Beantwoord

Betalen per mb


Ik heb op 12 juni 2021 de bundel betalen per mb aangezet, en nu zie ik tot mijn verbazing dat ik nog maar 9 mb heb staanvan de 1 gb. Ook kan ik niet zien wat ik verbruik aan internet, want ik was in de maand juni ook ineens 10 euro aan prepaid tegoed kwijt en ik weet niet eens waaraan.

icon

Beste antwoord door TAVL 5 July 2021, 09:17

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen Marjella,

In jouw telefoon wordt bijgehouden wat je verbruikt heb aan welke app. Let op; sommige apps verbruiken op de achtergrond data. Let daarom goed op de rechten die je aan een app geeft. Het overzicht kun je vinden via instellingen > Sim/Netwerk > datagebruik (Android). Het kan zijn dat je de periode even goed moet zetten om een passend overzicht te krijgen.

Andere tips:

  • Sluit apps echt af. Anders blijven ze op de achtergrond draaien
  • Rechten beperken van apps
  • Instelling in je menu voor databesparing aan te zetten
  • Zet resolutie van filmpjes lager
  • Download muziek/filmpjes via wifi
  • Check of je de instelling uit hebt staan waarin je wifi laat samenwerken met mobiele data om een betere snelheid te krijgen. Daarmee gebruik je misschien onbedoeld mobiele data.

Ik zit soms even op data en dan zet ik data weer uit, filmpjes en muziek doe ik altijd via wifi.

Daarom snap ik ook niks van dat ik nu nog 10 mb data over heb terwijl er nu niks van de beltegoed afgaat.(zie foto) Terwijl er voor de laatste opwaardering ineens 10 euro weg was .

 

Ik heb ook dat probleem. Ik heb ook heel weinig data aan staan, doe het meeste via de WiFi. Ik heb nu nog 27 mb staan terwijl ik nog lang niet door de 1 gb kan wezen. En ik mis ook ineens 10 euro beltegoed( en ik bel haast niet)

Reputatie 7
Badge +15

Staat ook een beetje raar dat je nog 27 MB hebt van de €10.485,76 😅

Lijkt wel op een weergavefout en volgens de groene cirkel zou je nog goed moeten zitten.

Dit is volgens mij inderdaad een probleem van T-mobile.

Normaal gesproken als je op data zit moet de mb's in de bundel zakken, maar dit gaat nu andersom. Als je even op data zit stijgt de mb's. Gister stond er nog 10 mb nu staat er 13mb.

Ik wil dat T-mobile dit oplost en mijn verdwenen beltegoed terug geeft.

Reputatie 7
Badge +15

@marjella1984 

Verwijder en installeer de app eens opnieuw, misschien dat het wat verbetering brengt.

Bij mij ziet alles er gewoon goed uit in de app met een prepaid aansluiting.

Ik heb gedaan wat je zei Waggas, maar ik blijf het probleem houden.

Reputatie 7
Badge +15

En als je via de website inlogt dan blijf je dezelfde fouten zien?

Via de site zie ik alleen mijn beltegoed verder kan ik niks zien qua verbruik en mb's

Reputatie 7
Badge +15

Btw wanneer je de optie betalen per MB aanzet dan wordt er alvast 1 euro gereserveerd voor data gebruik en als je door je 1000 MB heen ben dan wordt er weer 1 euro gereserveerd en zo verder.

En 10 euro promotie tegoed heeft een geldigheid van 30 dagen.

De 10 euro die ik kwijt ben was geen promotie, ik weet ook dat er 1 euro afgaat voor de bundel.

Maar wat er nu aan de hand is klopt gewoon niet, de mb's lopen op in plaats van af. Normaal kun je zien hoeveel mb's je over hebt van de 1000mb, en niet de zoveel mb's van €10.486,00.

Oh ja en ik zit al jaren bij bij T-mobile prepaid, nooit geen last gehad tot nu. En dat geldt ook voor mijn moeder(jantje60), zij heeft het zelfde probleem als ik en zij zit ook al jaren bij T-mobile. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @marjella1984 

Ik heb je case doorgezet naar onze technische specialisten. Zij gaan dit verder onderzoeken en zullen je binnen 7 werkdagen van een terugkoppeling voorzien.

Reageer