Beantwoord

Bellen in Buitenland werkt niet

  • 26 June 2022
  • 9 reacties
  • 492 Bekeken

Reputatie 2

Deze week bleek dat ik niet kon bellen en gebeld worden in Spanje. Internet werkte prima. Ik heb een Onbeperkt bellen abonnement en telefoon Asus Zenfone 8. Alle instellingen nagelopen, niets bijzonders gevonden. Ook wisselen van provider hielp niet. T-Mobile helpdesk gebeld, settings zouden goed staan. In Nederland geen enkel probleem. Wat te doen? Nieuwe SIM card misschien?

Met vriendelijke groet, Kees

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 27 June 2022, 08:48

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @kees88  Heb je ook de blokkades in de app bekeken?.  Als je nu nog in Spanje bent lijkt mij dat een nieuwe Sim ook niet helpt omdat verzenden ook tijd kost. 

Ben je in de mogelijkheid om je Sim te testen in een ander toestel? En iemand anders zijn Sim in jouw toestel om te testen of de Sim stuk is?
 

 

Reputatie 2

** deleted **

Reputatie 2

hallo @CrisTien

Alles staat op Toestaan. En ik ben niet meer in Spanje, maar wil bij mijn volgende reis niet hetzelfde probleem hebben. Helaas kon ik daar niet even een test met een ander toestel doen.

In maart nog kon  ik met dezelfde telefoon en SIM wel bellen in Spanje. 

Reputatie 7
Badge +14

@kees88 Heel vreemd. Als je slim bent vraag je voor de volgende reis dan toch een nieuwe Sim.

Wilden je telkens naar hetzelfde nummer bellen of ging het bij meer nummers fout?

Als je geen betaalregeling hebt lopen zou het in principe gewoon moeten werken. 
Is er iets veranderd aangepast in abonnement of telefoon sinds maart?

Reputatie 2

@kees88 Heel vreemd. Als je slim bent vraag je voor de volgende reis dan toch een nieuwe Sim.

Wilden je telkens naar hetzelfde nummer bellen of ging het bij meer nummers fout?

Als je geen betaalregeling hebt lopen zou het in principe gewoon moeten werken. 
Is er iets veranderd aangepast in abonnement of telefoon sinds maart?

@CrisTien 

Zeker vreemd. Geen wijzigingen geweest sinds december. Zelf proberen te bellen naar NL en Spaanse nummers, en gebeld door Spaans nummer (die direct voicemail krijgt)

Reputatie 7
Badge +14

@kees88  Morgen zijn er weer moderators, misschien hebben ze nog een idee om het verder te onderzoeken.

Ik zit nu in Frankrijk en heb voor de zekerheid ook even getest. (Bij mij werkt alles prima)

TM is uiteraard ook afhankelijk van de plaatselijke providers, misschien was daar iets mis mee!

Hopelijk lukt het de volgende keer gewoon weer goed. 
Neem voor de zekerheid een reserve Sim mee als je twijfelt.

Fijne avond.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @kees88 

Ik zie dat Cristien al goed heeft meegedacht.

Ik heb je instellingen nogmaals nagelopen en je hebt inderdaad geen blokkades. Je zou dus wel moeten kunnen bellen en gebeld worden in het buitenland. Je zou de volgende keer handmatige een ander netwerk kunnen selecteren als je in het buitenland bent. Misschien heb je met een ander netwerk beter bereik. Je kan op onze dekkingskaart het land selecteren waar je bent en zien met welke providers je het beste bereik. Je zou ook de tip van Cristien kunnen volgen en een reserve simkaart mee kunnen nemen, dan kun je controleren of het aan de simkaart ligt Je kan deze heel eenvoudig bestellen via My T-Mobile. 

Ik hoop dat je zo verder komt! 

Reputatie 2

Hallo @Hajar 

Dank voor je reactie. Eerder gaf ik al aan dat ik meerdere providers heb geprobeerd. Dit waren o.m. Movistar en Orange. Het maakte niets uit. Ik ben niet zo blij met jouw suggestie maar een reserve SIM kaart te bestellen. Die kost me dan toch weer €5,09

Reputatie 2

@Hajar @CrisTien ,

Ik heb inmiddels met de helpdesk gebeld, en ga vóór mijn volgende reis, voor alle zekerheid toch een nieuwe SIMkaart activeren. Die krijg ik gratis toegestuurd, goede service!