Beantwoord

Carrier update

  • 19 October 2021
  • 6 reacties
  • 126 Bekeken

Ik heb een carrier update van T Mobile gekregen (push) en twijfel of ik hem moet installeren….Gevolg is vaak dat er een hoop spul bij wordt geïnstalleerd, waar ik niet echt op zit te wachten. Verder ben ik benieuwd of een carrier update wel veilig is. Er worden best wat zichtbare en onzichtbare aanpassingen gemaakt op je toestel. Kan ik de update veilig installeren?

icon

Beste antwoord door eric 19 October 2021, 15:47

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Tcrawler Welkom bij de community.

Is dit een carrier update op een Apple toestel? Dat is heel gebruikelijk en volledig onder controle van Apple. Hiermee maken ze nieuwe features mogelijk die na zorgvuldig testen van Apple en de desbetreffende operator worden “aangezet” of verbeterd op dat mobiele netwerk.

Nee, geen Apple. Betreft hier een OnePlus 9 Pro

Dit is de melding die ik heb ontvangen, maar kan niet achterhalen of hij nu van T Mobile komt of mogelijk van OnePlus?

 

Reputatie 7
Badge +14

Dit soort updates kunnen alleen door Oneplus worden geinitieerd. Die heeft de controle over de toestellen, maar in samenwerking met T-Mobile zijn de nieuwe instellingen etc. gemaakt en getest.

@eric Ik kan dus de update gewoon laten uitvoeren? Ben altijd een beetje bang voor zaken als spoofing, ghosting en mirroring en wat nog mer voor vervelende zaken waarbij mijn smartphone kan worden gehackt :-(

Hoi Eric,

Ik heb de update maar geïnstalleerd en tot dusver geen vervelende dingen ervaren. Bedankt voor je snelle ractie