland is bellen via 4g. In het buitenland schakelt een toestel altijd eerst naar 3g voor een gesprek. In Nederland kan gedurende een gesprek over 4g worden teruggeschakeld naar 3g als de 4g dekking te laag wordt.

Kun je eens kijken of als je spraak wegvalt ook je 4g dekking nagenoeg weg is? Je zou onder netwerk instellingen/mobiele netwerken de optie 4g bellen/volte bellen kunnen uitzetten.

Reputatie 7
Badge +15

Netwerkinstellingen is ook op een Samsung gewoon aanwezig, instellingen > algemeen beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten.

Ik heb beide geprobeerd zowel netwerk reset en volte heb ik uit gezet maar levert niets op. 

Reputatie 7
Badge +15

@pieterv

Je kunt VoLTE gewoon weer terug aan zetten, dan is het beste om even te kijken of het wel aan de simkaart ligt of toch aan je toestel. Indien je dual sim hebt kun je de simkaart misschien in de andere simslot plaatsen 

Mocht je het probleem ook ervaren op een andere toestel met je eigen simkaart dan kan je misschien een vervangende simkaart bestellen via My T-Mobile.

Ik denk dat het komt door de camping WiFi waar we zaten zou dit ook oorzaak kunnen zijn. Omdat beide telefoons dit probleem tegelijk krijgen

Reputatie 7
Badge +15

Eens WiFi uitschakelen wanneer je belt?

Na de netwerk reset had ik geen enkele wifi meer. Dus dat helpt ook niet. 

Nog iemand suggesties het wordt al wat beter zo nu en dan maar is nog niet klaar. 

Reputatie 7

Hoi @pieterv,

Een heel aparte situatie, dit heb ik nog niet eerder gezien.. Hopelijk kunnen we snel ontdekken waar dit door komt en het oplossen!

Zo te lezen is er al veel getest en uitgesloten, dat is mooi en handig, maar het is dus nog niet volledig opgelost. Wat ervaar je op dit moment nog qua problemen? Hebben jullie misschien de mogelijkheid om de simkaarten in een derde toestel te plaatsen om te kijken of het dan wel werkt? Dit zou dan een telefoon moeten zijn die niet mee is gegaan op vakantie, puur om te testen of er inderdaad iets veranderd is gedurende jullie tijd op de camping. 

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen en hoop dat we het probleem volledig kunnen verhelpen!

Reageer