Bereik weg door bomen…

  • 8 September 2022
  • 17 reacties
  • 196 Bekeken

Ik, mijn vrouw en anderen hebben in ons Zuid Hollandse dorp flinke problemen met het netwerk van T-Mobile. 
Woonachtig op 100 meter naast de zendmast, woon er al meer dan 10 jaar en sinds een paar weken ineens problemen.

Connectie verbreekt vaak al voordat er verbinding is. Als je verbinding hebt met iemand is de ander na 5 seconden niet meer te horen. In de nachtelijke uren is er soms helemaal geen bereik meer of springt van 5G naar 3G etc.

Daarnaast heeft de chromebook en de mobiel van de werkgever ook T-Mobile simkaarten waardoor thuiswerken onmogelijk is.

Als ik bel naar T-Mobile geven zij aan dat dit een bekende storing is veroorzaakt door de bomen en dat zij wachten op een kapvergunning. In mijn optiek moet dit geen probleem zijn omdat ik de zendmast in al zijn glorie zie staan ongehinderd door wat voor obstructie dan ook. 
Anderen hier in het dorp hebben deze problemen ook van de ene op de andere dag.

Oplossing van T-mobile is 4 euro korting per maand waar ik dus in het geheel niets aan heb.

Heeft iemand een idee wat hier het probleem kan zijn? Bomen die van de ene op de andere dag dusdanig gegroeid zijn dat mensen geen bereik meer hebben?

Naast dit probleem zit ik ook met het feit in mijn maag dat de hulpdiensten onbereikbaar zijn.

 


17 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Greener 

Wanneer je hier op de dekkingskaart je postcode of plaatsnaam invult zie je dan iets gaan over een storing of werkzaamheden?

Op de dekkingskaart is het ook mogelijk om een probleem te melden over de problemen die je ervaart, de netwerkspecialisten voorzien je zsm van een terugkoppeling hierover.

En wanneer je bijvoorbeeld op een andere locatie bent dan zijn er geen problemen?

Hallo @Waqqas,

Probleem is op de netwerkkaart gemeld. Ik weet niets van een terugkoppeling.

 

Ik sprak vanochtend een stel achterburen, die zitten bij Ben en hebben het identieke probleem. Eentje krijgt zelfs al de helft van de abonnementskosten vergoed)

 

Ben je een paar kilometer verder lossen alle problemen zich op als sneeuw voor de zon. 
Het ergste is nog dat T-mobile blijft volhouden dat het door een stel bomen komt terwijl ik met alle liefde een foto wil doorsturen van vrij zicht op de paal. Bij de provider van mijn vrouw (Ben) hoor je alleen maar heel erg vervelend zonder enige vorm van oplossing.

Als iemand een goed idee heeft om de boel te kunnen escaleren om tot een oplossing te komen hoor ik het graag. Opties die nu besproken zijn: 

A: rechtsbijstand inschakelen

B: groot krantenartikel hier in het gebied waarbij de nadruk komt te liggen dat de veiligheid van de bewoners van ondergeschikt belang is

C: werkgever laten escaleren ivm niet kunnen thuiswerken (die hebben redelijk invloed)

Reputatie 7
Badge +15

@Greener

Wanneer je er al 10 jaar woont en pas problemen hebt sinds een paar weken dan moet het eerder zeker altijd goed gewerkt hebben.

En ik woon hier tussen wat flats, huizen en bomen, ik heb zelfs geen zicht op de mast want daar staat een flat voor en de mast staat 600 meter verderop maar ik heb prima bereik en data werkt ook probleemloos.

Het probleem kan heus wel opgelost worden alleen moet het exacte probleem achterhaald worden en die moet dan worden opgelost.

Heb je misschien een simkaart met een andere mobiele netwerk? Als die het wel goed doet dan ligt het dus ook niet aan de bomen 🙂

@Waqqas 

 

Je benoemt dus precies mijn pijnpunt. Vertel geen onzinnige reden aan de klant maar benoem gewoon het probleem. Hoorde net weer (lang leve Whatsapp via WiFi) dat sommige bewoners hier al problemen hebben vanaf mei. Bij contact met T-mobile werd aangegeven dat het een bekend probleem probleem was vanaf die tijd maar wederom geen reden of oplossing) Helaas ben ik niet in het bezit van andere simkaarten.

 

@Waqqas Ik mag blijkbaar ook niet meer op de kaart kijken :)

Reputatie 7
Badge +15

@Greener 

Voor zover ik weet heeft elke mobiele operator apparatuur hangen aan een mast, is die van T-Mobile misschien niet uitgeschakeld?

Voor Android heb je de app cell tower locator, daarmee kan je kijken of je nog verbinding maakt met dezelfde mast.

@Waqqas 

 

Telefoon van de baas draait op Android dus ik kan kijken of ik daar wijzer uit kan worden. Zal het straks even gaan proberen, dank!

Reputatie 7
Badge +15

@Greener 

Network cell info lite & WiFi gebruikte ik vroeger, er zijn natuurlijk meerdere apps.

@Waqqas En alvast ter verduidelijking, ik woon dus letterlijk naast de paal.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Greener 

Zoals ik al zei ik heb hier een mast 600 meter verderop waarmee ik verbinding maak en ik heb hier een mast op het gebouw naast mijn straat, afstand 50 meter. Met die mast op 50 meter afstand maakt mijn mobiel geen verbinding omdat hij waarschijnlijk naar de andere kant staat gericht of hij zendt over mijn huis.

Misschien is bovenstaande ook van toepassing bij jou.

Reputatie 7
Badge +14

1) Je hoeft niet bang te zijn dat je 112 niet kunt bereiken.  Als je telefoon geen dekking heeft van het eigen netwerk,  dan zal de telefoon van een willekeurig ander netwerk gebruik maken om dat gesprek mogelijk te maken. 

2) als je thuis wifi gebruikt om te appen kun je met heel veel toestellen ook gebruik maken van Voice over WiFi. Ben je gewoon bereikbaar en kun je gewoon met je 06 bellen.  Dit kan met elke particuliere of zakelijke T-mobile simkaart. 

 

Reputatie 7
Badge +5

@eric 

Topicstart gelezen?

@Greener geeft duidelijk aan dat er een verbinding is maar dat die wordt verbroken. Dus de verbinding met de “eigen” mast is in 1e instantie aanwezig. Er zal dan geen verbinding gemaakt worden naar een andere mast/aanbieder. Met een dergelijke aansluiting zou ik mijn 112 oproep mogelijkheid NIET vertrouwen als elke seconde telt.

Bellen via Voice over Wifi zijn in een dergelijk geval mogelijkheden maar geen OPLOSSING voor de problemen die topicstarter en met hem anderen in zijn omgeving ervaart.

Conclusie; Tmobile wakker worden en zorg dat je hardware aan de mast gecontroleerd wordt of doe een omgevings onderzoek waarom betreffende klacht optreed.

@yalerta @eric @Waqqas 

 

Nu vraag ik mij af, lezen hier ook medewerkers van T-Mobile mee?

Reputatie 7
Badge +15

@Greener

Jazeker, die zijn ook aanwezig en reageren waar dat nodig is. Je herkent ze door de magenta T achter hun naam.

Had je nog via een app gekeken of je wel verbinding maakt met de mast bij je huis of toch een andere?

@Waqqas

 

Ik kan maar heel beperkt apps downloaden ihkv de veiligheid vermoed ik.

 

edit: even op zoek naar iets voor Apple.

 

 

@Waqqas Ik heb met de app Opensignal gerommeld. Met een pijl geeft hij aan waar je signaal vandaan komt. Hij begon (met aanwijzen) met de paal die hier op 100 meter naast het huis staat. Na 5 seconden zag ik een E bij mijn netwerk verschijnen direct gevolgd door 3G, daarna draaide de pijl 180 graden. Die 5 seconden komt wel overeen met het contact wat ik soms heb van 5 seconden…

Ik betaal toch echt voor 5G…

Mag ik aannemen dat die zendmast gewoon een defect heeft?

 

Edit: Wat zou het toch fijn zijn als iemand van T-Mobile in dit gesprek zou aanhaken.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Greener 

Wij lezen altijd mee en haken in waar wij kunnen. Wanneer heb je een melding gemaakt via dekkingskaart? Normaal gesproken wordt er een terugkoppeling gedaan binnen 14 werkdagen. Heb je de meldingsformulier ook volledig ingevuld? Je zou eventueel een nieuwe melding kunnen maken en alles in verwerken wat je nu hier hebt gedeeld dat zal helpen bij het onderzoek dat onze netwerk specialisten verrichten. Op de Community kunnen we je alleen doorverwijzen naar de netwerk afdeling. Ik hoop dat het lukt en dat je snel meer duidelijkheid krijgt. 

Reageer