Beantwoord

bellen naar 097 nummer

  • 7 December 2021
  • 3 reacties
  • 1846 Bekeken

Sinds kort bezit ik een 097 nummer via een virtual telecomprovider. SMS werkt perfect maar het bellen naar is het  probleem. Tot nu toe heb ik het kunnen testen via KPN en T-mobile en het blijkt dat het via KPN perfect werkt, maar ik krijg via T-mobile ‘server error’ foutmelding. Omdat het via KPN wel werkt, vraag ik mij af of dit een probleem is bij T-mobile. Weet iemand hier misschien meer over.

Groet Kees

icon

Beste antwoord door vanAalsburgCornelis1971 9 December 2021, 13:39

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Sinds kort bezit ik een 097 nummer via een virtual telecomprovider. SMS werkt perfect maar het bellen naar is het  probleem. Tot nu toe heb ik het kunnen testen via KPN en T-mobile en het blijkt dat het via KPN perfect werkt, maar ik krijg via T-mobile ‘server error’ foutmelding. Omdat het via KPN wel werkt, vraag ik mij af of dit een probleem is bij T-mobile. Weet iemand hier misschien meer over.

Groet Kees

Met een 097-nummer kun je niet bellen of gebeld worden. Dat enkele providers deze mogelijkheid wel bieden is aan de betreffende providers maar het is geen “moet”.

097-nummers zijn namelijk Data-Only nummers zoals ook te lezen is bij de ACM;

097-nummers

097-nummers zijn bedoeld voor data-abonnementen. Dit zijn abonnementen die u alleen kunt gebruiken voor (mobiel) internet.

 

Hebt u een data-abonnement (-of data-tegoed) aangeschaft na 1 juni 2014? Dan moet het nummer dat hierbij hoort beginnen met 097.

 

Hebt u nog een data-abonnement of data-tegoed met een 06-nummer? En hebt u het abonnement of het tegoed aangeschaft vóór 1 juni 2014? Dan hoeft u niets te doen. Het nummer verandert in een 097-nummer wanneer u het contract vernieuwt of verlengt.

Bron: acm.nl

 

Nog meer informatie is ook te vinden op deze pagina.

@Gerrit078

Dank je wel voor de uitleg en link. Alleen staat het daar niet zwart wit dat een 097 ALLEEN een data nummer is. Zie quote

'U mag voor M2M geen 06-nummers inzetten. Omgekeerd mag u wel spraaktelefonie aanbieden met 097-nummers'.

Dus eigenlijk komt het erop neer dat telecombedrijf A een 097 als spraaktelefonie mag aanbieden (bellen en gebeld worden) Maar als Tbedrijf B dit niet ondersteund, dan heb je (bellen van Tbedrijf B naar Tbedrijf A in dit geval) pech! Ik vind dit juist voor verwarring zorgen.

Na contact met mijn 097 nummer provider en T-Mobile is het probleem opgelost en er met T-Mobile gebeld worden naar mijn 097 nummer.

👍