Beantwoord

buitenland geen service (bereik) + geen sms


Ben momenteel al een week in Turkije. Voor een paar apps heb je een “sms- verificatie code” nodig om te kunnen inloggen. Nu ben ik in Turkije en krijg ik geen sms verificatie code binnen en kan ik nu helemaal niks. Broertje van mij die maakt ook gebruik van T-Mobile en die krijgt wel sms-verificatie codes binnen? D’r staat ook dat ik geen service heb ( zie foto)?
z.s.m. hulp nodig, bedankt alvast!


 

 

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 27 July 2021, 14:00

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BeratBT 

Helpt het om je telefoon even te herstarten of handmatig andere providers te selecteren?

Heb je verder geen betalingsachterstand of een betalingsregeling die nog loopt?

 

@Waqqas,

Geprobeerd, nog steeds hetzelfde en verder niks wat er nog betaald moet worden.

Reputatie 7
Badge +15

@BeratBT 

Gaat het toevallig om een abonnement dat nog niet ouder is dan 2 maanden?

Voor de eerste 2 maanden heb je een blokkade op gebruik in het buitenland.

@BeratBT

Gaat het toevallig om een abonnement dat nog niet ouder is dan 2 maanden?

Voor de eerste 2 maanden heb je een blokkade op gebruik in het buitenland.

Ik heb m’n abonnement langer dan 2 maanden.

 

@BeratBT

Gaat het toevallig om een abonnement dat nog niet ouder is dan 2 maanden?

Voor de eerste 2 maanden heb je een blokkade op gebruik in het buitenland.

 

Toevallig had iemand hier hetzelfde probleem.

 

Zou het hetzelfde probleem niet bij mij liggen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BeratBT 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je zelf blokkades hebt ingesteld voor gebruik in buitenland. Als je inlogt op My T-Mobile en Blokkades selecteert dan zie je wel blokkades allemaal staan ingesteld. Als je dat wijzigt naar toestaan dan zou je weer bereik moeten hebben. 

Laat je even weten of het lukt?

Ik heb dit probleem ook en ik vind geen oplossing. Ik verblijf in Servië. Heb geen bereik. En wil een travel en surf pas kopen. Daarvoor moet ik inloggen (geen probleem) en mijn 06 koppelen aan mijn account. Hier gaat t mis. Ik krijg namelijk geen 4 cijferige code via een SMS binnen. Via de t mobile app lukt ook niet. Want daar kan t niet via de WiFi,  en dat is juist t enige wat wel werkt. Als ik de WiFi uitschakel heb ik geen bereik en kan ik dus niks.

Gekke is dat ik vorige week in Turkije gewoon  een travel en surf pas kon kopen zonder in te loggen.

 

Wie helpt mij??

Reputatie 7
Badge +14

SMS wil soms op een buitenlands netwerk niet doorkomen.  Zoek daarom handmatig eens naar netwerken en selecteer een andere. 

Ook een probleem in Turkije ervaren. 

Travel & surf pas gekocht van 500mb en niet kunnen gebruiken. Geen blokkades, diverse malen opnieuw opgestart. Wel bereik, maar alleen met WiFi kunnen werken. Data niets van gebruikt. Kon ook niet nogmaals proberen, want om bij te kopen moet minimaal 100mb gebruikt zijn. Very irritating! 

Reputatie 6
Badge +6

Ook een probleem in Turkije ervaren. 

Travel & surf pas gekocht van 500mb en niet kunnen gebruiken. Geen blokkades, diverse malen opnieuw opgestart. Wel bereik, maar alleen met WiFi kunnen werken. Data niets van gebruikt. Kon ook niet nogmaals proberen, want om bij te kopen moet minimaal 100mb gebruikt zijn. Very irritating! 

Hi @brew, wat gek dat je de Travel & Surf Pas niet hebt kunnen gebruiken, dat zou wel moeten kunnen! Goed dat je contact hierover opneemt, ik help je graag verder! Meestal werkt het door handmatig een netwerk van een andere provider te selecteren. In Turkije kun je handmatig verbinding maken met de volgende netwerken: Turk Telekom, Turkcell & Vodafone. Dit kan je ook terugzien op onze website: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/buitenland/tarieven-dekking/turkije

 

Ben je op dit moment nog in Turkije of niet meer? Mocht je nog daar aanwezig zijn, zou je dan handmatig een ander netwerk kunnen selecteren om te kijken of het dan wel werkt? 

Zo kies jij handmatig een netwerk uit:

*Android

*iOS (iPhone)

-Ga naar Instellingen -> Aanbieder.

-Staat hier 'automatisch(zoeken)' aangevinkt? Dan kan je het uitzetten door erop te drukken.

-Nu ga je handmatig zoeken naar beschikbare netwerken, selecteer een ondersteund netwerk. 

 

Mocht je niet meer in Turkije zijn, kijk ik graag voor je na of je echt geen gebruik hebt kunnen maken van je Travel & Surf pas, zodat ik samen met je kan kijken naar een passende oplossing. Kun je mij in dat geval een privéberichtje sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kijk ik gelijk met je mee in je account! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Hoi Pharwin, 

Ik heb van alles gedaan om het werkend te krijgen. Andere provider handmatig had ik geen instel gegevens van.  Ik ben nu weer terug in Ned. Paar maanden geleden in Turkije geen problemen ervaren. 

1037RR 28 hoe stuur ik jou een privé bericht? 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Pharwin, 

Ik heb van alles gedaan om het werkend te krijgen. Andere provider handmatig had ik geen instel gegevens van.  Ik ben nu weer terug in Ned. Paar maanden geleden in Turkije geen problemen ervaren. 

1037RR 28 hoe stuur ik jou een privé bericht? 

Hi @brew , je kunt mij een privébericht sturen middels deze link: https://community.t-mobile.nl/inbox/conversation?with=468433. Stuur me ook gelijk je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie. Dan kan ik gelijk met je meekijken en kom ik zo snel mogelijk bij je terug met meer duidelijkheid! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer