Beantwoord

Dekking 4G

  • 31 July 2022
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

Beste,

 

Al geruime tijd heb ik last van een verminderde 4G dekking op mijn Samsung S9. Er zijn dan maar maximaal 2 streepjes zichtbaar. Vandaag zelfs even bij een flinke regenbui heb ik maar 3G of zelfs helemaal geen verbinding.

Wanneer ik op de site van T-Mobile kijk naar de 4G dekking en of er ook een storing is, dan zie ik dat er in mijn omgeving juist een hele goede dekking aanwezig is. Niets is echter minder waar. Ik vind dit toch wel vreemd wanneer je voor de zoveelste keer geroemd wordt om het beste netwerk te hebben.

Waarom meet ik dan maar 2 streepjes en soms niets?

Graag zou ik voor dit probleem een oplossing zien, ik vind het nogal hinderlijk.

 

Met vriendelijke groeten,

RSMA

icon

Beste antwoord door Anonymous 31 July 2022, 20:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

 

Mocht het probleem alleen in of rondom je woning spelen, dan kan je misschien gebruik maken van bellen via Wi-Fi. Deze kan je op je Samsung Galaxy S9 activeren door verbinding te maken met Wi-Fi, vervolgens druk je op de telefoon-toets → drie puntjes rechts bovenin → Instellingen → Bellen via Wi-Fi (Voorkeur Wi-Fi). In dat geval zou je sowieso wel een betere verbinding in en rondom je woning moeten hebben.

Misschien kan je ook even testen met een telefoon van partner, bekende, kennis etc. heb je dan nog steeds het zelfde probleem en speelt dit echt alleen in je omgeving? Ga even terug naar de dekkingskaart, voer je locatie in en klik op Meld een probleem.

 

Reputatie 7
Badge +14

De streepjes zeggen bij 4g niet zoveel als bij 3g. Het gaat om de ervaring die je hebt.  Dus kun je goed bellen en nog een redelijke data snelheid verkrijgen. 

Het kan ook zijn dat je oudere telefoon kapot is gegaan. Bijvoorbeeld de aansluiting van de antenne draden. Heb je deze ervaring overal, of alleen op een bepaalde plek.

Zowel binnen als buiten in woonomgeving