Binnen Abonnement Geen verbinding met externe ip externe ipadres

  • 14 January 2023
  • 6 reacties
  • 90 Bekeken

Hallo beste mensen, meestal kom ik er zelf wel uit, maar dit is een hele aparte, waar ook de IT-ers in de omgeving geen raad mee wisten. Ik heb het eerder meegemaakt, zo laten liggen, maar nu gebeurt het weer,dus ik dacht zet het even op de Topic 

Ik zal het probleem zo kort en duidelijk morgelijk proberen te omschrijven. Ik ben zelf tmobile klant, en heb via mijn account nog 2 simonly abonnementen besteld. Welke ik in een huawei 4g modem heb geplaatst. Het internet werkt, de poorten voor de Hikvision NVR staan open. En nu komt het:

 

OVERAL behalve vanaf mijn EIGEN 4G netwerk is de NVR benaderbaar. Thuis via mijn wifi kom ik er in, via de hotspot van mijn buurman heb ik ook gewoon verbinding. Dus via mijn eigen mobiele internet kom ik er niet in. Ik dacht misschien een blokkade van Intern naar Extern? of dat mijn ip adres hetzelfde is als op de simkaarten? 

Dus het licht aan de Connectie tussen mijn tmobile internet, en dat van de simkaarten die onder mijn abonnement staan.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Lijkt op een blokkade Tmobiel4G naar Tmobiel4G.

Lukt de connectie als dit via een andere netwerk aanbieder als b.v. KPN gebeurt?

Reputatie 7
Badge +14

Ik probeer nog even te begrijpen wat je nu waar in hebt gedaan? Heb je gewoon 4g datasims van t-mobile in een router gedaan met daarachter een camera? 4g datasims hebben een eigen NAT in het t-mobile mobiele netwerk, dus je kan ze normaal niet benaderen vanaf extern op hun dynamische IP adres.

Ik heb inderdaad een Datasim van tmobile in een modem/router geplaatst. Deze datasim heb ik onder mijn eigen abonnement besteld. 

@eric Ze zijn dus wel benaderbaar vanaf extern op hun dynamische ip, alleen niet voor mij 

 

Mijn buurman met Vodafone simkaart komt er gewoon in, en de buurman daarnaast met KPN mobiel ook.

 

Reputatie 7
Badge +14

OK, dus T-Mobile mobiel IP naar T-Mobile IP routeerd niet. Ik ben bang dat dit “as designed” is. Er zit een soort dubbele NAt in op deze manier. Probeer eens wat er gebeurd als je de APN in de router aanpast naar “FMS”?  Bij 4G voor thuis sims levert dat een NAT overgang minder op, maar ben je meer “exposed” naar de buitenwereld. Ik weet niet of deze APN ook is toegestaan op datasims. Wat is de APN die er nu op staat?

 

Momenteel apn: internet  en gebrnaam en passw leeg gelaten, Met deze instellingen werkt de portforwarding dus wel.

FMS heb ik nog niet geprobeerd. Maar het lijkt interdaad op soort dubbele nat.Ik probeer FMS uit, en kom hierop terug.Is er eventueel een andere omweg met huidige APN ?

Reputatie 7
Badge +14

Je zou dan een VPN dienst kunnen proberen op jouw mobiel. Dan routeert die VPN dienst terug naar T-mobile mobiel. Als je een NAS of router met VPN server thuis hebt kun je die gebruiken, anders zijn er allerlei VPN diensten op internet aanwezig, soms zelfs gratis voor een beperkte hoeveelheid Gb.

 

Reageer