Bellen over 3G, hoe lang nog?

  • 25 June 2022
  • 4 reacties
  • 292 Bekeken

ik ben mijn Nokia 3310 3G verloren. Ik moet dus een andere hebben.

Ik kan een zelfde toestel tweedehands kopen, maar is dat nog wel verstandig? Ik heb ergens gelezen dat in 2025 T-mobile ook 3G gaat uitfaseren.

Dus misschien kan ik beter een nieuwe telefoon kopen die over 4G kan bellen. Maar kan ik dan de nieuwe, vervangende SIM kaart, die ik inmiddels van T-mobile heb ontvangen, daar in gebruiken?

Voor alle duidelijkheid: ik hoef geen smartphone, want die is aan mij niet besteed. Ik wil alleen kunnen bellen en af en toe SMS.


This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Met een beetje google kom ik bij een, voor mij onbekende website , waar je dit model ook los kunt kopen. Maar, zeker als jouw huidige abonnement een beetje te groot is kan je met een verlenging via T-Mobile dit ook gelijk aanpassen. Als je het via T-Mobile koopt weet je ook zeker dat 4g bellen werkt. Er kunnen namelijk in de wereld verschillende software versies van een toestel type zijn 

Op de een of andere manier is het antwoord van BeMu automatisch gekwalificeerd als “Beste antwoord” terwijl ik dat niet zelf heb aangeklikt. Het is mij al eens eerder overkomen en als ik daar over klaagde, werd door de moderator beweert dat ik toch echt dat zelf had aangegeven. Op de een of andere manier werkt dit forum uiterst merkwaardig. Maar dit terzijde.

Als ik het zelf zou beoordelen, dan zou ik het antwoord van eric hebben aangevinkt als beste antwoord. Want de Alcatel lijkt een prima vervanger van mijn oude Nokia te zijn.

Bedankt eric, helaas kan ik je niet meer aanvinken als beste antwoord.

Ik wist niet dat T-Mobile ook nog dumb-phones in het assortiment hadden.

Alleen is de Alcatel, voor zover ik nu kan zien,  nergens los te koop. Via T-Mobile bestellen kan alleen door mijn abo te verlengen. Om op ongeveer hetzelfde maandbedrag te komen zal ik moeten teruggaan van 300 belminuten (lang geleden afgesloten) naar 120 belminuten. Maar het is maar zelden dat ik meer nodig heb.

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt ook een eenvoudige 4g bellen telefoon kopen. Zo is er een Alcatel 30.80 model. Geen smartphone, wel toekomst gericht! De vervangende simkaart kan hierin gebruikt worden.

Reputatie 7
Badge +1

https://vastenmobiel.com/wat-gebeurt-er-met-2g-en-3g/

Hier een leuk overzicht hoe en wat,  als u een GSM zoekt zou ik ook eens bij de outlet van de Media Markt kijken vaak leuke aanbiedingen en opsturen is gratis en u kunt gratis tot 100 dagen terug sturen ook gratis