Beantwoord

E-sim op smartwatch


Heeft iemand enig idee wanneer e-sim op smart watches gaat werken? Voor aanschaf van de watch had ik T-mobile gebeld of de E-sim werkt op de smart watch. Dat was mogelijk volgens de medewerker. Helaas na aanschaf bleek dit niet zo te zijn. Lekker dan. Speciaal zo'n dure horloge gekocht om gebruik te kunnen maken van deze functie. Enige coulance was dat de E-sim vergoed kreeg. 

icon

Beste antwoord door eric 23 July 2021, 17:20

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Milinichi , welkom op de community. Er wordt hier ook regelmatig gevraagd naar dit product.

In Nederland is er nog geen enkele provider waar e-sim voor een smartwatch wordt ondersteund. De verwarring is snel gemaakt door mensen als je over e-sim spreekt. Naast een e-sim hoort er bij zo'n smartwatch ook een speciaal abonnement bij of moet die sim data gebruiken uit je hoofd abonnement. Het gaat maar om heel weinig data.

In landen om ons heen zijn dit soort abonnementen er al wel. Hopelijk pakt 1 van de NL providers de handschoen eens op. 

Tot die tijd kun je jouw smartwatch gesynchroniseerd houden via bluetooth en je telefoon.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Milinichi  Daar is nog steeds niets over bekend!

 Welk merk watch heb je gekocht? Ik heb een Apple watch maar mis het (nog) niet echt omdat ik ook altijd mijn IPhone bij mij hebt.

Ik heb de Huawei watch 3. Ik wil graag bereikbaar zijn zonder dat ik de hele tijd mijn telefoon op zak moet hebben. Het zou niet moeilijk moeten zijn om het mogelijk te maken via je hoofd abonnement. Echter heb ik dit speciaal gevraagd en de medewerker heeft mij gezegd dat het kon. Ook had hij mij een filmpje gestuurd hoe ik het moest instellen. Erg amateuristisch dat het achteraf niet werkt. Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat ze dit aan het testen zijn. 

Reputatie 7
Badge +14

Heel bijzonder, dat zal toch geen T-Mobile filmpje zijn? Anders heb jij de preview gezien!

Nee het was een filmpje van Huawei. Hoe je je esim moet kopiëren naar de watch. 

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb de Huawei watch 3. Ik wil graag bereikbaar zijn zonder dat ik de hele tijd mijn telefoon op zak moet hebben. Het zou niet moeilijk moeten zijn om het mogelijk te maken via je hoofd abonnement. Echter heb ik dit speciaal gevraagd en de medewerker heeft mij gezegd dat het kon. Ook had hij mij een filmpje gestuurd hoe ik het moest instellen. Erg amateuristisch dat het achteraf niet werkt. Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat ze dit aan het testen zijn. 

Dat filmpje Heb ik ook gezien! Helaas ondersteunen de Nederlandse providers dit nog niet.

Ik vermoed dat de vraag van de consumenten hiervoor nog te klein is.

De medewerker heeft de klok horen luiden maar wist ook niet waar de klepel hing.

Zodra er meer nieuws is komt T-mobile er vast graag mee naar buiten, tot nu toe zijn er geen openbaren testen aan de gang. Zo’n watch abonnement zal (denk ik) ook niet goedkoop zijn.

Ook voor mijn watch zit het er voorlopig nog niet in.⬇️ Beetje uitleg⬇️ Ander merk!🙈

Werkt de Apple Watch met 4G ook in Nederland? Zo zit het!

In Duitsland betaal je bij T-Mobilegewoon 5 euro extra per maand om 3 devices tegelijkertijd te kunnen gebruiken, waaronder smartwatches met E-Sim.

hallo kan ik eSIM gebruiken met huawei watch3?

Reputatie 7
Badge +4

Het antwoord in bovenstaande replies is nog niet veranderd. Dit wordt nog niet door Nederlandse providers ondersteund.

Ik hoop dat zij wel ook voor de andere smartwatch's het zelfde doen als voor de Apple 7 anders gaat het een hele hoop boze klanten geven. Mij inclusief..

Reputatie 7
Badge +14

Ik hoop dat zij wel ook voor de andere smartwatch's het zelfde doen als voor de Apple 7 anders gaat het een hele hoop boze klanten geven. Mij inclusief..

T-Mobile is de eerste provider in Nederland die e-sim voor de Apple watch gaat leveren. Aan dit soort innovatie van het portfolio hebben Android gebruikers inderdaad niet zoveel. Maar er komt wel al meer keuze. Aan jou om eventueel ondersteunde producten te kopen. Maar om anders boos te worden lijkt mij wat overdreven. 

Ik hoop dat zij wel ook voor de andere smartwatch's het zelfde doen als voor de Apple 7 anders gaat het een hele hoop boze klanten geven. Mij inclusief..

T-Mobile is de eerste provider in Nederland die e-sim voor de Apple watch gaat leveren. Aan dit soort innovatie van het portfolio hebben Android gebruikers inderdaad niet zoveel. Maar er komt wel al meer keuze. Aan jou om eventueel ondersteunde producten te kopen. Maar om anders boos te worden lijkt mij wat overdreven. 

Nou, dan toch zeker enorm teleurgesteld. Ik was al teleurgesteld dat het zo lang geduurd heeft, maar nu nog des te meer nu, nu ik als Android en Samsung gebruiker buitengesloten wordt. Er zijn genoeg gebruikers, zeker super users en tweakers, die het vertikken om Apple producten te gebruiken. Ik noem het niet innovatief, maar kortzichtig dat niet alleen andere platformen buitengesloten worden, maar ook andere type devices. Bij T-Mobile in Duitsland worden bijv. al jaren met multi-sim zowel Apple producten als Android producten, zoals die van Samsung ondersteund. En daarbij niet alleen smartphones maar bijv. ook tablets (en daarbij ook meerdere devices op een nummer). 

Reputatie 7
Badge +4

Er wordt toch niets buitengesloten? Het is er gewoonweg nog niet. Het wordt nergens uitgesloten dat het komt. In tegendeel. Die deur staat, zoals ik het elders op de community lees, zeker op een kier. Maar het moet wel goed werken. De Apple Watch is nu de eerste, maar als deze trein gaat lopen, verwacht ik dat de rest gaat volgen. Het heeft tijd nodig en wellicht is er nog een stukje aan de achterzijde niet klaar. Dat was ook het geval bij de Apple Watches. Dat moet dan ook nog uitvoerig getest worden voordat het online komt.

Het blijft lastig, want natuurlijk wil je hiermee aan de slag. Er zijn nu 2 watchmerken die LTE aanbieden in Nederland; Garmin en Apple. Lijkt mij niet dat ze een leidend OS als Android niet gaan opnemen. Geduld is in deze een schone zaak.

De 4g functie op de apple watch zojuist kunnen activeren. Of het een foutje is dat het nu al kan of bewust weet ik niet, maar het werkt al wel :)

Ik heb een Apple Watch 6 LTE gekocht in Frankrijk, deze ondersteunt geen esim op t-mobile

 

Wifi moet even uit gezet worden

Reputatie 7
Badge +4

Heb je jouw telefoon bijgewerkt naar iOS 15.1 en jouw watch ook een update naar de laatste iOS gegeven (8.x)? Dat is randvoorwaardelijk. Anders werkt het niet.

ja het is nu gelukt

ja nu zal ik het proberen met huawei watch3 pro

Reputatie 7
Badge +4

Zou kunnen werken, maar wordt formeel niet ondersteund. :)

Apple Watch vs Huawei watch  niet hetzelfde, Apple Watch werkt met multisim Huawei watch werk met eSim dus met Applewatch kan niet bellen zonder iphone

De telefoon moet aan blijven als je hem thuis laat om te bellen met de Apple Watch

Reageer